Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Medycyna » Neurologia » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
  Alergologia Astma
  Anatomia człowieka
  Chirurgia
  Choroby zakaźne
  Dermatologia
  Diabetologia
  Diagnostyka
  Endokrynologia
  Etyka
  Farmakologia Leki
  Fizjologia
  Fizjoterapia Rehabilitacja
  Genetyka
  Geriatria
  Ginekologia Położnictwo
  Hematologia
  Immunologia
  Intensywna terapia
  Interna
  Kardiologia
  Medycyna ogólna
  Mózg Umysł
  Neurologia
  Okulistyka
  Onkologia
  Ortopedia Traumatologia
  Otolaryngologia
  Patologia
  Pediatria Neonatologia
  Pielęgniarstwo
  Psychologia Psychiatria
  Reumatologia
  Seksuologia
  Stomatologia
  Służba Zdrowia
  Toksykologia
  Urologia
  Zdrowie publiczne
  Żywienie
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Układy elektroniczne część 3 Układy i systemy cyfrowe

Układy elektroniczne część 3 Układy i systemy cyfrowe

40.95zł
Rehabilitacja neuropsychologiczna 69.00zł
Rehabilitacja neuropsychologiczna

Tytuł: Rehabilitacja neuropsychologiczna
Autor: George P. Prigatano
ISBN: 978-83-01-15598-8
Ilość stron: 370
Data wydania: 2009
Format: 17.0x24.0cm
Wydawnictwo: PWN

Cena: 69.00zł


Podręcznik jest autorską propozycją teorii i praktyki rehabilitacji neuropsychologicznej. Autor dokonuje analizy zaburzeń, niepełnosprawności i ograniczeń osób z nabytą patologią mózgowia.

Przedstawia i uzasadnia znaczenie zaburzeń emocjonalno-motywacyjno-osobowościowych zarówno w diagnozie, jak i w terapii rehabilitacyjnej. Zaletą podręcznika jest przejrzysta i dydaktycznie uzasadniona struktura formalna. Autor zaczyna od prezentacji 13 głównych zasad i każdą z nich potwierdza poprzez analizę studium przypadku i wyniki badań neuropsychologicznych.

Rozdziały:

CZĘŚĆ I. Zagadnienia kliniczne z perspektywy historycznej
ROZDZIAŁ 1. Zarys zasad rehabilitacji w ujęciu historycznym                  21
Termin zasada                                                             23
Historyczne i współczesne korzenie zasad rehabilitacji neuropsychologicznej       23

ROZDZIAŁ 2. Doznania pacjenta a natura wyższych funkcji mózgowych       40
Doświadczanie uszkodzenia mózgu                                           41
Dane kliniczne                                                             42
Wkraczanie w obszar przeżyć i doznań pacjenta oraz mierzenie się z problemami frustracji i zagubienia                                                      
Reakcja katastroficzna w odpowiedzi na frustrację i zagubienie                   46
Męczliwość psychiczna a dysfunkcja mózgu                                     49
Bariery w poznawaniu przeżyć i doznań pacjenta                               50
Sztuka a obszar przeżyć i doznań pacjenta                                     52
Natura wyższych funkcji mózgowych w świetle doświadczenia człowieka          54
Wyższe funkcje mózgowe – wstępne ujęcie                                     55
Wyższe funkcje mózgowe z perspektywy neuropsychologa klinicznego             57

ROZDZIAŁ 3. Obraz objawów a niedoceniany problem przedchorobowych zmiennych poznawczych i osobowościowych                                      
Tradycyjne podejście neurobiologiczne                                        62
Jakie zachowania są bezpośrednio wywołane przez dysfunkcję mózgu?             63
Co to jest objaw?                                                          64
Nadmiarowe i ubytkowe objawy uszkodzenia mózgu                            65
Czynniki przedchorobowe wpływające na obraz objawów                        67
Osobowość przedchorobowa a objawy pourazowego uszkodzenia mózgu             75

CZĘŚĆ II. Proces rehabilitacji neuropsychologicznej i jego wynik
ROZDZIAŁ 4. Przedstawienie problemu: dlaczego potrzebna jest rehabilitacja neuropsychologiczna?                                                   
Przykład pacjentki                                                          85
Czy tego scenariusza można uniknąć?                                        87
Stan po ogniskowym uszkodzeniu mózgu                                     88
Stan po rozlanych (nieogniskowych) uszkodzeniach mózgu                      90
Potrzeba rehabilitacji neuropsychologicznej                                     95
Rodzina i system opieki zdrowotnej wobec problemu uszkodzenia mózgu          96
Kluczowe pytania                                                          98

