Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Organizacja Przedsiębiorstwo » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Psychologia organizacji 48.00zł
Psychologia organizacji

Tytuł: Psychologia organizacji
Autor: Anna Jachnis
ISBN: 978-83-7251-815-6
Ilość stron: 320
Data wydania: 2008
Format: 15.9x23.0cm
Wydawnictwo: Difin

Cena: 48.00zł


W 18 lat po uwolnieniu się Polski od komunizmu nie ma już wątpliwości ani ograniczeń we włączaniu człowieka-pracownika w proces nowoczesnego zarządzania wszelkimi organizacjami. Kluczem do tego jest niewątpliwie psychologia. Skuteczność i efektywność funkcjonowania organizacji to pole działania każdego menedżera, któremu jednak brakuje niekiedy wiedzy na temat podejmowania decyzji, motywacji pracowników, efektywnego przywództwa, stresów w organizacji czy koniktów organizacyjnych.

Wychodząc naprzeciw tym zapotrzebowaniom, w książce omówiono aspekty psychologiczne funkcjonowania organizacji, przedstawiając jednocześnie trudności i problemy w obszarze stosunków międzyludzkich występujące we współczesnych organizacjach. Zaproponowano też szereg wskazówek praktycznych, mogących ułatwić menedżerom skuteczne zarządzanie i efektywne rozwiązywanie problemów interpersonalnych w organizacji.

Rozdziały:

Spis treści:
 
Przedmowa
      
Rozdział 1. Analiza psychologiczna pracy w organizacji   
 
1. Definicje i charakterystyka pracy        
   1.1. Definicje pracy       
   1.2. Charakterystyka pracy        
2. Rodzaje pracy w organizacji   
3. Analiza pracy            
4. Analiza stanowiska pracy       
   4.1. Zastosowanie analizy stanowiska pracy       
   4.2. Metody analizy stanowiska pracy     
 
Rozdział 2. Podejmowanie decyzji w organizacji
  
1. Model analityczny podejmowania decyzji         
2. Style decyzyjne: różnice indywidualne w podejmowaniu decyzji           
3. Różnice kulturowe w podejmowaniu decyzji     
4. Różnorodność decyzji w organizacji    
   4.1. Decyzje programowe versus nieprogramowe            
   4.2. Decyzje pewne versus niepewne      
5. Indywidualne podejmowanie decyzji   
   5.1. Model „racjonalno-ekonomiczny”: w poszukiwaniu decyzji idealnej     
   5.2. Model administracyjny: badanie możliwości ludzkiej racjonalności      
   5.3. Teoria obrazu: podejście intuicyjne do podejmowania decyzji            
   5.4. Błędy w procesie indywidualnym podejmowania decyzji        
      5.4.1. Efekt ujęcia problemu       
      5.4.2. Poleganie na heurystykach           
      5.4.3. Skłonność do wybierania wariantu uprzywilejowanego        
      5.4.4. Narastanie zaangażowania            
6. Bariery organizacyjne w decyzjach operatywnych        
   6.1. Przymus czasu        
   6.2. Presja „zachowania twarzy”             
   6.3. Zobowiązania do dyskrecji   
7. Decyzje grupowe       
   7.1. Zalety i wady decyzji grupowych      
   7.2. Metody grupowe a indywidualne rozwiązywania problemów   
   7.3. Myślenie grupowe   
      7.3.1. Natura myślenia grupowego          
      7.3.2. Strategie unikania myślenia grupowego     
      7.3.3. Techniki usprawniania efektywności decyzji grupowych      
      7.3.4. Trening jednostek w celu ulepszenia grupowego rozwiązywania problemów          
      7.3.5. Technika delfijska: konsens ekspertów      
      7.3.6. Technika grupy nominalnej: ustruktualizowane spotkanie grupy         
      7.3.7. Technika drabiny: systematyczne włączanie nowego członka          
8. Analiza przypadku: „Pochopne decyzje”          
 
