Poznaj najlepsze praktyki i błędy dużych i małych firm w obszarze kultury organizacyjnej i zarządzania kadrami
- Nowe koncepcje rozwoju kadr: ucząca się firma, zarządzanie talentami, coaching, mentoring, zarządzanie kadrami zróżnicowanymi pod względem wieku, płci, rasy i orientacji
- Nowe modele doskonalenia zawodowego
- Kompletne opisy przypadków: Tetra Pak, Massachusetts Institute of Technology, Ginsters, Kellogg's Europe, Nexor, Connexions, Village AiD
Skutki złego zarządzania kadrami są fatalne. Pracownicy, w których firma najwięcej zainwestowała, odchodzą. Wysokiej klasy specjaliści są przekonani, że firma wiąże im ręce, zamiast cenić ich wiedzę. Dobrzy pracownicy są dla pozostałych zagrożeniem, a nie przykładem do naśladowania. Nie ma kultury organizacyjnej: brakuje poczucia wspólnej odpowiedzialności za pracę i dobrych relacji osobistych. To tylko niektóre wady organizacji, w których kuleje zarządzanie zasobami ludzkimi.
W tej książce znajdziesz opisy najnowszych technik zarządzania talentami i rozwijania kultury organizacyjnej. W trakcie lektury odpowiesz sobie na pytania:
- Czy Twoja organizacja prowadzi dobrą politykę rozwoju zasobów ludzkich i stwarza ludziom wystarczające możliwości podnoszenia kwalifikacji?
- Jakie zmiany są konieczne, by menedżerowie i pracownicy zwiększyli wydajność?
- Jak poruszyć skałę: przekonać menedżerów i pracowników, że rozwój umiejętności powinien być częścią ich obowiązków?
- Które działy w Twojej firmie osiągają najsłabsze wyniki?
- Jak dobierać szkolenia i inne narzędzia rozwoju kadr?
Wielu menedżerów sądzi, że recepta na zwiększenie wydajności i zysków jest prosta: obciąć koszty rozwoju kadr, ograniczyć liczebność załogi i przejść na outsourcing. To złudzenie, podobnie jak myślenie, że rozwój zasobów ludzkich sprowadza się do wysyłania pracowników na szkolenia. A przecież wdrożenie pełnego modelu rozwoju zasobów ludzkich prawdopodobnie leży w zasięgu możliwości finansowych Twojej firmy.
Książki z serii "MBA Masterclass" powstają dzięki współpracy międzynarodowego zespołu wiodących naukowców i konsultantów. Zawierają wyniki badań, studia przypadków i opisy najnowszych technik zarządzania.
Rozdziały:
Podziękowania (11) Wstęp (13) 1. Pozycjonowanie rozwoju zasobów ludzkich (17)
- Wprowadzenie (17)
- Rezultaty nauki (18)
- Zdefiniowanie zakresu HRD (18)
- HRD i strategia organizacyjna (21)
- HRD w kontekście zmian (26)
- Strategia i polityka HRD (31)
- HRD w kontekście międzynarodowym (35)
- HRD w Wielkiej Brytanii (37)
- Studium przypadku 1.1. Nauka oparta na pracy w firmie Ginsters (43)
- Podsumowanie - napięcia w HRD (46)
2. Najpopularniejsze obecnie koncepcje (49)
- Wprowadzenie (49)
- Rezultaty nauki (50)
- Przewodnie koncepcje a chwilowa moda (50)
- Zmienny w czasie charakter koncepcji przewodnich (50)
- Opracowanie listy najpopularniejszych koncepcji przewodnich (52)
- Dziesięć koncepcji przewodnich w szczegółach (57)
- Studium przypadku 2.1. Komunikowanie wizji (66)
- Przeanalizuj swoje podejście do HRD (68)
- Wyniki (71)
- Podsumowanie (72)
3. Podejścia do rozwoju zasobów ludzkich (73)
- Wprowadzenie (73)
- Rezultaty nauki (74)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi (74)
- Zarządzanie efektywnością (76)
- Rozwój organizacji (81)
- Ułatwianie nauki (83)
- Komunikacja (87)
- Zarządzanie jakością (89)
- Zarządzanie projektem (95)
- Szkolenie (97)
- Kreatywność (99)
- Studium przypadku 3.1. Tetra Pak - nieustanne doskonalenie (100)
- Podsumowanie (103)
4. Nauka (105)
- Wprowadzenie (105)
- Rezultaty nauki (106)
- Definicje (106)
- Elementy składowe nauki (108)
- Konsekwencje dla rozwoju i szkolenia (109)
- Zarządzanie nauką (112)
- Problemy dotyczące nauki (115)
- Katalizatory nauki (117)
- Nauka z naukowego punktu widzenia (118)
- Cykl nauki (124)
- Style nauki (126)
- Samodzielne zarządzanie nauką (127)
- Nauka przez całe życie (128)
- Nieustanny rozwój zawodowy (130)
- Studium przypadku 4.1. Co ukształtowało mnie jako uczącego się? (131)
