|
Psychologia ucznia i nauczyciela • Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. • Modelowy program nauczania psychologii - systematycznie weryfikowany i doskonalony w praktyce. • Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobrana pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. • Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: • prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, • wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, • ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, • propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, • elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
Podręcznik przeznaczony dla: • studentów pedagogiki i kierunków nauczycielskich, • studentów innych kierunków, którzy starają się o uzyskanie uprawnień pedagogicznych, • nauczycieli, którzy chcą pogłębić swoja wiedzę, • pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców
|