Rozdział  3. Motywacja w organizacji     
 
1. Charakterystyka procesów motywacyjnych     
2. Motywacyjne teorie potrzeb    
   2.1. Teorie hierarchii potrzeb      
      2.1.1. Teoria hierarchii potrzeb Maslowa 
      2.1.2. Teoria ERG          
      2.1.3. Zastosowanie teorii potrzeb w zarządzaniu            
3. Teorie stawiania celów           
   3.1. Teoria stawiania celów Locka i Lathama        
   3.2. Wskazówki dla menedżerów co do stawiania celów    
4. Teorie sprawiedliwości           
   4.1. Teoria sprawiedliwości Adamsa        
   4.2. Wykorzystanie teorii sprawiedliwości w praktyce menedżerskiej        
5. Teorie oczekiwania    
   5.1. Podstawowe elementy teorii oczekiwania      
   5.2. Zastosowanie teorii oczekiwania w zarządzaniu         
6. Projektowanie pracy: struktualizacja zadań dla uzyskania większej motywacji        
   6.1. Rozszerzenie pracy             
   6.2. Wzbogacanie pracy             
      6.2.1. Charakterystyczny model pracy    
   6.3. Techniki dla projektowania pracy motywującej: wskazówki praktyczne   
7. Wykorzystanie systemów nagradzania do kształtowania motywacji       
 
Rozdział 4. Przywództwo i jego wpływ na organizację  
    
1. Przywództwo: charakterystyka           
2. Przywódcy versus menedżerowie        
3. Cechy i zachowania przywódców        
   3.1. Teorie cech a efektywne przywództwo          
   3.2. Zachowanie przywódców zezwalające versus autokratyczne 
   3.3. Przywódcy zorientowani na ludzi versus przywódcy zorientowani na produkcję         
   3.4. Rozwijanie zachowań przywódców: trening sieci        
4. Przywódcy i ich zwolennicy     
   4.1. Model wymiany „przywódca–członek”           
   4.2. Podejście atrybucyjne: wyjaśnianie przez przywódców zachowań zwolenników 
   4.3. Przywództwo charyzmatyczne          
   4.4. Przywództwo reformatorskie            
   4.5. Przewodzenie zespołom       
5. Teorie efektywności przywództwa       
   5.1. Model relacji „sytuacja–styl kierowania” Fiedlera: dopasowanie przywódców do zadań        
   5.2. Teoria sytuacyjna przywództwa: dopasowanie stylu przywództwa do sytuacji            
   5.3. Teoria ścieżki do celu: przywódcy jako przewodnicy do wartościowych celów             
   5.4. Teoria normatywna decyzji
   5.5. Substytuty przywództwa: kiedy przywódca jest zbędny        
6. Analiza przypadku: „cechy przywódcy”           
 
Rozdział 5. Stres w organizacji  

1. Stres w organizacji a praca    
2. Stres w organizacji i jego następstwa
   2.1. Stres w organizacji a wykonanie zadań
   2.2. Stres w organizacji a agresja           
      2.2.1. Przyczyny agresji w organizacji     
      2.2.2. Zapobieganie agresji w organizacji            
   2.3. Stres w organizacji a wypalenie zawodowe  
      2.3.1. Wypalenie zawodowe: definicje i charakterystyka 
      2.3.2. Wypalenie zawodowe: główne przyczyny  
      2.3.3. Wypalenie zawodowe: czy może być odwracalne?
   2.4. Stres w organizacji a zdrowie
3. Cechy osobowości a stres w organizacji         
4. Zarządzanie stresem w organizacji: niektóre efektywne techniki          
   4.1. Osobiste podejście do zarządzania stresem w organizacji     
   4.2. Organizacyjne strategie zarządzania stresem          
      4.2.1. Praktyki pomocy rodzinie: pomoc w redukcji konfliktu „praca–dom”            
      4.2.2. Program zarządzania stresem w organizacji          
5. Analiza przypadków  
   5.1. Przypadek pierwszy: „Stres a odpowiedzialność społeczna menedżera”   
   5.2. Przypadek drugi: „Codzienne stresy polskiego przedsiębiorcy”         
 
Rozdział 6. Postawy wobec pracy, organizacji i ludzi   
    
1. Ogólna charakterystyka postaw         
2. Zadowolenie z pracy: postawa wobec pracy   
   2.1. Pomiar zadowolenia z pracy           
      2.1.1. Skale ocen i kwestionariusze       
   2.2. Teorie zadowolenia z pracy
      2.2.1. Teoria dwuczynnikowa Herzberga
      2.2.2. Teoria wartości Locka       
   2.3. Zadowolenie z pracy a zachowania organizacyjne     
   2.4. Zwiększanie zadowolenia z pracy    
3. Zaangażowanie w organizację: przynależność do organizacji   
   3.1. Rodzaje zaangażowania organizacyjnego    
   3.2. Konsekwencje niskiego zaangażowania organizacyjnego      
   3.3. Jak zwiększać zaangażowane organizacyjne?           
4. Uprzedzenia: negatywne postawy wobec ludzi            
   4.1. Funkcje i rodzaje uprzedzeń           
5. Analiza przypadku: „‘Indeks szczęścia’ jako ocena zadowolenia z pracy”          
 
