Tytuł: | Rozwijanie umiejętności przywódczych | | Autor: | John Adair | | ISBN: | 978-83-7526-166-0 | | Ilość stron: | 162 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Przywództwo to niezmiernie ważna rzecz. Wpływa ono na sposób funkcjonowania organizacji oraz sposób jej postrzegania przez pracowników i podmioty zewnętrzne. Autor tej książki, John Adair, jest jednym z brytyjskich autorytetów w dziedzinie przywództwa, wymienianym wśród najbardziej wpływowych teoretyków zarządzania wszech czasów. Jego teoria przywództwa zorientowanego na działanie (action - centred leadership - ACL) z prostym, ale uniwersalnym modelem trzech okręgów odpowiadających sferom zadania, zespołu i jednostki, jest podstawą szkolenia już drugiej generacji liderów. W tej książce autor przedstawił syntetycznie dzieło swojego życia, aby ułatwić przedsiębiorstwom szkolenie liderów na różnych poziomach: od przedstawicieli zarządu firmy, po liderów zespołów roboczych.
Szczegółowo omówił: • naturę przywództwa • wyniki badań • siedem warunków skutecznego rozwijania umiejętności przywódczych.
Przedstawiając siedem studiów przypadku, autor wykazał, że jego koncepcje są stosowane z powodzeniem we wszystkich typach organizacji, w różnych kulturach korporacyjnych oraz na wszystkich poziomach przywództwa.
Rozdziały:
Część I.Rozwijanie umiejętności przywódczych w perspektywie
Rozdział 1. Uwagi wstępne
Rozdział 2. Natura przywództwa Koncepcja cech osobowości Koncepcja sytuacyjna Koncepcja funkcjonalna W jakim stopniu należy dzielić funkcje przywódcze z zespołem? Podsumowanie
Rozdział 3. Badania dotyczące rozwijania umiejętności przywódczych Zaproszenie
Część II.Siedem warunków skutecznego rozwijania umiejętności przywódczych Ćwiczenie Plan działania
Rozdział 4. Opracowanie strategii rozwijania umiejętności przywódczych Czym jest strategia? Czynnik ludzki Naturalny system rozwijania umiejętności przywódczych Jak pokonać pierwszą przeszkodę, czyli "po moim trupie" Przeszkoda druga - szef działu zasobów ludzkich Szkolenie menedżerów czy przywódców? Najważniejsze wnioski
Rozdział 5. Selekcja Właściwy człowiek na właściwym miejscu Selekcja liderów na poziomie zespołu Czy istnieją testy psychologiczne dla kandydatów na liderów? Selekcja liderów na poziomie operacyjnym Selekcja w perspektywie Najważniejsze wnioski
Rozdział 6. Szkolenie liderów Szkolenie liderów na poziomie zespołów jako zadanie priorytetowe Jak przygotować kurs o powszechnym charakterze, wysokiej jakości i niskiej cenie Pomocnicza rola e-nauki Zajęcia zewnętrzne podczas kursów dla menedżerów Dwa pozostałe poziomy przywództwa Najważniejsze wnioski
Rozdział 7. Opracowanie zasad planowania kariery Na ścieżkach kariery Model klepsydry Zasady planowania sukcesji Równe szanse Najważniejsze wnioski
Rozdział 8. Powierzenie menedżerom liniowym roli mentorów Czy można nauczyć się mentoringu? Rozwój indywidualny Najważniejsze wnioski
Rozdział 9. Samorozwój Budowanie kultury korporacyjnej sprzyjającej rozwijaniu zdolności przywódczych Nauczanie czy uczenie się? Strategiczne znaczenie książek o przywództwie Najważniejsze wnioski
Rozdział 10. Rozwijanie cech i umiejętności lidera strategicznego Epoka dyrektorów wykonawczych Udział dyrektora wykonawczego w szkoleniu liderów Odpowiedzialność za kulturę korporacyjną Kilka słów do głównego dyrektora wykonawczego Najważniejsze wnioski
Część III.Realizacja warunków w praktyce
Studium przypadku 1. Szkolenie liderów w szkockiej policji według teorii ACL Studium przypadku 2. Wykorzystanie teorii ACL w Royal Air Force Studium przypadku 3. Zastosowanie teorii ACL w Armenii Studium przypadku 4. Szkolenia oparte na teorii ACL w Royal Navy. Szkolenie młodych oficerów w Britannia Royal Naval College Studium przypadku 5. Teoria przywództwa ACL w armii brytyjskiej Studium przypadku 6. Rozwijanie umiejętności przywódczych w szkolnictwie wyższym Studium przypadku 7. Przedsiębiorstwo Imperial Chemical Industries (ICI)
|