ROZDZIAŁ 5. Zaburzenia poznawcze w procesie rehabilitacji neuropsychologicznej 103
„Wyższe funkcje integrujące” a uszkodzenie mózgu                            104
Uczenie się zależy od kontekstu emocjonalnego                               109
Zaburzenia poznawcze u osób z pourazowym uszkodzeniem mózgu                110
Zaburzenia poznawcze a ogniskowe uszkodzenia mózgu                         123

ROZDZIAŁ 6. Zaburzenia osobowości a uszkodzenie mózgu w ujęciu teoretycznym 131
Zachowanie zwierząt i pogląd Paula MacLeana na „ewoluujący mózg”             132
Ewolucja mózgu, funkcje poznawcze i osobowość                               138
Historyczne obserwacje Freuda i Junga oraz ich współczesne implikacje             140
Neuropsychologiczny model zaburzeń osobowości u osób z uszkodzeniem mózgu    142
Depresja u osób po urazach mózgu: przykład ilustrujący problem                  147
Wstępna synteza                                                          153

ROZDZIAŁ 7. Zaburzenia osobowości a uszkodzenie mózgu w ujęciu praktycznym 160
Kategorie informacji wykorzystywanych w ocenie osobowości osób z uszkodzeniem mózgu 161
Metody diagnozy                                                          161
Wczesne uszkodzenia mózgu a zaburzenia osobowości                            165
Uszkodzenia mózgu w dzieciństwie, po opanowaniu języka, a zaburzenia osobowości 170
Uszkodzenia mózgu w okresie dorastania a zaburzenia osobowości we wczesnej dorosłości 172
Uszkodzenia mózgu we wczesnej dorosłości a póśniejsza deterioracja osobowości    175
Uszkodzenia mózgu w wieku dojrzałym a rozwój osobowości                      177
Sny a uszkodzenie mózgu                                                    178
Symbole a przystosowanie osobowościowe po uszkodzeniu mózgu                179
Powrót do poglądów Goldsteina                                              181
Powrót do prac Weinsteina                                                 183
Badanie neuropsychologiczne i ocena osobowości osób z uszkodzeniem mózgu       184

ROZDZIAŁ 8. Neuropsychologiczna terapia zaburzeń poznawczych i osobowości po uszkodzeniu mózgu                                                   
Elementy holistycznego programu rehabilitacji neuropsychologicznej             191
„Idealny” scenariusz holistycznej rehabilitacji neuropsychologicznej dla młodych dorosłych
osób z uszkodzeniem mózgu                                        201
Pacjenci kwalifikowani do holistycznego programu rehabilitacji neuropsychologicznej 208
Problem terapii zaburzeń funkcji poznawczych                                  208

ROZDZIAŁ 9. Praca psychoterapeutyczna z pacjentami i członkami ich rodzin    213
Psychoterapia i interwencje psychoterapeutyczne po uszkodzeniu mózgu          214
Psychoterapia: czym jest, a czym nie jest                                     216
Znaczenie pracy, miłości i zabawy po uszkodzeniu mózgu                         219
Indywidualność, lokalizacja uszkodzenia i psychoterapia po uszkodzeniu mózgu    225
Psychoterapia po uszkodzeniu mózgu – możliwości i ograniczenia                229
Praktyczne rozważania nad prowadzeniem psychoterapii z osobą, która doznała uszkodzenia mózgu                                                         
Powtarzające się problemy w psychoterapii członków rodziny pacjenta             232
Praktyczne rozważania nad prowadzeniem psychoterapii z członkami rodzin osób,
które doznały uszkodzenia mózgu                                        236
Dwie analogie psychoterapii po uszkodzeniu mózgu                            237

ROZDZIAŁ 10. Współpraca w interdyscyplinarnych zespołach rehabilitacyjnych 240
Dlaczego warto pracować w interdyscyplinarnym zespole?                      241
Zespoły interdyscyplinarne a dynamika grupy                                  242
Stres i negatywne emocje w programach rehabilitacji pacjentów w podostrej fazie uszkodzenia mózgu                                                      
Metody kierowania zespołami interdyscyplinarnymi                            248
Zmiana w zespołach interdyscyplinarnych                                     253

