Tytuł: | Przekonaj pracowników do dbania o jakość Poradnik menedżerski dla pełnomocników, kierowników i szefów, którym zależy na jakości | | Autor: | Dorota Szymańska, Marcin Szymański | | ISBN: | 978-83-7641-304-4 | | Ilość stron: | 200 | | Data wydania: | 09/2010 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 40.00zł | |
Książka stanowi kompendium wiedzy menedżerskiej, niezbędnej do skutecznego zarządzania jakością w firmie. Bycie szefem, kierownikiem, pełnomocnikiem może być dzięki niej o wiele łatwiejsze.
Jeśli odpowiadasz za jakość w swojej firmie, bez względu na zajmowane stanowisko jesteś menedżerem i potrzebujesz umiejętności postępowania z ludźmi. Przekonaj ich do dbania o standardy, uświadom im wagę dobrej jakości dla klienta, dla konkurencyjności firmy, dla ich własnej pracy.
Naucz się przekonująco argumentować, przekazywać zadania, organizować zebrania, planować i oceniać szkolenia. Wykorzystaj audity wewnętrzne do skuteczniejszego kierowania firmą. W kolejnych rozdziałach znajdziesz łatwe do zrozumienia i wdrożenia przykłady sprawdzonych metod działania.
Rozdziały: Wprowadzenie, czyli po co czytać ten poradnik?
Rozdział 1. BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI JAKOŚCI. ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI I KIEROWNICTWEM 1.1. Umiejętność menedżerska – budowanie zrozumienia dla wagi jakości w firmie 1.2. W praktyce firm. Rozmowa z kierownictwem i pracownikami – metoda KMO Zasada pierwsza – Korzyści Zasada druga – Metody Zasada trzecia – Oczekiwania 1.3. Podsumowanie
Rozdział 2. PRZEKONYWANIE PRACOWNIKÓW I AUDITORÓW DO FIRMOWYCH STANDARDÓW JAKOŚCI. WYWIERANIE WPŁYWU PRZEZ SKUTECZNĄ ARGUMENTACJĘ 2.1. Umiejętność menedżerska – wywieranie wpływu 2.2. W praktyce firm. Wykorzystanie praw perswazji w argumentowaniu Prawo autorytetu Prawo społecznego dowodu słuszności Prawo limitu Prawo zaangażowania i konsekwencji Podpisanie się na kartce imieniem i nazwiskiem wzmaga poczucie zaangażowania Prawo kontrastu Prawo sympatii 2.3. Podsumowanie
Rozdział 3. PRZYJMOWANIE PRZEZ PRACOWNIKÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYKONYWANE ZADANIA. PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE ANALIZY TRANSAKCYJNEJ 3.1. Umiejętność menedżerska – skuteczne porozumiewanie się 3.2. W praktyce firm Pracownik uciekający od odpowiedzialności – postawa Dziecka Zbyt opiekuńczy lub zbyt wymagający przełożony – postawa Rodzica Przywracanie prawidłowych relacji – postawa Dorosłego 3.2. Podsumowanie
Rozdział 4. DELEGOWANIE PRACOWNIKOM OBOWIĄZKÓW W SYSTEMACH JAKOŚCI I KONTROLA ICH WYKONANIA 4.1. Umiejętność menedżerska: delegowanie zadań 4.2. W praktyce firm. Przekazywanie zadania z uwzględnieniem kompetencji i motywacji pracownika Mistrz bez skrzydeł „Nowy” w firmie „Nie wiem i nie chcę wiedzieć” Perły i gwiazdy 4.3. Podsumowanie
Rozdział 5. ORGANIZOWANIE I PROWADZENIE ZEBRAŃ 5.1. Umiejętność menedżerska – prowadzenie zebrań 5.2. W praktyce firm Planowanie zebrania w taki sposób, by wszyscy przyszli i byli przygotowani do rozmowy Prowadzenie zebrania operacyjnego – spotkanie w sprawach bieżących Prowadzenie zebrania informacyjnego – spotkania w trudnych sytuacjach, przekazywanie informacji o planowanych w firmie zmianach Realizowanie ustaleń z zebrania 5.3. Podsumowanie
Rozdział 6. SZKOLENIE PRACOWNIKÓW 6.1. Umiejętność menedżerska – prowadzenie szkolenia i ocena efektywności szkolenia 6.2. W praktyce firm Planowanie szkolenia Prowadzenie szkolenia Prosta ocena efektywności szkolenia. Metodyka i wzory dokumentacji Zaawansowana ocena efektywności szkolenia. Metodyka i wzory dokumentacji 6.3. Podsumowanie
Rozdział 7. AUDITOWANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA 7.1. Umiejętność menedżerska – projektowanie i realizacja auditów wewnętrznych 7.2. W praktyce firm Kompetencje i role auditora Cztery powody, dla których realizujemy audity wewnętrzne Audit wewnętrzny w doskonaleniu systemu zarządzania za pomocą cyklu PDCA i metody DMAIC Komunikacja w procesie auditu 7.3. Podsumowanie
Dodatek A. SAMOOCENA UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH I PLAN ROZWOJU OSOBISTEGO TEST SAMOOCENY UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH PLAN ROZWOJU OSOBISTEGO
|