- Podsumowanie (131)
5. e-learning i nauka mieszana (139)
- Wprowadzenie (139)
- Rezultaty nauki (140)
- Definicje (140)
- Dlaczego e-learning jest istotny? (141)
- Reakcja rządu (143)
- Dlaczego nauka mieszana jest istotna? (144)
- Przodkowie i historia (144)
- Kluczowe pojęcia (145)
- Procesy (145)
- Kto jest zaangażowany w proces e-learningu i nauki mieszanej? (147)
- Nauka mieszana (149)
- Zarządzanie wiedzą (150)
- Studium przypadku 5.1. Massachusetts Institute of Technology (152)
- Podsumowanie (153)
6. Nieustanny rozwój zawodowy (155)
- Wprowadzenie (155)
- Rezultaty nauki (156)
- Identyfikacja własnego podejścia do nieustannego rozwoju zawodowego (156)
- Zasady nieustannego rozwoju zawodowego (158)
- Schemat nieustannego rozwoju zawodowego (160)
- Czy istnieje inny sposób? (166)
- Studium przypadku - Kellogg's Europe (167)
- Studium przypadku 6.1. Rozwój kariery w Kellogg's (168)
- Podsumowanie (170)
7. Rozwój zasobów ludzkich i zmiany za pośrednictwem grup (173)
- Wprowadzenie (173)
- Rezultaty nauki (174)
- Grupy jako jednostki strategiczne (175)
- Rola grup w zmianach (177)
- Zarządzanie zmianami za pośrednictwem grup (181)
- Kilka koncepcji na temat pracy grup (183)
- Wykorzystanie grup do wprowadzania zmian (188)
- Odmienne potrzeby grup (193)
- Studium przypadku 7.1. "We Deliver the Goods" - program zmiany kultury w Reality (195)
- Podsumowanie (199)
8. Nauka w ramach organizacji (201)
- Wprowadzenie (201)
- Rezultaty nauki (202)
- Szybsza nauka a przewaga konkurencyjna (202)
- Nauka jednopętlowa w Appleyards (203)
- Nauka dwupętlowa na przykładzie techników w Appleyards (204)
- Nauka wtórna w Chesterfield (205)
- Epilog historii Franka Lorda i Appleyards of Chesterfield (207)
- Wprowadzanie w miejscu pracy zmian zmierzających do stworzenia uczącej się firmy (208)
- Budowanie uczącej się firmy w Twoim miejscu pracy (214)
- Badanie jedenastu cech uczącej się firmy (217)
- Studium przypadku szybko rozwijającej się firmy opartej na wiedzy (218)
- Studium przypadku 8.1. Nexor - ucząca się firma (219)
- Podsumowanie (224)
9. Diagnoza i ocena w rozwoju zasobów ludzkich (225)
- Wprowadzenie (225)
- Rezultaty nauki (226)
- Diagnoza (226)
- Studium przypadku 9.1. XCL Ltd - diagnoza we współczesnej firmie sektora prywatnego (241)
- Ocena (242)
- Studium przypadku 9.2. Connexions - otwarty program rozwoju (255)
- Podsumowanie (259)
10. Doskonalenie kadry zarządzającej (261)
- Wprowadzenie (261)
- Rezultaty nauki (262)
- Definicje (262)
- Zmiana sposobu myśleniu na temat doskonalenia kadry zarządzającej (263)
- Zmiany i przeszkody w doskonaleniu zarządzania (265)
- Proces doskonalenia zarządzania i jego zastosowanie w praktyce (267)
- Specyficzne wymagania na różnych szczeblach zarządzania (268)
- Studium przypadku 10.1. Village AiD (277)
- Podsumowanie (279)
11. Znaczenie rozwoju zasobów ludzkich (HRD) (281)
- Wprowadzenie (281)
- Rezultaty nauki (282)
- Menedżerowie, zarządzanie i ich związek z kształceniem i rozwojem zasobów ludzkich (282)
- Szkolenie i rozwój zasobów ludzkich (284)
- Umożliwienie rozwoju organizacji za pomocą odpowiedniej strategii (289)
- Identyfikowanie potrzeb (290)
- Co chcesz osiągnąć jako menedżer dla siebie, swoich pracowników i współpracowników? (291)
- Co menedżer powinien wiedzieć o HRD? (292)
- Kogo musisz poznać? (293)
- Z czego warto skorzystać? (294)
- Jako menedżer musisz mieć władzę (297)
- Być na bieżąco (299)
- Jak pokierować specjalistami HRD, aby spełnili Twoje oczekiwania (301)
- Wykorzystanie wiedzy specjalistów HRD do osiągnięcia własnych celów (302)
- To Ty jesteś klientem (303)
- Zmienić czyjś sposób myślenia (303)
- Sposoby kontynuowania nauki (304)
- Studium przypadku 11.1. Twoja organizacja (305)
- Podsumowanie (305)
12. Nauka w przyszłości (307)
- Wprowadzenie (307)
- Rezultaty nauki (307)
- Prognozy na przyszłość (308)
- Artykuły (308)
- Podsumowanie (314)
Skorowidz (315)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 40,47zł
|