Tytuł: | Redagowanie tekstów | | Autor: | Jo Billingham | | ISBN: | 978-83-01-14712-9 | | Ilość stron: | 136 | | Data wydania: | 10/2012 | | Oprawa: | Miękka | | Format: | 14.5x20.5cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 39.90zł | |
Poradnik dla wszystkich pracujących z tekstem. Książka "Redagowanie tekstów" jest praktycznym wprowadzeniem w podstawowe zagadnienia edytorskie: opracowanie założeń, przygotowanie tekstu, ustalenie odbiorcy i stylu, dostosowanie formy przekazu do celu oraz adiustację i opracowanie merytoryczne.
Pozycja przeznaczona dla wszystkich, którzy chcieliby spróbować swoich sił w pracy redaktorskiej; maturzystów, osób przygotowujących prace magisterskie, czy doktorskie; studentów filologii polskiej na specjalizacji redaktorskiej, dziennikarzy oraz pracowników działów public relations, promocji i marketingu.
Rozdziały:
Część A.
1. Co to jest redagowanie? 6
2. Autorzy i redaktorzy 12
3. Czytelnice i cele tekstu 16
4. Założenia redakcyjne 26
5. Pierwsze kroki 30
6. Praca nad treścią 34
7. Spójność strukturalna 40
8. Spójność językowa 48
9. Styl i ton 54
10. Dokładność 64
11. Zwięzłość 70
12. Przejrzystość 78
13. Kurs mistrzowski 92
14. Współczesna technika w procesie redagowania 96
Część B. Zestaw narzędzi redaktora 102
|