Tytuł: | Reklama zewnętrzna w procesie inwestycyjnym | | Autor: | Agnieszka Suławko-Karetko, Roberto R. Romański | | ISBN: | 978-83-255-1677-2 | | Ilość stron: | 240 | | Data wydania: | 08/2010 | | Format: | 14.0x22.0cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 59.00zł | |
Jednym z głównych celów przyświecających niniejszej publikacji jest próba wykazania, że reklama zewnętrzna ma nie tylko wymiar czysto ekonomiczny czy społeczny, ale ściśle powiązana jest z zjawiskami zachodzącymi w procesach inwestycyjnych.
Takie ujęcie tematu ma pomóc w zmianie powszechnych opinii, że zagadnienia związane z reklamą, w tym także tą zewnętrzną, należy badać i opisywać stosując tylko instrumenty i narzędzia marketingowe.
Autorzy w szczegółowy sposób przedstawiają takie zagadnienia jak: definicja reklamy, rys historyczny reklamy i jej form, prawo reklamy zewnętrznej, stosunek reklamy zewnętrznej do regulacji Prawa budowlanego, przepisów o drogach i ruchu drogowym, przepisów o ochronie zabytków, przepisów o ochronie przyrody oraz przepisów o planowaniu przestrzennym, a także zagadnienia proceduralne.
Rozdziały:
Wokół pojęcia reklamy 1 1. Definicje legalne reklamy 10 2. Inne definicje reklamy 12 3. Reklama zewnętrzna 13 4. Cele i funkcje reklamy zewnętrznej 21 5. Cechy reklamy zewnętrznej 25
Rys historyczny reklamy i jej form 27 1. Geneza reklamy i ewolucja w kierunku reklamy zewnętrznej 27 2. Najnowsza historia reklamy w Polsce 39 3. Typologia współczesnych postaci reklamy zewnętrznej 45
Prawo reklamy zewnętrznej – zagadnienia ogólne 51 1. Pojęcie źródeł prawa reklamy zewnętrznej 51 2. Systematyka źródeł prawa reklamy zewnętrznej 52 3. Konstytucyjne podstawy prawa reklamy zewnętrznej 53 4. Umowy międzynarodowe 57 5. Prawo wspólnotowe 59 6. Reklama zewnętrzna w aktach normatywnych rangi ustawy na przykładzie Prawa budowlanego i ustawy o drogach publicznych 60 7. Rozporządzenia 62 8. Akty prawa miejscowego 64 9. Wewnętrzne źródła prawa reklamy zewnętrznej 66
Materialne prawo reklamy zewnętrznej 67 1. Reklama zewnętrzna w regulacji Prawa budowlanego – zakres stosowania ustawy 67 2. Podstawowe pojęcia 69 2.1. Obiekt budowlany 70 2.2. Budynek 70 2.3. Budowla 70 2.4. Obiekt małej architektury 71 2.5. Tymczasowy obiekt budowlany 72 2.6. Roboty budowlane 72 2.7. Urządzenia budowlane 73 2.8. Inne definicje 73 3. Główne postacie reklamy zewnętrznej w siatce pojęciowej Prawa budowlanego 74 3.1. Szyldy 74 3.2. Citylight’y 76 3.3. Bilbordy 79 3.4. Budynek jako reklama 81 3.5. Reklama wielkoformatowa 82 3.6. Murale 84 4. Reklama poza regulacją norm Prawa budowlanego 85 4.1. Plakaty i afisze 85 4.2. Meble uliczne 86 5. Reklama tranzytowa (mobilna) 87 6. Szczegółowe unormowania techniczne reklamy zewnętrznej 89 6.1. Prowadzenie robót remontowych 89 6.2. Parametry świetlne 89 6.3. Dostęp do światła dziennego 90
