Tytuł: | Retoryka | | Autor: | Piotr Wilczek, Maria Barłowska, Agnieszka Budzyńska-Daca | | ISBN: | 978-83-01-15678-7 | | Ilość stron: | 334 | | Data wydania: | 07/2015 | | Oprawa: | Miękka | | Format: | 14.5x20.5cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 44.00zł | |
Podręcznik prezentuje nowoczesne podejście do retoryki. Łączy wiedzę z historii i teorii retoryki z jej współczesnym zastosowaniem w różnych dziedzinach nauki i życia społecznego: literaturoznawstwie, językoznawstwie, reklamie, public relations, polityce, psychologii, kaznodziejstwie, szkole. Napisany przystępnym językiem. Zawiera definicje najważniejszych terminów, przypisy poszerzające główny tok wykładu o wskazania ciekawych szczegółowych problemów oraz bibliografię.
Rozdziały:
CZĘŚĆ PIERWSZA
Anna Kucz, Retoryka i oratorstwo w starożytności 17
Monika Bogdanowska, Topika 35
Agnieszka Budzyńska-Daca, Sztuka argumentacji 57
Elżbieta Dutka, Kompozycja jako problem (nie tylko) retoryczny 77
Maria Barłowska, Amplifikacja retoryczna 98
Wacław Forajter, Wśród tropów i figur 116
Agnieszka Budzyńska-Daca, Pronuntiatio, czyli sztuka wygłaszania mowy 150
CZĘŚĆ DRUGA
Maria Załęska, Retoryka a językoznawstwo 173
Beata Mytych-Forajter, Retoryka a literaturoznawstwo 192
Paweł Nowak, Retoryka a propaganda polityczna 207
Michał Rusinek, Retoryka a psychologia 227
Leszek Szewczyk, Retoryka kaznodziejska 241
Iwona Loewe, Retoryka w reklamie 250
Jacek Warchala, Retoryka w obszarze public relations 272
Beata Gaj, Retoryka w szkole 297
|