Przejęcia mogą znacząco podwyższyć wartość firmy przejmującej i zwiększyć jej siłę konkurencyjną na rynku. Jednak sukces przejęć często jest niepewny i zależy od wielu czynników. Dzięki wiedzy zawartej w tej książce będzie łatwiej przeanalizować i ocenić wszystkie argumenty za przejęciem i przeciw niemu.
Autorzy prowadzą czytelnika przez kolejne etapy przejęcia, począwszy od strategii przejęć i oszacowania rynku przejęć, przez sam proces przejęcia i integrację zarządzania całą firmą, a skończywszy na strategii rozwoju powiększonej firmy. Wyjaśniają pojawiające się problemy i pomagają dokonać właściwego wyboru.
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów, doradców inwestycyjnych oraz analityków rynków kapitałowych.
Rozdziały:
Przedmowa Wstęp ROZDZIAŁ 1. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PRZEJĘĆ Złe wieści... większość przejęć kończy się fiaskiem Planowanie sukcesu Podsumowanie ROZDZIAŁ 2. POSZUKIWANIE SPÓŁEK DO PRZEJĘCIA Racjonalny plan przejęcia Kryteria wyboru Metody prowadzenia poszukiwań Rozpoczęcie poszukiwań Wybór właściwego momentu Podsumowanie ROZDZIAŁ 3. WSTĘPNE KONTAKTY Umowa o zachowaniu poufności List intencyjny Skuteczność listu intencyjnego Podsumowanie ROZDZIAŁ 4. PLAN INTEGRACJI Złote zasady integracji Plan integracji Raport podsumowujący Podsumowanie ROZDZIAŁ 5. ANALIZA FIRMY DOCELOWEJ Czym jest analiza due diligence? Kiedy należy przeprowadzić analizę due diligence? Przygotuj się na przeszkody Pamiętaj: firma docelowa będzie przygotowana Skąd wiadomo, jaką analizę due diligence przeprowadzić? Kto przeprowadza analizę due diligence? Co możesz robić? Utwórz odpowiedni zespół Przekaż doradcom odpowiednie instrukcje Poproś o prezentację raportu pisemnego Inne ważne kwestie Handlowa analiza due diligence Finansowa analiza due diligence Prawna analiza due diligence Podsumowanie ROZDZIAŁ 6. WYCENA Wyceny najlepiej nie powierzać ekspertom Nie istnieje jedna liczba Proces wyceny Wycena to nie tylko model Kalkulacja efektów synergicznych Metody wyceny Podsumowanie ROZDZIAŁ 7. NEGOCJACJE Podstawy Przygotowania Rozpoczynanie rozmów Utrzymywanie kontroli Obrona przed pułapkami taktycznymi Ustępstwa handlowe Kompromis Sposoby radzenia sobie z presją Przełamywanie impasu Język ciała Zielone światło Naucz się rozpoznawać wysyłane sygnały i odpowiadać na nie Co zrobić, kiedy taktyka "wygrana-wygrana" nie działa Podsumowanie ROZDZIAŁ 8. UMOWA SPRZEDAŻY Czy szczegółowa umowa sprzedaży jest potrzebna? Umowa Zakres odpowiedzialności i odszkodowania Po transakcji Alternatywa dla gwarancji i odszkodowań Perspektywa międzynarodowa Podsumowanie Aneks A Obszary finansowej analizy due diligence Aneks B Współpraca z doradcami Aneks C Obszary prawnej analizy due diligence Aneks D Powszechnie dostępne źródła informacji Aneks E Przygotowanie do negocjacji Aneks F Umiejętności negocjacyjne
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 47,60zł
|