Rozdział 7. Funkcjonowanie grup w organizacji i praca zespołowa           

1. Czym jest grupa?   
2. Typy grup w organizacji       
   2.1. Grupy formalne i nieformalne       
3. Dlaczego ludzie przyłączają się do grup?      
4. Stadia w rozwoju grup        
5. Struktura grup roboczych    
6. Role organizacyjne 
7. Normy: niepisane zasady grupowe    
8. Status: prestiż przynależności do grupy        
9. Spójność grupy       
10. Dynamika działań indywidualnych w grupie    
11. Zespoły jako specjalny rodzaj grup  
   11.1. Typy zespołów      
   11.2. Zasady praktyczne tworzenia zespołów     
   11.3. Efektywność działania zespołów    
   11.4. Dlaczego niektóre zespoły zawodzą?         
   11.5. Jak budować wysoko efektywne zespoły?   
 
Rozdział 8. Zachowania prospołeczne, kooperacja i konflikt w organizacji  

1. Zachowania prospołeczne: pomoc innym przy pracy
   1.1. Zachowania obywatelskie w organizacji     
      1.1.1. Efekty zachowań obywatelskich w organizacji     
   1.2. Dawanie sygnałów ostrzegawczych           
2. Kooperacja: wzajemna pomoc w warunkach pracy    
   2.1. Czynniki indywidualne a kooperacja          
   2.2. Czynniki organizacyjne a kooperacja         
   2.3. Kooperacja między organizacjami 
3. Konflikty organizacyjne: charakterystyka, przyczyny i następstwa     
   3.1. Integracja i dystrybucja: podstawowe wymiary konfliktów organizacyjnych     
   3.2. Główne przyczyny konfliktów organizacyjnych       
   3.3. Skutki konfliktów organizacyjnych
   3.4. Zarządzanie konfliktami organizacyjnymi: Zwiększanie korzyści i minimalizowanie kosztów 
      3.4.1. Negocjacje: proces uniwersalny   
      3.4.2. Mediacje i arbitraż           
      3.4.3. Zachowania asertywne jako forma rozstrzygania konfliktów organizacyjnych        
 
Rozdział 9. Patologie związane z pracą w organizacji: pracoholizm i mobbing  
 
1. Pracoholizm  
   1.1. Objawy pracoholizmu i charakter tego uzależnienia  
   1.2. Charakterystyka osób uzależnionych od pracy         
   1.3. Rodzaje pracoholizmu         
   1.4. Następstwa pracoholizmu    
   1.5. Jak walczyć z pracoholizmem?        
   1.6. Analiza przypadku: „Codzienne życie pracoholika”   
2. Mobbing w miejscu pracy       
   2.1. Definicja i objawy mobbingu           
   2.2. Rodzaje mobbingu
   2.3. Charakterystyka osób poszkodowanych i mobberów            
   2.4. Kategorie mobbingu           
   2.5. Zapobieganie mobbingowi  
 
