Tytuł: | Pułapki manipulacji | | Autor: | Anna Grzywa | | ISBN: | 978-83-89309-80-8 | | Ilość stron: | 176 | | Data wydania: | 2006 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | Czelej | |
| Cena: | 34.00zł | |
Każdy człowiek funkcjonuje jako jeden z elementów społeczeństwa i w mniejszym lub większym stopniu oddziałuje na innych ludzi oraz na grupę społeczną, której jest członkiem, ale też ciągle ulega wpływom innych – świadomie lub nie.
I właśnie w tej książce przedstawiono zagadnienie manipulacji – jej znaczenie, cechy i typy.
Autorka poruszyła m.in. takie zagadnienia, jak: techniki manipulacyjne, manipulacja emocjami, wywoływanie poczucia winy, wpływanie na podejmowanie decyzji, odwoływanie się do autorytetów jako skutecznego narzędzia manipulacji, rola stereotypów w myśleniu, plotka, presja grupy, kłamstwo, język jako narzędzie manipulacji, propaganda, reklama – jej funkcja i od- działywanie, sztuka i techniki negocjacji, mobbing, „pranie mózgu”, sekty oraz ideologie. Książka jest adresowana zarówno do specjalistów – lekarzy psychiatrów oraz psychologów – jak i do wszystkich osób interesujących się tymi zagadnieniami.
Rozdziały:
I. Wstęp Pojęcie „manipulacja” Psychika jako system Techniki manipulacyjne
II.Manipulacja emocjami Wzbudzanie strachu Zagrożenie zerwaniem związku Pozorne zaspokajanie potrzeb Wywoływanie poczucia winy Wpływanie na podejmowanie decyzji Poprawianie obrazu „Ja” Ingracjacja Stosowanie reguły wzajemności
III. Manipulacja myśleniem Tworzenie i wykorzystywanie uprzedzeń Wywoływanie i redukcja dysonansu poznawczego Wpływanie na zmianę postaw Wykorzystywanie tendencyjności myślenia Powoływanie się na autorytety Wykorzystywanie myślenia stereotypowego i zachowań mechanicznych Wykorzystanie oporu psychologicznego Makiawelizm Plotka
III. Manipulacja społeczna Presja grupy Manipulacja tekstem Kłamstwo Język narzędziem manipulacji Propaganda Wpływanie na komunikację społeczną Reklama Negocjacje Mobbing „Pranie mózgu”, sekty, ideologie
IV. Antymanipulacja
|