Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Organizacja Przedsiębiorstwo » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Przedsiębiorstwo region rozwój 55.00zł
Przedsiębiorstwo region rozwój

Tytuł: Przedsiębiorstwo region rozwój
Autor: Marian Strużycki
ISBN: 978-83-7641-365-5
Ilość stron: 264
Data wydania: 02/2011
Format: B5
Wydawnictwo: Difin

Cena: 55.00zł


Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji.

W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie.

W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z władzami regionu.

Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym.

Rozdziały:

Rozdział 1. Regionalność w procesach zarządzania przedsiębiorstwami
1.1. Istota regionalności a zarządzanie przedsiębiorstwami
1.2. Tożsamość regionalna w budowaniu nowych wartości w przedsiębiorstwach
1.3. Więzi informacyjne i tendencje partnerskie w regionie jako czynnik umocnienia pozycji przedsiębiorstwa
1.4. Globalizacja rynków a tożsamość regionalna
1.5. Aspekty ekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami w regionie

Rozdział 2. Ewolucja współczesnego przedsiębiorstwa a regionalne aspekty jego funkcjonowania
2.1. Przedsiębiorstwo a region – kontekst merytoryczny i metodyczne implikacje podjętych badań
2.1.1. Wykształcanie się przedsiębiorstwa w systemie społeczno-gospodarczym – główne nurty
2.1.2. Modele funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw – perspektywa systemowych przesłanek ich ewolucji
2.1.3. Region jako środowisko przeobrażeń przedsiębiorstw – wybrane wyznaczniki regionalizmu oraz atrybuty podmiotowości przedsiębiorstw
2.2. Uwarunkowania regionalne a atrybuty przedsiębiorstw i efekty ich działalności – wyniki i wnioski z badań
2.2.1. Uwarunkowania regionalne w przekroju głównych wyznaczników przedsiębiorstwa – wybrane przekroje szczegółowe
2.2.2. Modele funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw – perspektywa uwarunkowań regionalnych
2.2.3. Możliwości i ograniczenia ewolucji współczesnego przedsiębiorstwa w gospodarce regionalnej – wnioski końcowe

Rozdział 3. Konkurencja jako mechanizm sprawczy rozwoju regionalnego
3.1. Konkurencyjność regionalna
3.2. Zrównoważony rozwój regionalny jako czynnik konkurencji
3.3. Przedsiębiorczość regionalna jako ogniwo w procesach konkurencji
3.4. Kapitał intelektualny a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa w regionie

Rozdział 4. Tworzenie nowych wartości w przedsiębiorstwie z nastawieniem na wzrost i rozwój
4.1. Uwarunkowania wzrostu i rozwoju przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej i w regionie
4.2. Znaczenie kluczowych czynników sukcesu w rozwoju przedsiębiorstwa
4.3. Znaczenie zarządzania strategicznego w tworzeniu wartości
4.4. Znaczenie zarządzania innowacją w tworzeniu wartości
4.5. Znaczenie strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w tworzeniu wartości
4.6. Szkolenie pracowników jako proces tworzenia nowych wartości

Rozdział 5. Finansowe formy wspierania rozwoju przedsiębiorstw w regionie
5.1. Wprowadzenie
5.2. Wykorzystanie pomocy publicznej w przedsiębiorstwach
5.3. Wsparcie rozwoju przedsiębiorstw przez samorządy
5.4. Rozwój przedsiębiorstw w regionie a fundusze strukturalne

Rozdział 6. Harmonizowanie interesów gospodarczych i społecznych jako element strategii przedsiębiorstw
6.1. Strategie regionalne jako podstawa wspierania przedsiębiorczości
6.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako nowa płaszczyzna konkurowania
6.2.1. Umiejscowienie działań CSR w strategii firmy
6.2.2. Korzyści z przyjmowania podejścia społecznie odpowiedzialnego
6.2.2.1. CSR jako obszar wspólnych przedsięwzięć
6.2.2.2. W co warto inwestować?
6.2.3. Próba oceny
6.3. Regionalna administracja gospodarcza i jej rola w rozwoju przedsiębiorstw

Rozdział 7. Przedsiębiorstwa w rozwoju regionalnym
7.1. Przedsiębiorstwo na rynku lokalnym, regionalnym i globalnym
7.1.1. Zmiany terytorialnego zasięgu działania przedsiębiorstw
7.1.2. Uwarunkowania zasięgu działania rynkowego przedsiębiorstw
7.1.3. Strategie rozszerzania zasięgu terytorialnego działania przedsiębiorstwa
7.1.4. Efekty rozszerzenia zasięgu terytorialnego działania przedsiębiorstw
7.2. Przedsiębiorstwo w rozwoju regionalnym – metody oceny pozycji przedsiębiorstw
7.2.1. Problemy rozwoju regionalnego
7.2.2. Finansowe i statystyczne mierniki oceny pozycji przedsiębiorstw w regionie
7.3. Empiryczna weryfikacja metod oceny pozycji przedsiębiorstw w regionie
7.3.1. Efektywnościowe zróżnicowanie przedsiębiorstw w regionie
7.3.2. Współczynnik koncentracji przychodów
7.3.3. Taksonomiczna ocena pozycji przedsiębiorstwa w regionie

Spis rysunków
Spis tabel

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Wyścig z diabłem Moja droga od nienawiści rasowej do racjonalnej miłości
Wyścig z diabłem Moja droga od nienawiści rasowej do racjonalnej miłości
Joseph Pearce
eSPe
Archiwistyka oraz problemy historii Polski Polonii i dyplomacji XX wieku
Archiwistyka oraz problemy historii Polski Polonii i dyplomacji XX wieku
Łosowski Janusz
UMCS
Subtelna perswazja Pełne porozumienie w pracy i w domu
Subtelna perswazja Pełne porozumienie w pracy i w domu
Patrick Forsyth
Onepress
Grammaire Progressive du Francais Niveau debutant książka z CD 2 edycja
Grammaire Progressive du Francais Niveau debutant książka z CD 2 edycja
Maia Gregoire
Cle International
Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów
Harvard Business Review. Zarządzanie wzrostem przychodów
Harvard Business School Press
Onepress
Niderlandzki dla średniozaawansowanych + CD Poziom A2-B1
Niderlandzki dla średniozaawansowanych + CD Poziom A2-B1
praca zbiorowa
Edgard
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Difin
 Kategoria:
 Geografia
Bardzo ilustrowana historia odkryć geograficznych

Bardzo ilustrowana historia odkryć geograficznych

19.99zł
17.99zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION