Tytuł: | Przywództwo w organizacjach gospodarczych w warunkach polskich | | Autor: | Piotr Dzikowski | | ISBN: | 978-83-7641-500-0 | | Ilość stron: | 224 | | Data wydania: | 10/2011 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 45.00zł | |
Analiza źródeł sukcesów i porażek przedsiębiorstw w naturalny sposób prowadzi do osób stojących na ich czele. To oni ponoszą odpowiedzialność za wyniki gospodarcze uzyskiwane w coraz bardziej konkurencyjnym i nieprzewidywalnym otoczeniu gospodarczym, w którym kreatywność, umiejętność dostrzegania wyłaniających się zmian i wyciągania wniosków, a jednocześnie zdolność do przekonywania innych może zagwarantować przetrwanie i rozwój.
Dynamiczny rozwój techniki sprawił, że można stworzyć imitację wszystkiego – poza Człowiekiem, a w szczególności takim, który, posiadając predyspozycje przywódcze, potrafi je świadomie kształtować i efektywnie wykorzystywać. Autor przedstawił kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej.
Książka przeznaczona jest zarówno dla praktyków: przedsiębiorców, menedżerów, osób aspirujących do pełnienia ról kierowniczych, jak i dla studentów ekonomii i zarządzania wyższych uczelni, gdyż zawiera wiele praktycznych analiz i przykładów osadzonych w realiach polskich.
Rozdziały:
Rozdział 1. PRZYWÓDZTWO – GENEZA I CHARAKTERYSTYKA – PODSTAWOWE POJĘCIA I DEFINICJE 1.1. Geneza i definicja przywództwa 1.2. Podstawowe teorie i modele przywództwa
Rozdział 2. KIERUNKI DALSZEGO ROZWOJU TEORII PRZYWÓDZTWA 2.1. Przywództwo transformacyjne, charyzmatyczne i wizjonerskie 2.2. Uwarunkowania kulturowe przywództwa 2.3. Model przywództwa złożonego w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy
Rozdział 3. ZADANIA PRZYWÓDCY W ORGANIZACJI DZIAŁAJĄCEJ W NIEPRZEWIDYWALNYM OTOCZENIU GOSPODARCZYM 3.1. Nowy paradygmat na linii przełożony – podwładny 3.2. Przywódca w roli nadającego znaczenie relacjom
Rozdział 4. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH KOMPETENCJI PRZYWÓDCZYCH 4.1. Osobiste kompetencje przywódcze 4.2. Zespołowe kompetencje przywódcze 4.3. Strategiczne kompetencje przywódcze
Rozdział 5. SKUTECZNOŚĆ PRZYWÓDCZA OSÓB KIERUJĄCYCH ZESPOŁAMI – NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW 5.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań 5.2. Skuteczność zachowań, działań i postaw przywódczych kadry kierowniczej w obrębie poszczególnych kompetencji przywódczych 5.3. Studium przypadku – kompetencje przywódcze w organizacji 5.3.1. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa na podstawie działalności przedsiębiorstwa Astromal w latach 1980–2008 5.3.2. Analiza zachowań, postaw i działań przywódczych prezesa firmy Astromal 5.3.3. Charakterystyka działalności Centrum PISOP w latach 2003–2007 5.3.4. Analiza zachowań, działań i postaw przywódczych prezesa Centrum PISOP
Rozdział 6. PRÓBA OCENY WPŁYWU ZACHOWAŃ, DZIAŁAŃ I POSTAW PRZYWÓDCZYCH KADRY KIEROWNICZEJ NA ROZWÓJ WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW 6.1. Lider koordynatorem i animatorem procesu rozwoju przedsiębiorstwa 6.2. Kluczowe praktyki przywódcze na podstawie przeprowadzonych studiów przypadków
|