Zakończenie – kilka uwag o kulturze organizacyjnej       
 
Bibliografia        
 
Aneks

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Prawo finansów samorządowych
Prawo finansów samorządowych
Elżbieta Kornberger-Sokołowska, Michał Bitner
Wolters Kluwer
Treny Interpretacje artystyczne Jan Kochanowski Stanisław Olesiejuk
Treny Interpretacje artystyczne Jan Kochanowski Stanisław Olesiejuk
Worzała Elwira
Bernardinum
Dlaczego jesteśmy ateistami
Dlaczego jesteśmy ateistami
Russell Blackford Udo Schuklenk
Czarna Owca
Elektroniczna dokumentacja medyczna Wdrożenie i prowadzenie w placówce medycznej
Elektroniczna dokumentacja medyczna Wdrożenie i prowadzenie w placówce medycznej
Krzysztof Nyczaj Paweł Piecuch
Oficyna Prawa Polskiego
Problematyka przekładu filozoficznego Na przykładzie tłumaczeń Jacques’a Derridy w Polsce
Problematyka przekładu filozoficznego Na przykładzie tłumaczeń Jacques’a Derridy w Polsce
Barbara Brzezicka
PWN
Finansowanie działalności przedsiębiorstw ze źródeł bankowych Zastosowanie systemu wczesnego ostrzegania ZH w ocenie zdolności kre
Finansowanie działalności przedsiębiorstw ze źródeł bankowych Zastosowanie systemu wczesnego ostrzegania ZH w ocenie zdolności kre
Anita Szyguła
Difin
 Koszyk
1 x Do szarży marsz marsz Tom 4 Studia z dziejów kawalerii
1 x Etyka prawnicza 2
1 x Arabowie pod panowaniem Osmanów 1516-1800
1 x Fulereny 20 lat później
1 x 1000 pytań i odpowiedzi
1 x Mosty zintegrowane
1 x Boli tylko, gdy się śmieję... Listy i rozmowy
1 x 1000 niezwykłych miejsc
1 x Ustawa o systemie oświaty Komentarz Wydanie 6
1 x Kartele w polityce konkurencji Unii Europejskiej
1 x Błogosławiony Jan Paweł II Historia życia
1 x Modelowanie przepływów przez ośrodki porowate
1 x Inteligentny budynek Poradnik projektanta instalatora i użytkownika
1 x Administracja rządowa państwa członkowskiego w organach przygotowawczych Rady Unii Europejskiej
1 x Dobre relacje - klucz do sukcesu. Jak współcześnie zjednywać sobie ludzi
1 x Lecznicze rośliny Biblii Tajemnice zdrowotne Pisma Świętego
1 x Bezpieczeństwo społeczności lokalnych najbliżej człowieka
1 x Balią przez Amazonkę
1 x Głosy straconych Wstrząsające historie zgładzonych na rozkaz Stalina w latach Wielkiego Terroru
1 x Encyklopedia psów
1 x Fizjologia roślin Wprowadzenie
1 x Potęga perswazji Jak się nas kupuje i sprzedaje
1 x Białe znaki Milczenie w strukturze i znaczeniu utworów narracyjnych
1 x Umweltschutzgesetz Prawo ochrony środowiska
1 x Hardkorowy romans Pięćdziesiąt twarzy Greya, bestsellery i społeczeństwo
1 x Prawo telekomunikacyjne Komentarz Wydanie 4
1 x Dostosuj się lub giń. Jak odnieść sukces w branży aplikacji mobilnych
1 x Człowiek niepełnosprawny w otoczeniu społecznym
1 x Nie interesuje mnie bycie zwykłym człowiekiem
1 x Zabawa tkwi w NLP Poważna wiedza na wesoło
1 x Hubal Henryk Dobrzański
1 x Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej
1 x Postępowanie w sprawach nieletnich
1 x Terminy w prawie pracy Poradnik pracodawcy i pracownika
1 x Wydatkowanie i rozliczanie środków unijnych w zamówieniach publicznych Praktyczny komentarz Pytania i odpowiedzi Tekst ustawy
1 x Atlas grzybów
1 x Ochrona własności nieruchomości przed immisjami w prawie polskim
1 x Prawo o adwokaturze Komentarz
1 x Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku Podręcznik dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej
1 x Coaching
1 x Filozofia sukcesu czyli f**k it
1 x Rzeczozmęczenie Jak żyć pełniej, posiadając mniej
1 x ABC pedagoga specjalnego
1 x Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów I etap edukacyjny
1 x 4-godzinne ciało
1 x Chemia i technologia żywic epoksydowych
1 x Polskie sądownictwo administracyjne zarys systemu
1 x Decyzja w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu + CD Zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym
1 x Nasz uroczy aniołek Wychowanie grzecznego dziecka
1 x Błyskotliwość to za mało! Dlaczego nie masz jeszcze strategii e-biznesu?
