Tytuł: | Reklama produktów leczniczych | | Autor: | Krzysztof Mazurek, Łukasz Sławatyniec | | ISBN: | 978-83-264-1097-0 | | Ilość stron: | 288 | | Data wydania: | 02/2011 | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 17.5x24.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 63.00zł | |
Od uchwalenia w dniu 6 września 2001 r. ustawy - Prawo farmaceutyczne Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał kilkaset decyzji dotyczących zgodności bądź niezgodności z prawem reklam produktów leczniczych. Znajomość powyższego orzecznictwa umożliwia skuteczne i efektywne prowadzenie reklamy tych produktów, przy użyciu legalnych, a jednocześnie optymalnych marketingowe form i treści.
Przedstawiona publikacja stanowi kompendium wiedzy z tej dziedziny - jej podstawą nie są bowiem teoretyczne wywody na temat możliwych interpretacji przepisów prawa, ale dogłębna analiza treści decyzji administracyjnych.
Decyzje dotyczące reklamy w wielu przypadkach są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Jednakże, na potrzeby przygotowania niniejszego opracowania, autorzy uzyskali dostęp również do decyzji dotychczas nieopublikowanych.
Dzięki temu zawiera ono unikalną wiedzę i pozwala poznać praktyczne aspekty wykładni przepisów prawa dokonywanej przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Cytowane decyzje zostały ułożone tematycznie, tak by ułatwić korzystanie z publikacji i uczynić ją jak najbardziej efektywnym i przyjaznym źródłem wiedzy.
Każdy z rozdziałów został opatrzony krótkim komentarzem, który ma na celu przywołanie podstawy prawnej i podsumowanie dotychczasowego orzecznictwa z danego zakresu. Zastosowany układ decyzji ułatwi czytelnikom wgląd do najbardziej aktualnego stanowiska inspekcji farmaceutycznej i zapoznanie się z ewentualnymi zmianami jej poglądów na przestrzeni czasu.
Rozdziały: Treść reklamy a ChPL Cytowanie badań naukowych Oddzielona ChPL Skrócona informacja o leku Brak danych wymaganych prawem Ostrzeżenie Hasła i slogany reklamowe Naturalne pochodzenie Uniknięcie porady lekarskiej Odwoływanie się do zaleceń Przekaz skierowany do dzieci Podawanie cen Nazwa leku w reklamie Wizerunek opakowania Gadżety Upominki dla pacjentów Konkursy i akcje promocyjne Zabezpieczenie reklamy przed dostępem pacjentów Promocja przed dopuszczeniem do obrotu Materiały informacyjne o lekach Rx dla pacjentów Ogłoszenia informacyjne Reklama porównawcza Reklama leku łącznie z suplementem diety Kampanie antygeneryczne Kampanie edukacyjne Sponsorowanie audycji telewizyjnych Wycofanie reklamy a dopuszczalność wydania decyzji przez GIF Podmioty odpowiedzialne za prowadzenie reklamy produktów leczniczych
|