25 lat doświadczeń w pracy nad przywództwem zebranych w jednej niezwykłej książce!
Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na zarządzanie milionami ludzi i firm. Napisany przez niego wraz ze Spencerem Johnsonem, fenomenalny bestseller The One Minute Manager został sprzedany w 13 000 000 egzemplarzy. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda.
Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców przełomowe dzieło Przywództwo wyższego stopnia, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywództwa. Czytelnik dowie się, jak wyznaczać cele i wizje w oparciu o trzy "kluczowe dla firmy sprawy" oraz jak sprawić, żeby pracownicy wiedzieli, kim jest lider, dokąd zmierza i jakie wartości będą przyświecać jego działaniu.
Możesz być przywódcą wyższego stopnia. Tworząc wydajną organizację możesz doprowadzić pracowników do wielkości.
DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ LEPSZYMI LIDERAMI. W każdej firmie, w każdej organizacji, we wszystkich obszarach życia.
WYZNACZANIE WŁAŚCIWYCH CELÓW, DĄŻENIE DO WŁAŚCIWEJ WIZJI. Koncentracja na naprawdę istotnych dla firmy sprawach.
OBSŁUGA KLIENTÓW NA WYSOKIM POZIOMIE Dostarczanie klientom idealnych wrażeń i pozyskiwanie "wielbicieli firmy".
POSKROMIENIE EGO: DROGA SŁUŻEBNEGO PRZYWÓDCY Wysłuchiwanie, chwalenie, wspieranie, prowadzenie i umożliwianie pracownikom osiągania sukcesów.
Rozdziały:
Część I. WŁAŚCIWY CEL I WIZJA
Rozdział 1. Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard) 3 Właściwy cel: trzy kluczowe sprawy 4 Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem 8 Model HPO SCORESTM 9 Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES 12
Rozdział 2. Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi) 19 Znaczenie wizji 19 Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej 20 Wizja jako punkt wyjścia 21 Wizja na wszystkich poziomach organizacji 23 Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji 23 Tworzenie skutecznej wizji 24 Urzeczywistnienie wizji 29 Wizja a przywództwo 31
Część II. ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW
Rozdział 3. Obsługa klientów na wysokim poziomie (Ken Blanchard,Jesse Stoner, Scott Blanchard) 35 Korzyści zdobywane dzięki klientom 35 Obsługa klientów na wysokim poziomie 37 Wykraczanie poza przyjęte standardy obsługi klienta 48 Zastosowanie teorii w praktyce 50 Pozyskiwanie wielbicieli firmy wymaga pracowników-zapaleńców 53
Część III. ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW
Rozdział 4. Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard) 57 Definicja empowermentu 58 Siła empowermentu 59 Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment 60 Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty 61 Uczenie się języka empowermentu 62 Trzy klucze do empowermentu 63
Rozdział 5. Przywództwo Sytuacyjne SLII®: koncepcja integrująca (Współzałożyciele The Ken Blanchard Companies) 75 Dostosowanie stylu przywództwa do etapu rozwoju 76 Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu 80 Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki 82 Trzy główne umiejętności przywódcy sytuacyjnego 85 Efektywne przywództwo to proces transformacji 87
Rozdział 6. Samoprzywództwo (self leadership): siła kryjąca się za empowermentem (Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins) 89 Wyzwalanie empowermentu u pracowników 90 Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się 91 Trzy główne umiejętności samoprzywódcy 92
Rozdział 7. Współpraca dla wyników (Fred Finch, Ken Blanchard) 101 Skuteczny system ocen pracowniczych 101 Współpraca a system ocen 104 Współpraca jako nieformalny system ocen 119 Rozdział 8. Kluczowe umiejętności w zakresie współpracy dla wyników: jednominutowy menedżer (Ken Blanchard, Fred Finch) 123 Jednominutowe wyznaczanie celów 123 Jednominutowe pochwały 130 Reprymendy a uwagi 134 Czwarty tajnik jednominutowego menedżera 139
Rozdział 9. Sytuacyjne przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Ken Blanchard) 141 Istota zespołów 141 Przyczyny niepowodzenia zespołów 143 Cechy charakterystyczne efektywnego zespołu 144 Model PERFORM w organizacji 146 Model PERFORM w praktyce 148 Przekonania i postawy w zespole 150 Przywództwo Sytuacyjne SLII® a efektywne zespoły 151 Etapy rozwoju zespołu 151 Prawidłowa diagnoza etapu rozwoju i potrzeb zespołu 157 Style przywództwa zespołowego 157 Dostosowanie stylu przywództwa do etapu rozwoju zespołu 159 Nadzwyczajne efekty pracy zespołowej 163
Rozdział 10. Przywództwo organizacyjne (Pat Zigarmi, Ken Blanchard, Drea Zigarmi, Judd Hoekstra) 165 Waga zarządzania zmianą 165 Złożoność zmian w organizacji 166 Potrzeba wprowadzenia zmian 167 Przewidywalne przyczyny niepowodzenia zmian 167 Zarządzanie procesem zmian 169 Obawy pracowników przed zmianami 170 Style przywództwa organizacyjnego 178 Model Przywództwa Sytuacyjnego SLII® a zmiany 179 Zaangażowanie i wpływ pracowników na planowanie zmian 183
Rozdział 11. Strategie zarządzania zmianą (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra) 185 Osiem strategii zarządzania zmianą 185 Strategia pierwsza: zwiększenie możliwości zaangażowania się pracowników i wywierania przez nich wpływu 187 Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany 191 Strategia trzecia: wizualizacja przyszłości 192 Strategia czwarta: metoda prób i błędów jako sposób zsynchronizowania procesu 194 Strategia piąta: stwarzanie możliwości i zachęcanie do działania 199 Strategia szósta: realizacja i promowanie zmiany 201 Strategia siódma: utrwalanie zmiany i rozszerzanie jej zakresu 203 Strategia ósma: poszukiwanie okazji do wprowadzenia nowych zmian 204
Część IV. WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA
Rozdział 12. Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard, Drea Zigarmi) 209 Przywództwo służebne – definicja 209 Stosowanie przywództwa służebnego 210 Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia 212 Czynniki wpływające na wydajność pracy 214 Przywództwo służebne to kwestia serca 216 Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem 217 Zagrożenie ze strony ego 219 Zadania przywódców służebnych 222 Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór 225
Rozdział 13. Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard, Margie Blanchard, Pat Zigarmi) 233 Elementy składowe wizji przywództwa 234 Kształtowanie własnej wizji przywództwa 241 Badanie poziomu gotowości organizacji na zmiany 249
|