Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Reklama » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Reklama Aspekty prawne 99.00zł
Reklama Aspekty prawne

Tytuł: Reklama Aspekty prawne
Autor: Monika Namysłowska
ISBN: 978-83-264-1630-9
Ilość stron: 856
Data wydania: 03/2012
Oprawa: Twarda
Format: 13.0x20.5cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer

Cena: 99.00zł


W publikacji w kompleksowy sposób przedstawiono istotne w praktyce i dyskusyjne aspekty prawa reklamy, w tym zagadnienia z zakresu zwalczania nieuczciwej reklamy, reklamy wybranych towarów i usług, reklamy w mediach, ochrony własności intelektualnej i dóbr osobistych w reklamie, dochodzenia roszczeń i stosowanych sankcji.

W opracowaniu uwzględniono szereg polskich aktów prawnych, prawo międzynarodowe, prawo Unii Europejskiej oraz wybranych państw członkowskich, prawo amerykańskie, a także regulacje pozaprawne, takie jak kodeksy postępowania w dziedzinie reklamy.

Zaprezentowano również bogaty wybór piśmiennictwa polskiego i zagranicznego, najnowsze orzecznictwo sadów krajowych, Trybunału Sprawiedliwości, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, a także decyzje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uchwały Komisji Etyki Reklamy. Rozważania prawne wzbogacono o analizę wybranych problemów ekonomicznych i psychologicznych, niezbędnych do prawidłowego stosowania prawa reklamy.

Monografia została napisana przez kilkudziesięciu teoretyków oraz praktyków prawa reklamy.

Adresaci: Książka skierowana jest do prawników zajmujących się prawem reklamy, ochrona konsumentów i konkurentów, sędziów, przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje również przedstawicieli nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.

Rozdziały:

Część I. Zagadnienia wprowadzające / 29
Rozdział 1. Wprowadzenie do terminologii prawa reklamy
Rozdział 2. Obowiązek informacyjny wobec konsumenta a reklama

Część II. Zwalczanie nieuczciwej reklamy / 69
Rozdział 1. Z problematyki ochrony rynku przed czynami nieuczciwej konkurencji i nieuczciwymi praktykami rynkowymi w zakresie reklamy (Ewa Nowińska) / 71
Rozdział 2. Ekonomiczne przyczyny zwalczania nieuczciwej reklamy (Anna Fornalczyk) / 85
Rozdział 3. W sprawie relacji pomiędzy art. 3 a art. 16 ust. 1 pkt 1 u.z.n.k. (Urszula Promińska) / 103
Rozdział 4. Istotność wprowadzenia w błąd jako przesłanka ochrony konsumenta (Małgorzata Sieradzka) / 116
Rozdział 5. Wpływ reklamy na prawo umów na przykładzie wprowadzenia w błąd co do cechy towaru (Tomasz Targosz) / 137
Rozdział 6. Użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (Ryszard Skubisz, Jarosław Dudzik) / 172
Rozdział 7. Naruszenie wartości marki w reklamie porównawczej. Podejście psychologiczne (Andrzej Falkowski, Agnieszka Woźnica-Kowalewska) / 199
Rozdział 8. Zwalczanie nieuczciwej reklamy ukrytej w prawie polskim i niemieckim (Monika Namysłowska, Karolina Sztobryn) / 217
Rozdział 9. Dziecko jako adresat nieuczciwych praktyk rynkowych w zakresie reklamy. Rozważania na tle art. 9 pkt 5 u.p.n.p.r. (Anna Tischner) / 237

Część III. Prawne aspekty reklamy wybranych towarów i usług / 255
Rozdział 1. Reklama towarów sensytywnych w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (Dominika Ewa Harasimiuk) / 257
Rozdział 2. Plain packaging a ochrona znaków towarowych wyrobów tytoniowych (Arkadiusz Michalak) / 280
Rozdział 3. Ramowa Konwencja Antytytoniowa jako międzynarodowe narzędzie walki z reklamą oraz innymi formami promocji na rzecz wyrobów tytoniowych (Iwona B. Mika) / 296
Rozdział 4. Podstawowe zagadnienia reklamy produktów leczniczych w polskim prawie farmaceutycznym (Michał Roszak) / 315
Rozdział 5. Zakaz marketingu tzw. dopalaczy. Uwagi na tle ostatnich zmian legislacyjnych (Marcin Ożóg) / 332
Rozdział 6. Prawne aspekty reklamy, promocji i sponsoringu w obszarze gier hazardowych (Joanna Adamczyk) / 347
Rozdział 7. Nieuczciwa reklama ekologiczna w prawie polskim i amerykańskim - przegląd regulacji (Igor B. Nestoruk) / 378
Rozdział 8. Reklama a informacja o usługach bankowych (Lesław Góral) / 396

