Tytuł: | Public relations miast i regionów | | Autor: | Aneta Duda | | ISBN: | 978-83-7641-305-1 | | Ilość stron: | 276 | | Data wydania: | 10/2010 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 52.00zł | |
Książka jest efektem realizacji projektu „Zarządzanie informacją i komunikacją public relations w administracji samorządowej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Autorzy chcą przybliżyć czytelnikowi zagadnienia PR dyskutowane podczas realizacji projektu oraz wykorzystanie ich w praktyce.
W pierwszej części zostały przedstawione koncepcje public relations oraz jego znaczenie dla instytucji samorządowych. Zaprezentowano również szeroki i całościowy model strategii PR, zasady media relations oraz komunikacji wewnętrznej z uwzględnieniem specyficznych dla samorządów terytorialnych uwarunkowań.
Druga część publikacji to prezentacja wybranych, planowanych bądź realizowanych projektów. Znalazły się tu przedsięwzięcia, które w przekonaniu Autorów z powodzeniem mogą zmieniać na lepsze życie zaangażowanych w nie ludzi czy społeczności.
Rozdziały:
Część I. PUBLIC RELATIONS W TEORII
Rozdział 1. Istota i rola public relations Wprowadzenie 1. Pojęcie public relations – krotki przegląd definicji 2. Demokratyczne komunikowanie? Public relations w perspektywie rynkowej 3. Region jako produkt rynkowy? Obywatel jako konsument? Dylematy PR samorządowego 4. Samorządowe PR w kontekście partycypacji społecznej 5. Public relations w opiniach samorządowców Podsumowanie Bibliografia
Glosa socjologa Jakiego public relations potrzebuje samorząd?
Rozdział 2. Planowanie strategiczne programów public relations w administracji samorządowej Wprowadzenie 1. Analiza sytuacji wyjściowej 2. Definiowanie celów public relations 3. Definiowanie grup docelowych 4. Strategia wyróżnienia 5. Formułowanie kluczowych przesłań (komunikatów) 6. Dobór technik i instrumentów public relations 7. Harmonogamowanie działań Podsumowanie Bibliografia
Rozdział 3. Media relations w samorządzie Wprowadzenie 1. Pierwsze kroki w kontaktach z mediami 2. Oczekiwania mediów 3. Kilka zasad postępowania z mediami 4. Narzędzia stosowane w kontaktach z mediami Podsumowanie
Glosa dziennikarza Media szansą dla lokalnych społeczności
Rozdział 4. Znaczenie komunikacji wewnętrznej dla funkcjonowania urzędu Wprowadzenie 1. Pojęcie komunikacji 2. Komunikacja formalna i nieformalna w instytucji 3. Bariery w komunikacji wewnętrznej 4. Strategia i plan działania komunikacji wewnętrznej 5. Metody i narzędzia komunikacji wewnętrznej 6. Procedury zarządzania jakością komunikacji wewnętrznej Zakończenie Bibliografia
Część II. PUBLIC RELATIONS W PRAKTYCE SAMORZĄDOWEJ
Rozdział 5. Kształtowanie tożsamości i wizerunku miast i regionów 1. Lublin – miasto inspiracji 2. „Młodzi w Łodzi”– kampania przełamująca stereotypy 3. Kraków – tajniki sukcesu 4. Identyfikacja wizualna miasta Puławy 5. „Janów Lubelski – dodaje sił”. Ewolucja koncepcji marki 6. Kampania promocyjna „Świętokrzyskie czaruje – poleć na weekend” – kształtowanie wizerunku województwa
Rozdział 6. Inicjatywy społeczne na rzecz rozwoju turystyki w regionie 1. Wioski tematyczne – wspólnotowy wymiar sukcesu 2. Bałtów – gmina, którą „ożywiły” dinozaury 3. Kraina Gotów w Kotlinie Hrubieszowskiej
Rozdział 7. Zasoby kulturowe potencjałem turystycznym miast i regionów 1. Sienkiewiczowska stolica kultury w powiecie łukowskim 2. Jarmarki – lekcje historii miast i regionów 3. Wspólne świętowanie – dożynki największą imprezą kulturalną powiatu lubelskiego. Techniki i narzędzia komunikowania promocyjnego 4. Spotkania z historią na trasie rowerowej w „Dolinie Krzny” w Pościszach 5. Kamienice miasta – niedoceniane zasoby turystyczne Opola Lubelskiego
|