Tytuł: | Przez innowację do wzrostu Jak wprowadzić innowację przełomową | | Autor: | Scott D. Anthony, Mark W. Johnson, Joseph V. Sinfield, Edward I. Altman | | ISBN: | 978-83-264-3179-1 | | Ilość stron: | 300 | | Data wydania: | 01/2014 | | Format: | 16.8x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 49.00zł | |
Osiągnięcie wzrostu przez innowację wydaje się bardzo trudne. Niemal wszystkie firmy borykają się z problemem osiągnięcia zysków z inwestycji w innowacje. Niektórym brakuje narzędzi pozwalających włączyć innowację do codziennej praktyki.
Autorzy książki Przez innowację do wzrostu zdobyli bogate doświadczenia, pomagając dziesiątkom firm osiągnąć wzrost oparty na innowacji. Przedstawiają sprawdzone na rynku metody, które pozwolą menedżerom tworzyć nowe, rozwojowe firmy i systematycznie dążyć do wzrostu przez innowację.Wskazują także pułapki na drodze do udanej innowacji i sposoby ich ominięcia.Prezentują ramy pojęciowe, narzędzia i schematy, które ułatwią czytelnikowi:
• dostrzec szansę, niezauważone dotychczas przez konkurentów, • opracować rozwiązania prowadzące do nowego wzrostu, • zarządzać ryzykiem na wczesnych etapach rozwoju projektów, • tworzyć systemy i struktury pozwalające podejmować udane działania gospodarcze.
Rozdziały:
Wprowadzenie. Jak osiągnąć wzrost? Innowacja przełomowa jako główna dźwignia wzrostu Innowacja przełomowa Zasady innowacji przełomowej Pospolite błędy Historie sukcesu Ogólny zarys książki
Rozdział 1. Warunki wstępne innowacji 1. Uzyskać kontrolę nad aktualnymi aktywami 2. Stworzyć plan gry o wzrost 3. Opanować proces alokacji zasobów Rada dla menedżerów liniowych Rada dla członków ścisłego kierownictwa: zarządzać oczekiwaniami Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
CZĘŚĆ I. ZIDENTYFIKOWAĆ SZANSE
Rozdział 2. Identyfikacja niekonsumentów Definicja niekonsumpcji Cztery rodzaje ograniczeń Konsekwencje wykrycia ograniczeń konsumpcji Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
Rozdział 3. Identyfikacja klientów nadmiernie obsługiwanych Czym jest, a czym nie jest nadmierna obsługa Jak odkryć nadmierną obsługę Studium przypadku: insulina Konsekwencje nadmiernej obsługi Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
Rozdział 4. Identyfikacja zadań do wykonania Koncepcja rynku oparta na zadaniach Zadanie odkrycia zadania Uszeregowanie zadań według priorytetów: szybkie testy i szczegółowe badania ilościowe Wykorzystanie koncepcji zadań do wykonania w cyklu życia innowacji Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
CZĘŚĆ II. SFORMUŁOWAĆ IDEE I NADAĆ IM KSZTAŁT
Rozdział 5. Opracowanie przełomowych pomysłów Schematy i zasady przełomowego sukcesu Trzy kroki do przełomowej idei Wskazówki w sprawie generowania pomysłów Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
Rozdział 6. Ocena zgodności strategii ze schematem Opracowanie listy kontrolnej Trzy metody oceny pomysłów Trzy ważne wnioski Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
CZĘŚĆ III. ROZWINĄĆ DZIAŁALNOŚĆ
Rozdział 7. Opanowanie strategii doraźnych Etap 1. Identyfikowanie najważniejszych obszarów niepewności Etap 2. Przeprowadzenie przemyślnych eksperymentów Etap 3. Korygowanie i przekierowywanie strategii Strategie doraźne jako akcelerator innowacji Siła niedoboru: dwa studia przypadków Pułapki, których trzeba unikać Podsumowanie Ćwiczenie praktyczne Wskazówki
Rozdział 8. Tworzenie zespołów projektowych i zarządzanie nimi Wyzwanie 1. Nastawić zespół na sukces Wyzwanie 2. Zarządzać łączami pomiędzy zespołem a organizacją Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
CZĘŚĆ IV. STWORZYĆ POTENCJAŁ
Rozdział 9. Organizacja na rzecz innowacji Tworzenie struktur sprzyjających innowacji Inne systemy wsparcia i nastawienie ludzi Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
Rozdział 10. Mierniki innowacji Pułapki pomiaru Sugerowane mierniki Rady dla członków ścisłego kierownictwa Przykładowe zastosowanie: "Nowa gazeta" Podsumowanie Ćwiczenia praktyczne Wskazówki
Rozdział 11. Wnioski Droga, którą przebyliśmy Główne pułapki innowacji Lekcje Procter & Gamble Ostatnie rady Era rozpoznawania schematów
|