Część IV. Regulacja reklamy w mediach / 411
Rozdział 1. Product placement na tle prawa polskiego po implementacji dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych (Katarzyna Grzybczyk) / 413
Rozdział 2. Prawo do odmowy opublikowania reklamy w orzecznictwie Sądu Najwyższego (Piotr Chańko) / 432
Rozdział 3. Prawna regulacja spammingu - zagadnienie ciągle aktualne (Dariusz Kasprzycki) / 450
Rozdział 4. Nieuczciwe wykorzystywanie oznaczeń odróżniających w reklamie i promocji on-line (Justyna Ożegalska-Trybalska) / 468
Rozdział 5. Reklama kontekstowa w wyszukiwarkach internetowych w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - wybrane zagadnienia (Michał Strzelecki) / 485
Rozdział 6. Reklama leków a informacja internetowa o lekach po dniu 1 maja 2011 r. (Marek Świerczyński) / 503
Rozdział 7. Reklama internetowa zawodów prawniczych (Dominik Lubasz) / 519

Część V. Reklama a prawa własności intelektualnej i dobra osobiste / 543
Rozdział 1. Reklama a rzeczywiste używanie znaku towarowego (Krystyna Szczepanowska-Kozłowska) / 545
Rozdział 2. Dozwolony użytek chronionych utworów w reklamie (Dorota Sokołowska) / 564
Rozdział 3. Inspiracja i cytat w reklamie - wybrane zagadnienia prawne (Maciej Kubiak) / 585
Rozdział 4. Charakter prawny sloganu reklamowego i jego ochrona (Julia Chlebny) / 607
Rozdział 5. Charakterystyka i ocena prawna praktyk ambush marketingowych w kontekście zbliżających się Euro 2012 (Daniel Hasik) / 629
Rozdział 6. Czy wolno w reklamie wywołać skojarzenie z konkretną osobą? (Teresa Grzeszak) / 664
Rozdział 7. Internetowe reklamy behawioralne a ochrona prywatności (Katarzyna Klafkowska-Waśniowska) / 685

Część VI. Dochodzenie roszczeń i sankcje w zakresie prawa reklamy / 707
Rozdział 1. Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie - praktyczne aspekty postępowania sądowego (Jacek Olma, Michał Strzelecki) / 709
Rozdział 2. Odpowiedzialność cywilna agencji reklamowej (Paweł Księżak) / 729
Rozdział 3. Prawnokarne aspekty nieuczciwej reklamy (Anna Zientara) / 742
Rozdział 4. Reklama wprowadzająca w błąd - kompetencje Prezesa UOKiK (Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel) / 757
Rozdział 5. Ochrona wypowiedzi komercyjnej w świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka (Robert Stefanicki) / 775
Rozdział 6. Wpływ Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej na zwalczanie nieuczciwej reklamy (Monika Namysłowska) / 793
Rozdział 7. Samoregulacja w reklamie (Konrad Drozdowski)

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa
Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa
Ryszard Żuber
Difin
Wstęp do open source
Wstęp do open source
Kotuła Sebastian Dawid
SBP
Najwieksze błędy dowódców w II wojnie światowej
Najwieksze błędy dowódców w II wojnie światowej
Kenneth Macksey
Amber
Pokonać dekoniunkturę Społeczna odpowiedzialność biznesu i finanse
Pokonać dekoniunkturę Społeczna odpowiedzialność biznesu i finanse
Uziębło Aldona
CEDEWU
Zamachy stanu w Polsce w XX wieku
Zamachy stanu w Polsce w XX wieku
Andrzej Skrzypek
Bellona
Sporty Ekstremalne
Sporty Ekstremalne
Praca zbiorowa
Arti
 Koszyk
1 x Glosariusz terminologii fotochemicznej
1 x Azja: kultura, społeczeństwo i edukacja
1 x Opiekunki osób starszych
1 x Podręcznik kandydata i zawodowego kierowcy C i D
1 x Byłem adiutantem Hitlera
1 x Dekonstrukcja polityka i performatyka
1 x Promowanie firmy - wskazówki i przestrogi Jak pozyskać i zatrzymać klientów
1 x Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1945-1956
1 x Rozwój biologiczny człowieka Podstawy auksologii gerontologii i promocji zdrowia Wydanie 8
1 x Jerzy Andrzejewski czytany na nowo
1 x Angular 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych
1 x Mężczyzna na kozetce Czego pragnie, co czuje, kogo się boi?
1 x Mieczysław Pluciński Jego łodzie i jachty
1 x Kodeks cywilny Komentarz Tom 6 Spadki
1 x Kraków plan miasta 1:22 000
1 x Dziecko rysuje maluje rzeźbi
1 x Moc pozytywnych słów
1 x Badania naukowe z udziałem ludzi w biomedycynie Standardy międzynarodowe
1 x Plemienna korporacja
1 x Kodeks karny część szczególna Pytania Kazusy Tablice
1 x Federalna Służba Bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej
1 x Twoje domowe piwa Przepisy dla wszystkich stylów
1 x Piksele, czyli jeszcze więcej Photoshopa Grafika komputerowa dla dzieci
1 x Nietypowe przypadki Public Relations Wydanie II
1 x Prawo finansowe
1 x Małżeńskie prawo majątkowe Wydanie 4
1 x Kwalifikacja wstępna C i D
1 x Etyka w porządku geometrycznym dowiedziona
1 x Rozporządzenie UE nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku Prawo rynku kapitałowego Komentarz
1 x Irak wobec zmiany ładu na Bliskim Wschodzie a rozwój społeczeństwa obywatelskiego
1 x Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów
1 x Bezpieczeństwo Tom 5 Programy promocji
1,978.99zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer
 Kategoria:
 Chemia
Elektrochemia

Elektrochemia

99.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer