Tytuł: | Real World Adobe Photoshop CS5 dla fotografów | | Autor: | Conrad Chavez | | ISBN: | 978-83-7541-076-1 | | Ilość stron: | 532 | | Data wydania: | 08/2011 | | Format: | 19.5x23.0cm | | Wydawnictwo: | APN Promise | |
| Cena: | 136.50zł | |
Wyostrz swoje umiejętności pracy z Photoshopem dzięki wyczerpującym wskazówkom Conrada Chaveza, przeznaczonym przede wszystkim dla fotografów wykorzystujących technikę cyfrową.
Począwszy od pobierania zdjęć, po budowanie wydajnego warsztatu pracy, autor prezentuje praktyczne techniki korekcji tonalnej i barwnej, przetwarzania surowych obrazów, zarządzania kolorem, jak również wskazówkami ułatwiającymi zarządzanie tysiącami zdjęć za pomocą Adobe Bridge.
Książka pełna jest barwnych i objaśniających ilustracji, rad i skrótów, które pozwolą szybko tworzyć lepsze obrazy w krótszym czasie.
Dowiedz się, jak: • Zoptymalizować komputer do pracy z Photoshopem i opracować wydajny sposób przetwarzania z zachowaniem jakości obrazu • Zrozumieć zasady zarządzania kolorem i wybierać właściwe ustawienia • Przetwarzać surowe pliki za pomocą Adobe Camera Raw 6 • Korzystać z nowych i usprawnionych narzędzi, takich jak Refine Edge, Merge to HDR Pro, wypełnianie/skalowanie z uwzględnieniem zawartości czy profile obiektywów • Neutralizować przebarwienia i poprawiać kontrast • Pracować z warstwami, maskami, zaznaczeniami, kanałami i wiele więcej • Optymalizować obrazy na potrzeby druku, sieci Web lub innych nośników
CONRAD CHAVEZ jest artystą-fotografikiem i autorem książek Color Management without the Jargon oraz Adobe Creative Suite 5 Design Premium Classroom in a Book. Jest też współautorem książki Real World Adobe Photoshop CS4 dla fotografów oraz Adobe Photoshop CS/CS2 Breakthroughs. Współpracował przy trzecim wydaniu książki Real World Scanning and Halftones, a także przy Adobe Illustrator Wow! Book. Można się z nim porozumieć za pośrednictwem strony conradchavez.com.
Poziom książki: Średniozaawansowany, zaawansowany.
Rozdziały:
Rozdział 1: Budowanie systemu dla Photoshopa 1 Wybór platformy 2 Procesory i rdzenie 3 64 bity 4 RAM 5 Pamięć wirtualna 10 Monitory i karty graficzne 14
Rozdział 2: Podstawy nauki o obrazach 17 Piksele i ścieżki 18 Piksele i obrazy 20 Rozdzielczość 23 Okno dialogowe Image Size 30 Ponowne próbkowanie obrazu 33 Tryb obrazu 35
Rozdział 3: Podstawy nauki o kolorach 41 Kolory podstawowe 42 Koło barw 43 Jak kolory wpływają na siebie nawzajem 46 Niezależna od urządzenia przestrzeń Lab 47 Kolory w świecie rzeczywistym 50
Rozdział 4: Ustawienia kolorów 51 Czym naprawdę jest zarządzanie kolorami? 52 Systemy zarządzania kolorami – podstawy 54 Wybieranie przestrzeni roboczych 61 Obsługiwanie konwersji pomiędzy przestrzeniami barw 66 Photoshop i nasz monitor 80 Przypisywanie profilu i konwertowanie do profilu 87 Próba kolorów w innych przestrzeniach barw 93 Konwertowanie kolorów podczas drukowania 101
Rozdział 5: Budowanie cyfrowego warsztatu 107 Wybieranie elementów cyfrowego warsztatu pracy 108 Kopiowanie plików z aparatu fotograficznego 114 Weryfikowanie obrazów 119 Selekcjonowanie serii zdjęć przy użyciu Bridge 121 Otwieranie obrazów w Camera Raw 122 Elementy sterujące w Camera Raw 125 Preferencje programu Camera Raw 140 Przyciski wyjścia 145 Opcje robocze Camera Raw 146 Zakładki sterujące panelu Camera Raw 149 Zakładka Basic 150 Zakładka Tone Curve 159 Zakładka Detail 165 Zakładka HSL / Grayscale Zakładka Split Toning 175 Zakładka Lens Correction 176 Zakładka Effects 182 Zakładka Camera Calibration 184 Zakładka Presets 191 Zakładka Snapshots 192 Tryb paska kadrów 193 Kopiowanie ustawień do większej liczby obrazów 195 Generowanie skorygowanych obrazów 198 Korzystanie z Adobe Bridge 201 Okna programu Bridge 206 Zarządzanie plikami w Bridge 215 Podglądy obrazów i bufor 221 Ocenianie i porównywanie obrazów 225 Klasyfikowanie i etykietowanie obrazów 227 Dodawanie metadanych i słów kluczowych 230 Wyszukiwanie i filtrowanie plików 239 Prezentowanie zdjęć 243 Eksportowanie obrazów do albumów online i folderów dyskowych 247 Image Processor 250 Automatyzowanie zadań przy użyciu akcji 251 Korzystanie z Mini Bridge 251
