Tworzenie oprogramowania to wymagający obszar branży technologicznej - trzeba szybko reagować na zmieniające się uwarunkowania i w każdej chwili być gotowym na kolejną innowację, a wszystko po to, by budować przewagę konkurencyjną. Rozwijanie skomplikowanych systemów informatycznych powoli przypomina ciągły wyścig z czasem. Często ceną za skrócenie czasu pisania kodu i wdrożenia oprogramowania bywa zmniejszenie stabilności lub większa awaryjność systemów w środowiskach produkcyjnych. Czy musisz wybierać między szybkością dostarczania rozwiązań a stabilnością pracy systemu? Już nie! Pogodzisz je dzięki odpowiedniej kulturze organizacyjnej i należytej jakości zarządzania pracą zespołu.
Ta książka zawiera odpowiedzi na pytania, które zadaje sobie każdy szef zespołu programistów. Jakie czynniki wpływają na terminowe dostarczanie produktu? Jak wydobyć twórczy potencjał z zespołów technicznych? I wreszcie: w jaki sposób przekształcić firmę w wysokowydajną organizację, która przebojem zdobędzie rynek za pomocą technologii? Przedstawiono tu wyniki badań przeprowadzonych w latach 2014 - 2017. Pokazano, jakie działania pozwolą podnieść efektywność dostarczania oprogramowania, a w efekcie - szybciej modyfikować strategię, dostarczać nowe funkcjonalności, reagować na zmiany zgodności i zabezpieczeń oraz korzystać z zalet ścisłej współpracy z użytkownikami. Wdróż te techniki, a rozwój Twojej organizacji imponująco przyśpieszy!
Poznaj kluczowe dla sukcesu czynniki zgrupowane w pięciu kategoriach:
- ciągłe dostarczanie oprogramowania
- architektura
- produkt i proces
- zarządzanie metodą l ean
- kultura
Lean. Przygotuj się na prawdziwe przyśpieszenie!
Rozdziały:
Przedmowa autorstwa Martina Fowlera 9
Przedmowa autorstwa Courtney Kissler 13
Wademekum: zdolności napędzające proces usprawniania 15
Wstęp 17
CZĘŚĆ I. NASZE ODKRYCIA
1. Przyspieszenie 27
2. Mierzenie wydajności 35
3. Mierzenie i zmienianie kultury 49
4. Praktyki techniczne 59
5. Architektura 73
6. Integracja bezpieczeństwa informacji z cyklem życia dostarczania oprogramowania 81
7. Praktyki zarządcze 85
8. Wytwarzanie produktu 91
9. Podtrzymywanie zapału do pracy 97
10. Satysfakcja, tożsamość i zaangażowanie pracownika 107
11. Liderzy i menedżerowie 119
CZĘŚĆ II. BADANIA
12. Podstawy naukowe badań opisanych w książce 131
13. Wprowadzenie do psychometrii 141
14. Dlaczego ankieta? 151
15. Dane wykorzystane w projekcie 161
CZĘŚĆ III. TRANSFORMACJA
16. Wysokowydajne przywództwo i zarządzanie 169
Podsumowanie 187
A. Zdolności napędzające usprawnienia 189
B. Statystyki 197
C. Metody statystyczne użyte w naszych badaniach 207
Podziękowania 213
Bibliografia 217
Skorowidz 225