Głównym celem książki jest próba szerokiego ujęcia problematyki sieci aliansów.
Rozważania zaprezentowane w pracy koncentrują się na: • identyfikacji pojęcia organizacji sieciowej i sieci aliansów oraz ich klasyfikacji w ujęciu wielo- i jednokryterialnym, • zarządzaniu sieciami aliansów, ze szczególnym uwzględnieniem struktury formalnej i nieformalnej oraz roli menedżerów w tym procesie, • pomiarze efektywności sieci aliansów, • zarządzaniu relacjami w sieci aliansów i roli zaufania między partnerami, • identyfikacji skali i zakresu występowania powiązań sieciowych w praktyce gospodarczej krajów rozwiniętych (na przykładzie dwóch branż). Sposób i forma napisania książki, zastosowane przykłady zarówno z polskiej, jak i zagranicznej praktyki gospodarczej sprawiają, że opracowanie przeznaczone jest dla szerokiego kręgu odbiorców obejmującego teoretyków i praktyków zarządzania, a także studentów uczelni ekonomicznych wszystkich kierunków.
Rozdziały: Rozdział 1. Organizacje sieciowe — teoretyczne podstawy funkcjonowania 1.1. Koncepcja przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw 1.1.1. Źródła i determinanty konkurencyjności firmy 1.1.2. Kluczowe koncepcje przewagi konkurencyjnej firmy — przegląd stanowisk 1.2. Przyczyny tworzenia powiązań sieciowych we współczesnej gospodarce 1.3. Koncepcja organizacji sieciowej 1.3.1. Ewolucja form organizacyjnych przedsiębiorstw 1.3.2. Istota i główne atrybuty organizacji sieciowej 1.4. Klasyfikacja organizacji sieciowych 1.4.1. Podejście jednokryterialne 1.4.2. Podejście wielokryterialne Rozdział 2. Sieci aliansów jako jeden z rodzajów organizacji sieciowej 2.1. Identyfikacja pojęcia sieci aliansów w literaturze przedmiotu 2.2. Klasyfikacja sieci aliansów 2.3. Sieci aliansów a inne formy rozwoju zewnętrznego 2.4. Korzyści i zagrożenia uczestnictwa w sieci aliansów Rozdział 3. Kluczowe zagadnienia związane z budową sieci aliansów 3.1. Budowa wewnętrznej infrastruktury aliansowej firmy 3.2. Rola i znaczenie due diligence w procesie budowy sieci aliansów 3.3. Struktura sieci aliansów 3.3.1. Rozmiar sieci 3.3.2. Wewnętrzna konkurencja i współpraca w ramach sieci 3.3.3. Selekcja potencjalnych partnerów 3.3.4. Konfiguracja i pozycja firmy w sieci Rozdział 4. Zarządzanie siecią aliansów 4.1. Ogólne uwarunkowania zarządzania siecią aliansów 4.2. Wybór sposobu zarządzania siecią aliansów 4.3. Rola menedżera w zarządzaniu siecią aliansów 4.4. Zarządzanie wiedzą w sieciach aliansów 4.5. Zarządzanie relacjami w sieci aliansów 4.6. Zaufanie między partnerami w sieci aliansów 4.6.1. Pojęcie zaufania w biznesie 4.6.2. Proces budowy zaufania między partnerami 4.6.3. Problemy związane z zaufaniem w sieci 4.7. Konflikty w sieci aliansów i sposoby ich rozwiązywania Rozdział 5. Konkurencyjność sieci aliansów 5.1. Przewaga konkurencyjna sieci aliansów 5.2. Sieci aliansów i ich wpływ na innowacje 5.3. Koordynacja portfela aliansów w ramach korporacji globalnej 5.4. Pomiar efektywności sieci aliansów: możliwe podejścia 5.4.1. Podejście strukturalne 5.4.2. Podejście Dyera 5.4.3. Powtarzalność partnerstw 5.4.4. Zróżnicowanie zasobów 5.4.5. Podejście jakościowe 5.5. Zewnętrzne i wewnętrzne ograniczenia w rozwoju sieci aliansów Rozdział 6. Organizacje sieciowe w praktyce gospodarczej krajów rozwiniętych 6.1. Powiązania sieciowe w polskiej branży stalowej jako przykład sieci zdominowanej 6.1.1. Charakterystyka branży stalowej na świecie 6.1.2. Branża stalowa w Polsce 6.1.3. Funkcjonowanie sieci — wyniki badań empirycznych 6.2. Kierunki rozwoju współpracy w ramach organizacji sieciowych w branży stalowej 6.3. Sieci aliansów w branży lotniczych przewozów pasażerskich — przykład sieci zrównoważonej 6.3.1. Charakterystyka branży 6.3.2. Globalne alianse w branży przewozów lotniczych: przykład Star Alliance oraz Sky Team 6.3.3. Perspektywy globalnych sieci aliansów w przyszłości
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 46,67zł
|