Tytuł: | Reklama w procesach konkurencji | | Autor: | Robert Nowacki, Marian Strużycki | | ISBN: | 978-83-7641-395-2 | | Ilość stron: | 238 | | Data wydania: | 03/2011 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 49.00zł | |
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami.
Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego.
Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
Rozdziały:
Rozdział 1. Konkurencja jako obszar działań reklamowych – podstawy i uwarunkowania 1.1. Ogólna charakterystyka związków zarządczych konkurencja – reklama 1.2. Operacyjne aspekty konkurencji jako pole działań reklamowych 1.2.1. Kapitał intelektualny a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa jako pole działań reklamowych 1.2.2. Rola idei zrównoważonego rozwoju w procesach konkurencji 1.3. Reklama jako ogniwo zintegrowanej informacji rynkowej 1.4. Czynniki konkurencyjności uwzględnianie w skali przedsiębiorstwa – podstawy i komentarz do wyników badań 1.4.1. Ogólne wyznaczniki wzrostu roli środków reklamowych 1.4.2. Wybrane wyniki badań wraz z komentarzami
Rozdział 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw a ich konkurencyjność – kontekst skuteczności marketingowej 2.1. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw jako strategia rozwoju w dobie globalizacji 2.1.1. Globalizacja, internacjonalizacja, konkurencyjność 2.1.2. Sposoby wchodzenia na rynki zagraniczne a wybór strategii marketingowej 2.1.3. Wyzwania związane z ekspansją na tle konkurencyjności gospodarki 2.2. Kulturowe determinanty działań marketingowych na rynkach międzynarodowych 2.2.1. Różnorodność kulturowa a sfera marketingu 2.2.2. Wpływ czynników kulturowych na funkcjonowanie przedsiębiorstwa a osiąganie przewagi konkurencyjnej 2.2.3. Polska specyfika kulturowa 2.2.4. Czynnik kulturowy a skuteczność promocji 2.2.5. Znaczenie przekazu reklamowego w warunkach umiędzynarodowienia w opinii przedsiębiorstw
Rozdział 3. Procesy zarządzania działalnością reklamową w przedsiębiorstwach 3.1. Zarządzanie działalnością reklamową 3.2. Przesłanki i cele działalności reklamowej w przedsiębiorstwach działających na rynku polskim 3.3. Identyfikacja docelowego audytorium odbiorców reklamy 3.4. Kształtowanie budżetu reklamowego 3.5. Wybór mediów i środków reklamy 3.6. Projektowanie przekazów reklamowych 3.7. Efekty działań reklamowych w opinii menedżerów 3.8. Wpływ działań reklamowych na konkurencyjność przedsiębiorstw
Rozdział 4. Reklama jako narzędzie zmiany zachowań konsumpcyjnych 4.1. Współczesne przeobrażenia w konsumpcji 4.2. Postrzeganie reklamy w społeczeństwie 4.2.1. Ogólna postawa wobec reklamy 4.2.2. Preferencje wobec reklamy 4.2.3. Techniki prezentacji reklamy 4.2.4. Reklama a zachowania nabywców na rynku 4.2.5. Reklama jako narzędzie konkurencji rynkowej
Rozdział 5. Tendencje rozwojowe rynku reklamowego w Polsce 5.1. Zmiany w strukturze podmiotowej rynku usług reklamowych 5.2. Usługi reklamowe i ich jakość 5.3. Nakłady na działalność reklamową w mediach 5.4. Bariery działalności reklamowej przedsiębiorstw na rynku polskim 5.5. Perspektywy rozwoju reklamy w Polsce i jej wykorzystania w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw w opinii podmiotów rynkowych
|