1 x Inżynieria odwrotna w praktyce. Narzędzia i techniki
1 x Obywatelskie prawo do informacji
1 x Język w komunikowaniu
1 x Historia erotyczna Kremla Od Iwana Groźnego do Raisy Gorbaczowej
1 x Kolokwia aplikacyjne Tom 2
1 x Ikebana Sztuka układania kwiatów
1 x Prawo ochrony środowiska 2019
1 x Zasiłki renty i emerytury Wydanie 10
1 x Metrologia elektryczna Wydanie 11
1 x Wzory umów i dokumentów wraz z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi ich sporządzania
1 x Energia ze źródeł odnawialnych i jej wykorzystanie
1 x Co decyduje o konkurencyjności polskiej gospodarki
1 x 7 zasad sukcesu według Mistrza Chuang Yao
1 x Dogoterapia w pigułce
1 x Edukacja a nowe technologie w kulturze informacji i komunikacji
1 x Analiza techniczna Wprowadzenie do analizy wykresów giełdowych
1 x Figura jak z ekranu Modowe triki bohaterek seriali
1 x Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie
1 x Mroczni ludzie Trylogia OXEN Część 2
1 x Kadry w samorządzie od zatrudnienia do zwolnienia Wzory dokumentów z komentarzem i suplementem elektronicznym
1 x Co potrafi Twój iPhone? Podręcznik użytkownika Wydanie II
1 x Filmowe obrazy szkoły Pomiędzy ideologią edukacją a wychowaniem
1 x Anglosaska filozofia religii wobec wyzwań współczesności
1 x Andrzej Stelmachowski Pragmatyczny romantyk
1 x Dictionary of insurance terms angielsko-polski polsko-angielski
1 x Schudnij pysznie jesienią i zimą
1 x Cienie pod czerwoną skałą Eseje o literaturze
1 x Angielski błyskawicznie w 3 tygodnie + CD
1 x Probabilistyka Procesy stochastyczne Statystyka matematyczna Rachunek prawdopodobieństwa
1 x Planowanie i projektowanie szkoleń
1 x Elementy prawa
1 x Prawo reklamy
1 x Każdemu sprzedasz wszystko co zechcesz
1 x 100 najpiękniejszych starówek Europy
1 x Reklama produktów i usług bankowych jej perswazyjność i konsekwencje
1 x Co z tego wyrośnie? Chwast czy nie? Jak odróżnić pożyteczne rośliny od chwastów?
1 x MS Office 2016 PL w biurze i nie tylko
1 x Ciało pamięta Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym
1 x 50 niebezpiecznych zabaw, których nie powinieneś zabraniać dziecku
1 x Najem nieruchomości a podatki
1 x Słynne śledztwa
1 x Ochrona podwodnego dziedzictwa kultury Aspekty prawnokarne i kryminologiczne
1 x Fryzjer męski
1 x Ajurwedyjskie przepisy z lokalnych produktów
1 x Elektroniczne układy wtryskowe silników wysokoprężnych
1 x Anna Solidarność z płytą CD Życie i działalność Anny Walentynowicz na tle epoki (1929-2010)
1 x Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego
1 x Ukraina radziecka w prasie polskiej w latach 1929-1939
1 x Spawanie metodą MAG nie tylko dla początkujących
1 x Czynności prawne Art. 56-81 KC Komentarz
1 x Pobrzeże Bałtyku Część zachodnia MiniRegion
1 x Analiza rzeczywista i zespolona Wydanie 2
1 x Chuda czy zdrowa? Przewodnik samoakceptacji w świecie idealnego wyglądu
1 x Logistyka techniczna Infrastruktura logistyczna
1 x Innowacyjność przepis na sukces Model "od A do F"
1 x Dziewczyna z tatuażem Nieautoryzowany przewodnik po świecie Stiega Larssona i Trylogii Millennium
1 x Modele współpracy bibliotek publicznych
1 x Do Polski idziemy przez cały świat Karpatczycy na obrazach Jana Gilowskiego
1 x Antyrak Nowy styl życia Wydanie 6
1 x Archistorie Jak odkrywać przestrzeń miast?
1 x Potęga mitu
1 x Charakter prawny zarządu w spółce akcyjnej
1 x Kodeks rodzinny i opiekuńczy Komentarz Wydanie 5
1 x Lick. Stage Dive
1 x Burza nad Morzem Śródziemnym TIV Aliancka ofensywa
1 x 365 niegłupich zabaw po szkole Jak nie spędzać czasu przed ekranem
1 x Dynastie Europy
1 x Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością Tom 2.1
1 x Wspomaganie decyzji w planowaniu projektów
1 x Ekonomia nierówności
1 x Mikołaj II ostatni car Rosji
6,663.92zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Difin
 Kategoria:
 Matematyka
Testy maturalne Matematyka 2015 Poziom podstawowy

Testy maturalne Matematyka 2015 Poziom podstawowy

31.50zł
26.78zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC