Tytuł: | Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw | | Autor: | Leszek Kiełtyka | | ISBN: | 978-83-7641-301-3 | | Ilość stron: | 456 | | Data wydania: | 10/2010 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 78.00zł | |
Książka jest oryginalnym opracowaniem interdyscyplinarnej tematyki szeroko rozumianego efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw.
Mając na uwadze rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw, w publikacji zostały ujęte najistotniejsze zagadnienia dotyczące nowoczesnych metod zarządzania, perspektyw i możliwości rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, wpływu technologii informatycznej na ich funkcjonowanie, zarządzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw oraz zagadnienia dotyczące innowacji wprowadzanych w przedsiębiorstwach.
Publikacja jest zwartą pozycją wydawniczą, będącą rezultatem licznych spotkań naukowych ośrodków akademickich w kraju, współpracujących z Katedrą Informatycznych Systemów Zarządzania Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Jest zbiorem wybranych najistotniejszych zagadnień obejmujących rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw.
W opracowaniu przedstawione zostały ważniejsze aktualne zagadnienia związane z rozwojem i doskonaleniem funkcjonowania przedsiębiorstw rozważane w wielu aspektach. Wielowątkowość treści zawartej w tym wydaniu jest związana z interdyscyplinarnością osób będących autorami poszczególnych rozdziałów. Duża różnorodność zagadnień, zgromadzona wokół tematyki tej książki, sygnalizuje sporą liczbę istotnych problemów, które poprzez innowacyjność, kreatywność i zwinność powinny doprowadzić do wskazania kierunków dla dynamicznego rozwoju przedsiębiorstw.
Rozdziały:
CZĘŚĆ I. Nowoczesne metody zarządzania organizacją 1. ABM w systemach logistycznych jako sposób na optymalizację procesów wytwarzania 2. Dylematy projektowania wielopłaszczyznowej metody oceny procesów podejmowania decyzji kierowniczych 3. Istota oraz uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw 4. Rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstwa poprzez zarządzanie wartością 5. Ryzyko efektywnościowe a jakość strategii personalnej 6. Umiejętności menedżerskie związane z przeciwdziałaniem patologiom organizacyjnym i kształtowaniem efektywnych zespołów pracowniczych
CZĘŚĆ II. Perspektywy i kierunki rozwoju przedsiębiorstw 7. Działalność badawczo-rozwojowa a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw wytwórczych 8. Wybrane aspekty monitoringu małych przedsiębiorstw 9. Uwarunkowania i kierunki rozwoju sektora przedsiębiorstw w Polsce 10. Koncepcja procesowego i systemowego zarządzania bezpieczeństwem przedsiębiorstwa 11. Badania literaturowe wybranych aspektów funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw
Część III. Wpływ technologii informacyjnej na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstw 12. Konkurencyjność firmy i zarządzanie relacjami z klientem 13. Evolution and characteristics of customer relationship management 14. Infrastruktura negocjacyjna w biznesie elektronicznym 15. Rynek kart płatniczych w Polsce w latach 2005–2009 16. Rekrutacja i selekcja pracowników w przedsiębiorstwach przemysłu elektronicznego w województwie śląskim – wybrane aspekty 17. Systemy informatyczne wspierające działalność przedsiębiorstw dystrybucyjnych sektora energetycznego 18. Model funkcjonalny platformy e-usług dedykowanej świadczeniom medycznym
Część IV. Rola zarządzania wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw 19. Postrzeganie informacji i wiedzy w organizacjach gospodarczych 20. Pomiar wiedzy jako źródło informacji o przebiegu procesów przedsiębiorstwa 21. Koncepcja Zarządzania Wiedzą a zarządzanie strategiczne 22. Współpraca międzyuczelniana w transferze wiedzy do biznesu 23. Przegląd narzędzi i systemów wspierających zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie 24. Organizacje oparte na wiedzy a umiejętności współczesnego menedżera 25. Determinanty decyzyjne menedżerów wiedzy 26. Doskonalenie umiejętności menedżerskich jako determinanta rozwoju przedsiębiorstw Część V. Innowacje w przedsiębiorstwie 27. Transfer technologii i informacji w przedsiębiorstwach produkcyjno-usługowych 28. Źródła pomysłów i możliwości innowacyjnych w działalności przedsiębiorstw 29. Prosumpcja jako innowacja współczesnego przedsiębiorstwa 30. Innowacyjność drugiego filara wytwarzania energii elektrycznej
|