Reklama w świetle przepisów o drogach i ruchu drogowym 95 1. Kluczowe pojęcia 95 1.1. Droga i droga publiczna 96 1.2. Pas drogowy 97 2. Regulacje w zakresie lokalizowania reklam 97 2.1. Pole widoczności 98 2.2. Skrajnia drogi 99 2.3. Położenie i odległość od jezdni 100 2.4. Trasa europejska 101 2.5. Znaki drogowe 102 2.6. Podział dróg publicznych na kategorie 103 2.7. Zarządcy dróg 104 2.7.1. Drogi krajowe 104 2.7.2. Drogi wojewódzkie 105 2.7.3. Drogi powiatowe 106 2.7.4. Drogi gminne 106 2.8. Opłaty 106 2.9. Naliczanie opłat 107
Reklama zewnętrzna w świetle przepisów o ochronie zabytków 109 1. Podstawowe pojęcia 111 2. Formy ochrony zabytków 112 3. Wpis do rejestru zabytków 113 4. Utworzenie parku kulturowego 113 5. Opieka nad zabytkiem 114
Reklama zewnętrzna w świetle przepisów o ochronie przyrody 117 1. Formy ochrony przyrody – podstawowe pojęcia 117 1.1. Park narodowy 117 1.2. Rezerwat 118 1.3. Pomniki przyrody 118 1.4. Stanowiska dokumentacyjne 118 1.5. Użytki ekologiczne 119 1.6. Zespół przyrodniczo-krajobrazowy 119 1.7. Obszar chronionego krajobrazu 119 2. Formy ochrony przyrody a reklama zewnętrzna 120
Reklama w świetle przepisów o planowaniu przestrzennym 121 1. Plan miejscowy i jego znaczenie dla reklamy 122
Zagadnienia proceduralne 125
Pozwolenie na budowę, zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych a reklama zewnętrzna 127 1. Organy administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego 128 2. Instytucja pozwolenia na budowę – podstawowe pojęcia 130 3. Podstawy złożenia wniosku o pozwolenie na budowę 131 4. Wniosek o pozwolenie na budowę 131 5. Instytucja zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych 133 6. Podstawy zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych w kontekście reklamy zewnętrznej 134 7. Wymogi, jakie musi spełniać zgłoszenie 136 8. Wniesienie sprzeciwu, nałożenie obowiązku uzyskania pozwolenia – podstawy i następstwa 137
Ochrona zabytków a reklama – zagadnienia proceduralne 139
Ochrona przyrody a reklama – zagadnienia proceduralne 143
Zezwolenie na umieszczanie reklam w obszarze pasa drogowego 145 1. Zasady lokalizowania i umieszczania reklamy w obszarze pasa drogowego. 145 2. Etapy 147
Pozostałe uwarunkowania prawne reklamy zewnętrznej 153 Niektóre cywilno-prawne uwarunkowania reklamy zewnętrznej 155 Prawo wyborcze 157
Przepisy karne 161 1. Kodeks wykroczeń 161 2. Wykroczenia w przepisach wyborczych 163 3. Przepisy karne w prawie wyborczym 163 4. Wykroczenia pozakodeksowe 165 5. Ustawa – Prawo budowlane 167 Zakończenie 169
Aneks 171 1. Kodeks postępowania w dziedzinie reklamy zewnętrznej 171 2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad 177 3. Uchwała Nr 81/2004 Sejmiku Województwa Mazowieckiego 180 4. Uchwała Nr XIV/82/2004 Rady Powiatu Warszawskiego Zachodniego 183 5. Uchwała Nr XLI/262/05 Rady Miejskiej w Tarczynie 186 6. Uchwała Nr XI/315/2007 Rady Miasta Stołecznego Warszawy 188 7. Wniosek o pozwolenie na budowę/rozbiórkę 195 8. Zgłoszenie zamiaru budowy 196 9. Wniosek do Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wydanie zaleceń konserwatroskich 198 10. Wniosek o wydanie pozwolenia 199 11. Wniosek o uzgodnienie lokalizacji reklamy 201 12. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego 203 Krajowe orzecznictwo w zakresie prawa szczególnego 205
|