Tytuł: | Rewolucja w raportowaniu biznesowym Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność | | Autor: | Paulina Roszkowska | | ISBN: | 978-83-7641-346-4 | | Ilość stron: | 260 | | Data wydania: | 02/2011 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 52.50zł | |
Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi–menedżerowi, pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym – to próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co raportować? oraz jak raportować?
Zaproponowane wskazówki, mające bezpośrednie zastosowanie do praktyki biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.
Rozdziały: Co raportować? – Społeczną odpowiedzialność
Rozdział 1. Współczesne znaczenie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw Wprowadzenie 1.1. Nowa rola przedsiębiorstwa – nowa odpowiedzialność? 1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – definicje, definicje… 1.3. Obszary społecznej odpowiedzialności – koncepcja zrównoważonego rozwoju 1.4. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 1.5. Społeczna odpowiedzialność – za… i przeciw Komu raportować? – Interesariuszom
Rozdział 2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa – elementem współczesnego raportowania biznesowego Wprowadzenie 2.1. Inwestor vs. interesariusz 2.2. Budowanie „zdrowych” relacji z otoczeniem 2.3. Wartość informacji w relacjach przedsiębiorstwa z jego interesariuszami 2.4. Współczesne modele raportowania biznesowego 2.5. Raport społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa 2.6. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w Polsce i na świecie Po co raportować? – Konkurencyjność
Rozdział 3. Poziom vs. korzyści raportowania społecznej odpowiedzialności Wprowadzenie 3.1. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w ocenie zarządzających 3.2. Koncepcje konkurencyjności a społeczna odpowiedzialność 3.3. Charakterystyka badania 3.4. Analiza poziomu raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wybranych branżach GPW w Warszawie 3.5. Wpływ ujawnień społecznych, środowiskowych i ekonomicznych na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw produkcyjnych, usługowych, banków Jak raportować? – Zgodnie z 5 elementami modelu
Rozdział 4. Tworzenie raportów społecznej odpowiedzialności Wprowadzenie 4.1. Strategie komunikacji społecznej odpowiedzialności 4.2. Regulacje w zakresie raportowania społecznej odpowiedzialności 4.3. Proces tworzenia (opracowania) raportu 4.4. Uniwersalny model raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa A w praktyce…
Rozdział 5. Cechy modelowego raportu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na przykładach Wprowadzenie 5.1. Treść i jakość raportów (przykład BASF i PKN Orlen) 5.2. Integracja społecznej odpowiedzialności ze strategią biznesową (przykład Procter & Gamble) 5.3. Zakres raportowania (przykład Wal-Mart) 5.4. Dialog z interesariuszami (przykład BAT Polska) 5.5. Zewnętrzna weryfikacja raportów w kontekście budowy zaufania
Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków Załączniki
|