Tytuł: | Psychologia zdrady | | Autor: | Agata Błachnio | | ISBN: | 978-83-7251-940-5 | | Ilość stron: | 176 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 35.00zł | |
Nielojalność, inaczej zdrada, jest zjawiskiem częstym i znanym, a jednak bardzo złożonym i niejednoznacznym. Autorka wychodząc poza nielojalność i zdradę małżeńską, które w języku potocznym najbardziej kojarzą się z tymi terminami, na kanwie analiz teoretycznych odpowiada na pytania mające wymiar praktyczny:
- Jakie cechy predysponują do zachowań nielojalnych? - Jakie są zyski i koszty bycia nielojalnym? - Co wpływa na decyzję o byciu nielojalnym? - Czym różni się poczucie nielojalności własnej i cudzej?
Rozdziały:
Parę słów wprowadzenia
Podziękowania
1. Nielojalność i zdrada interdyscyplinarnie
Językoznawcze i etymologiczne wyjaśnienie pojęcia „nielojalność” i pojęć pokrewnych
Potoczne opinie na temat nielojalności i zdrady
Pojęcie nielojalności i zdrady w Piśmie Świętym
Czy nielojalnie zawsze znaczy źle?
Lojalność-nielojalność, czego uczy nas kultura
Zdrada narodowa, zdrada stanu
(Nie)lojalność wobec marki – czy to trafne pojęcie
2. Psychologiczna perspektywa (nie)lojalności i (nie)uczciwości
Zachowania (nie)lojalne przez pryzmat psychologii
Nielojalność i zdrada w psychologii ewolucyjnej
Nielojalność jako proces decyzyjny wyboru najbardziej opłacalnej opcji zachowania
(Nie)uczciwość w psychologii Atrakcyjna uczciwość Model HEXACO, czyli uczciwość w modelu osobowości
Zjawisko nieuczciwości akademickiej Psychologiczne wyznaczniki uczciwości akademickiej w Polsce
Dlaczego postępujemy nielojalnie i nieuczciwie?
Sankcje psychologiczne, prawne i społeczne za nielojalność
3. Model nielojalności
Założenia wstępne do modelu nielojalności
Model nielojalności Umowa – ważny warunek zachowania lojalności Zaufanie Wszystkiemu winna pokusa. Okazja czyni nielojalnym
Judaszowy syndrom Nielojalny makiawelista System wartości osób nielojalnych Samoocena a zachowania nieuczciwe
4. Z badań własnych
Dylemat nielojalności
Lojalność atrakcyjna, a prawdomówność szlachetna
Czekolada grzechu niewarta
Nielojalni ściągacze
Czy każdy bywa nielojalny? Skala Postaw wobec Nielojalności LOKAL Quasi-eksperyment Dylemat Skala Wartości Kwestionariusz Makiawelizmu MACH IV Rosenberga Kwestionariusz Samooceny
Parę słów na koniec
Literatura cytowana
|