Rozdział 6: Podstawowe sztuczki i triki 253 Okna dokumentów 253 Nawigacja 257 Spis treści vii Prowadnice i siatki 266 Dialogi 267 Nowy dokument 270 Skróty klawiszowe 272 Dostosowywanie menu 274 Narzędzia 275 Panele i przestrzenie robocze 288 Ustawianie preferencji 307 Gdy coś pójdzie źle 314
Rozdział 7: Podstawy korekcji obrazów 315 Czym właściwie jest jakość obrazu? 316 Wizualizacja wartości tonalnych jako histogramu 317 Wielka trójka: podstawowe dostosowania tonalne 319 Wykonywanie korekcji przy użyciu poziomów 320 Korygowanie poziomów w obrazach kolorowych 324 Kontrolowanie automatycznych korekcji 328 Panel Info 330 Poziomy wyjściowe 332 Kroplomierze w narzędziach Levels i Curves 334 Zachowywanie jakości w trakcie edycji 336 Wykonywanie korekcji przy użyciu krzywych 342 Krzywe w praktyce 351 Korzystanie z próbników kolorów 361 Polecenie Shadows / Highlights 362 Barwa, nasycenie i jasność 365 Vibrance 371 Wybieranie trybu koloru dla edycji 372 Szybkie poprawki w trybie Lab 376 Photo Filter 380 Replace Color 380 Selective Color 381 Channel Mixer 382 Narzędzia o ograniczonej użyteczności 383
Rozdział 8: Cyfrowa ciemnia 385 Warstwy korekcyjne: podstawy 386 Tworzenie warstw korekcyjnych 388 Sterowanie warstwami korekcyjnymi 389 Zaznaczenia, maski i kanały 391 Korzystanie z panelu Masks 397 Korygowanie obrazów przy użyciu trybów mieszania 401 Ręczne rozjaśnianie i przyciemnianie 409 Wykorzystanie historii do łączenia korekcji 411 Softproofing obrazu przed drukiem 413
Rozdział 9: Zaznaczanie 419 Przypomnienie podstaw 419 Strategie zaznaczeń 420 Ręczne zaznaczanie obszarów 421 Zaznaczanie przy użyciu narzędzi wykrywania krawędzi 423 Wskazówki korzystania z narzędzi zaznaczania 427 Zaznaczanie na podstawie tonu lub koloru 430 Antyalising i wtapianie 435 Zaznaczanie trudnych krawędzi 437 Podmenu Modify 445 Pływające zaznaczenia 447 Szybkie maski 448 Zaznaczanie przy użyciu kanałów 449 Zaznaczenia, warstwy i maski 453
Rozdział 10: Wyostrzanie, detale i redukcja szumu 457 O co naprawdę chodzi w wyostrzaniu? 458 Dlaczego Unsharp Mask? 459 Praktyczny proces wyostrzania 463 Techniki wyostrzania 470 Wyostrzanie: Photoshop czy Camera Raw? 477 Inteligentne wyostrzanie 478 Redukcja szumu 482
Rozdział 11: Podstawowe techniki przetwarzania obrazów 487 Kolor szarości 487 Tworzenie obrazów HDR 490 Retusz 500 Korzystanie z panelu Clone Source 509 Korygowanie dystorsji obiektywu 514 Automatyczne scalanie zdjęć 519 Efekty głębi ostrości 522 Skalowanie z uwzględnieniem zawartości Wektory kontra piksele 527 Obiekty inteligentne 536 Niedestrukcyjny tryb postępowania 539 Tekst 540 Filtry i efekty 543 Akcje i skrypty
Rozdział 12: Przechowywanie obrazów i produkcja 557 Zapisywanie 558 Otwieranie obrazów 561 Drukowanie z programu Photoshop 562 Przygotowywanie obrazów dla usług online 565 Przygotowywanie wyjścia dla potrzeb druku 567 Tworzenie obrazów dla stron Web 570 Zapisywanie obrazów dla sieci Web 574 Formaty plików 579 Kompresowanie obrazów 590 Rozdział 13: Przetwarzanie wsadowe 593 Reguły wsadowego przetwarzania plików 595 Rejestrowanie akcji dla przetwarzania wsadowego 597 Wsadowe uruchamianie akcji 601
|