Tytuł: | Przełomowe innowacje | | Autor: | Clayton M. Christensen | | ISBN: | 978-83-01-16279-5 | | Ilość stron: | 328 | | Data wydania: | 05/2010 | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 69.00zł | |
Są takie czasy, kiedy nie należy słuchać klientów, kiedy trzeba inwestować w produkty mniej wydajne, o niższych marżach i kiedy trzeba żwawo szukać małych, a nie pokaźnych rynków. W książce przedstawiam, oparty na starannie zaprojektowanych badaniach oraz analizach [...] zestaw reguł, które menedżerowie mogą wykorzystać do oceny, kiedy należy się trzymać powszechnie akceptowanych zasad dobrego zarządzania, a kiedy bardziej odpowiednie są zasady alternatywne.
Największą wartością książki jest ukazanie błędnego koła, w którym tkwią przedsiębiorstwa. Stają się one zakładnikami jednej z głównych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosując tę zasadę, w pewnym uproszczeniu, przedsiębiorstwa robią tylko, czego oczekuje klient.
W efekcie nie przeznaczają środków na działania, które nie są w danym momencie pożądane przez klienta. W konsekwencji firma nie zauważa, że technologia zakłócająca rozwój tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy łańcuch wartości, w którym będą obowiązywać inne zasady gry, niż w tym, w którym obecnie ona funkcjonuje.
Książka adresowana jest do: • wyższej i średniej kadry menedżerskiej, w szczególności osób kierujących działami badań i rozwoju (B+R), • słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń z tematyki szeroko rozumianej innowacji oraz innowacyjności, • studentów – nie tylko kierunków ekonomicznych, doktorantów, kadry akademickiej, • przedsiębiorców.
|