Tytuł: | Przedsiębiorczość w turystyce Zasady i praktyka | | Autor: | Małgorzata Bednarczyk | | ISBN: | 978-83-7556-222-4 | | Ilość stron: | 286 | | Data wydania: | 12/2010 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 48.00zł | |
Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego.
Pozwala na: • zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; • obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; • formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; • poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej.
Dlaczego warto studiować podręcznik?
Robert Korzeniowski w pierwszym rozdziale książki dowodzi, że sukces jest bezpośrednio związany z profesjonalizacją i działaniami przedsiębiorczymi.
Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
Rozdziały: Wprowadzenie - Robert Korzeniowski o profesjonalizacji współczesnego sportu i przedsiębiorczości - Robert Korzeniowski 11
Rozdział I. Co to jest przedsiębiorczość? - Małgorzata Bednarczyk 19 1.1. Pojęcie przedsiębiorczości 19 1.2. Proces przedsiębiorczości 23 1.3. Typy przedsiębiorczości 26 Bibliografia 31
Rozdział II. Przedsiębiorczość organizacyjna 33 2.1. Przedsiębiorcza orientacja firmy - organizacyjne uczenie się - Jarema Batorski 33 2.2. Przedsiębiorczość jako proces zarządzania wiedzą - Jarema Batorski, Joanna Skrzypczak 36 Bibliografia 42
Rozdział III. E-przedsiębiorczość 43 3.1. Formalno-prawne uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego w sieci - Sebastian Kopera 43 3.2. Jak założyć e-biuro podróży? - Sebastian Kopera, Jacek Panek 47 3.3. Cyfrowe instrumenty przedsiębiorczości turystycznej - Sebastian Kopera 58 Bibliografia 74
Rozdział IV. Współczesny rynek turystyczny 77 4.1. Specyfika rynku turystycznego - Małgorzata Bednarczyk 77 4.2. Jakość i personel w przedsiębiorczości turystycznej - Ewa Wszendybył-Skulska 80 4.3. Bezpieczeństwo produktów i usług w turystyce - Marta Najda-Janoszka 111 4.4. Opisy przypadków: jak zapewnić bezpieczeństwo żywności? 135 Bibliografia 141
Rozdział V. Zarządzanie marketingowe - Ewa Grabińska 145 5.1. Znaczenie marketingu dla menadżerów turystyki 145 5.2. Koncepcja marketingu-mix dla "hotelu 4*" w Krakowie 148 5.3. Plan marketingowy w przedsiębiorstwie turystycznym 155 5.4. Badania marketingowe na rynku turystycznym 157 5.5. Budowa marki firmy turystycznej 162 Bibliografia 167
Rozdział VI. Planowanie i finanse w firmach turystycznych 169 6.1. Plan biznesu - Jacek Chudzik 169 6.2. Podatki w biznesie turystycznym - Zbigniew Michalik 180 Bibliografia 189
Rozdział VII. Instytucje wspierające przedsiębiorczość w turystyce 191 7.1. Franchising - Marek Świerad 191 7.2. Turystyczny samorząd gospodarczy - Jarema Batorski 198 7.3. Klastry i inkubatory przedsiębiorczości - Jacek Gancarczyk 202 7.4. Wsparcie funduszy Unii Europejskiej - Jacek Gancarczyk 205 Bibliografia 230
Rozdział VIII. Przedsiębiorczość międzynarodowa - przykłady rynków i firm na Ukrainie i w Federacji Rosyjskiej 235 8.1. Uwarunkowania prowadzenia biznesu turystycznego na Ukrainie - Mariusz Żurek 235 8.2. Rynek i przedsiębiorstwo turystyczne w Federacji Rosyjskiej - Grzegorz Sroślak 250 Bibliografia 261
Załączniki 265
|