ROZDZIAŁ 11. Efekty zastosowania neuropsychologicznych programów rehabilitacji obejmujących terapię zaburzeń poznawczych i oddziaływania psychoterapeutyczne
Skuteczność holistycznych programów rehabilitacji neuropsychologicznej zorientowanych na środowisko                                                
Czy reorganizacja poznawcza i terapia zaburzeń poznawczych usprawnia wyższe funkcje mózgowe?                                                       
Czy interwencja psychoterapeutyczna pomaga pacjentom przystosować się do trwałych skutków uszkodzenia mózgu?                                             
Definicje i wytyczne dotyczące rehabilitacji neuropsychologicznej                268
Ku wytycznym klinicznym                                                 270

CZĘŚĆ III. Zagadnienia teoretyczne i empiryczne
ROZDZIAŁ 12. Zaburzenia samoświadomości u osób z uszkodzeniem mózgu    277
Historyczne ujęcie zaburzeń samoświadomości                                  278
Anozognozja, zaprzeczanie i zmieniona świadomość u osób, które „powinny wiedzieć lepiej”                                                                  
Obserwacje użyteczne w analizie zaburzeń samoświadomości                      283
Badania nad anozognozją hemiplegii                                           284
Anozognozja afazji                                                          286
Anozognozja hemiplegii i hemianopsji                                        287
Anozognozja w przypadku osób bez tradycyjnych deficytów neurologicznych       287
Zaburzona samoświadomość w różnych kulturach u pacjentów z umiarkowanym i cięż- kim urazem mózgu                                                      
Szybkość wykonania testu tappingu a zaburzona samoświadomość pacjentów z pourazowym uszkodzeniem mózgu                                             
Model zaburzonej samoświadomości                                           294
Dalsze dowody, że zaburzenia samoświadomości nie mają charakteru czysto poznawczego 299
Implikacje dla rehabilitacji neuropsychologicznej                               300

ROZDZIAŁ 13. Proces zdrowienia i deterioracji po uszkodzeniu mózgu         307
Czym jest odzyskiwanie funkcji?                                              308
Modele zmiany lub „zdrowienia”                                              314
Czym jest deterioracja funkcji?                                              317
Obserwacje „spontanicznego odzyskiwania funkcji”                            318
Naturalnie zachodząca kompensacja                                           323
Obserwacje dotyczące procesu ponownego uczenia się i reorganizacji funkcji       324
Funkcjonalna organizacja i reorganizacja po uszkodzeniu mózgu: badania ruchów palców 325
Dane dotyczące modelu adaptacyjnego                                        328
Deterioracja funkcji w tzw. statycznych uszkodzeniach mózgu                   329
Przykłady pacjentów                                                       332

ROZDZIAŁ 14. Nauka i symbolizm w rehabilitacji neuropsychologicznej      345
Ku rozwiązaniu paradoksu                                                 346
Inteligencja a uszkodzenie mózgu                                           348
Powrót do obserwacji Hebba                                                350
Kształcenie neuropsychologów klinicznych a rehabilitacja neuropsychologiczna    351
Przykładowe opisy pacjentów                                                 352

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Kosmoenergetyka Jak korzystać z energii kosmosu
Kosmoenergetyka Jak korzystać z energii kosmosu
Tadeusz Sic Svetlana Sits
Studio Astropsychologii
Tłumaczenie poświadczone Status, kształcenie, warsztat i odpowiedzialność tłumacza przysięgłego
Tłumaczenie poświadczone Status, kształcenie, warsztat i odpowiedzialność tłumacza przysięgłego
Artur Dariusz Kubacki
Wolters Kluwer
Geologia i surowce mineralne oceanów
Geologia i surowce mineralne oceanów
Włodzimierz Mizerski, Krzysztof Szamałek
PWN
Biopolimery Od podstaw do zastosowań Tom 1
Biopolimery Od podstaw do zastosowań Tom 1
Jan F. Rabek
PWN
Piękny styl Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI
Piękny styl Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI
Steven Pinker
SAW Smak Słowa
Elastyczny czas pracy
Elastyczny czas pracy
Krzysztof Stefański
Wolters Kluwer
 Koszyk
1 x Ćandi Sati Parwati Z dziejów literatury indyjskiej
1 x Anatomia siły
1 x Mity Greków i Rzymian Wydanie 2
101.07zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWN
 Kategoria:
 Biologia
Biologia Chemia Fizyka Jakie to proste

Biologia Chemia Fizyka Jakie to proste

59.90zł
47.32zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT