Joga? To skomplikowane?
Na pewno nie proste. Ścieżka jogi klasycznej, którą reprezentował Patańdźali, autor Jogasutr, była szkołą ascetyczną. W formie niezmienionej jest dziś praktycznie niemożliwa do praktykowania. W związku z tym w swojej bestsellerowej książce Maciej Wielobób podjął próbę reinterpretacji dzieła sprzed ponad 2 tysięcy lat i dostosowania 195 sutr do naszych czasów i warunków życia, tak by każdy współczesny człowiek mógł przyswoić filozofię procesu doświadczania.
Studiując tę książkę, poznasz źródła, z których czerpią praktykujący jogę. Dowiesz się, jak należy medytować i dlaczego nie powinno się do tego podchodzić bez odpowiedniej podbudowy intelektualnej i duchowej. Maciej Wielobób poprowadzi Cię śladem Patańdźalego ku najskuteczniejszym ścieżkom oczyszczenia umysłu, co przygotuje Cię do praktykowania klasycznej jogi. Jeśli podejdziesz do tematu poważnie, Twoje dotychczasowe życie wyraźnie się zmieni, a Ty staniesz się nową osobą - nieskończenie mądrą i wolną.
W drugim wydaniu Psychologii jogi autor jeszcze uważniej przyjrzał się filologicznej warstwie pracy Patańdźalego. Ponadto uzupełnił aneks o medytację miłującej dobroci oraz mapę Jogasutr, która pozwoli lepiej zrozumieć podział sutr na grupy.
Rozdziały:
Wstęp do II wydania 7
Słowo wstępne - aćarja Śrivatsa Ramaswami 9
Od autora 11
1. Wprowadzenie do studiowania Jogasutr Patańdźalego 15
2. Czy potrafisz uderzyć niebo kamieniem, czyli czym jest joga (JS I.1 - I.4) 27
3. Od szaleństwa do medytacji - pięć poruszeń świadomości (JS I.5 - I.11) 33
4. Pułapka ignorancji - pięć uciążliwości (JS II.3 - II.9) 39
5. Droga jest prosta - abhjasa i wairagja (JS I.12 - I.16) 47
6. Bez sentymentów. Przyjaźń, współczucie, dobra wola i obojętność - ścieżki do oczyszczenia umysłu (JS I.33) 53
7. Nie bić głową w mur: sztuka właściwego działania - krija joga (JS II.1 - II.2) 59
8. W pałacu luster: praktyki dyscypliny społecznej - jamy (JS II.30) 63
9. Oczyszczanie relacji z samym sobą: praktyki dyscypliny indywidualnej - nijamy (JS II.32 - II.33) 73
10. Stabilność i wolność od napięcia: asana (JS II.46 - II.48) 79
11. Pranajama to nie ćwiczenia oddechowe (JS II.49 - II.53) 87
12. Brak rozproszenia to nieprzywiązanie: pratjahara (JS II.54 - II.55) 93
13. Praktyki koncentracyjno-medytacyjne (JS III.1 - III.4) 99
Materiały dodatkowe 103