Silverlight udostępnia nam całkiem nowe sposoby tworzenia bogatych aplikacji internetowych, a wersja Silverlight 4 dodaje wiele znaczących usprawnień do tej technologii.
Silverlight 4 w działaniu to wyczerpujący przewodnik po budowaniu aplikacji przy użyciu C#. Przechodzi do działania od razu w rozbudowanym wstępie. W kolejnych częściach zawiera wiele ciekawych przykładów dotyczących elastycznego układu, rozszerzania kontrolek, modelów komunikacji i wiązania, bogatych multimediów, animacji i wiele więcej.
Ta książka zajmuje się kwestiami praktycznymi związanymi ze stosowaniem wzorców, testowania i optymalizacji wydajności. Nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie związane z Silverlight.
• Efektywne projektowanie interfejsów użytkownika przy pomocy MVVM • Budowanie aplikacji wykorzystujących usługi WCF RIA Services • Działanie poza przeglądarką, COM i niestandardowa otoczka okna
Pete Brown ma tytuł Microsoft Community Program Manager w zakresie technologii Silverlight i WPF. Pierwsze wydanie tej książki zostało napisane przez niezależnych programistów Chada Campbella i Johna Stocktona. Nie tylko przedstawia wyjaśnienia krok po kroku, ale dogłębnie opisuje, dlaczego Silverlight działa w taki, a nie inny sposób. Pete Brown jest jedyną osobą, która mogła napisać tę książkę.
Spis treści:
Część 1 Wprowadzenie do Silverlight
1. Wprowadzenie do Silverlight 1 1.1. Silverlight i sieć WWW 3 1.2. Silverlight i WPF 4 1.3. Typy aplikacji Silverlight 5 1.4. Co nowego pojawiło się od pierwszego wydania 6 1.5. Rozpoczęcie programowania w Silverlight 9 1.6. Budowa pierwszej aplikacji internetowej w Silverlight 10 1.7. Podsumowanie 20
2. Fundamenty XAML 23 2.1. Podstawy XAML 24 2.2. Drzewa obiektów i zakres nazw 39 2.3. Rozszerzenia XAML i konwertery typów 44 2.4. Ładowanie XAML podczas działania programu 48 2.5. Narzędzia do pracy z XAML 51 2.6. Podsumowanie 52
3. Model aplikacji i wtyczka Silverlight 53 3.1. Model aplikacji Silverlight 54 3.2. Tworzenie wtyczki Silverlight 65 3.3. Integrowanie wtyczki Silverlight 70 3.4. Podsumowanie 81
4. Integracja z przeglądarką 82 4.1. Silverlight i model DOM w HTML 83 4.2. Zarządzanie stroną WWW z poziomu kodu zarządzanego 85 4.3. Praca z oknem przeglądarki użytkownika 89 4.4. Łączenie świata skryptowego i świata kodu zarządzanego 92 4.5. Umieszczanie HTML w Silverlight 96 4.6. Podsumowanie 106
5. Integracja z pulpitem 107 5.1. Silverlight poza przeglądarką 108 5.2. Tworzenie aplikacji uruchamianych poza przeglądarką 113 5.3. Ucieczka z piaskownicy – podwyższone zaufanie 123 5.4. Dostęp do plików lokalnych 128 5.5. Automatyzacja COM 130 5.6. Kontrola okna gospodarza 135 5.7. Uruchamianie na pełnym ekranie 142 5.8. Przechowywanie danych w pamięci izolowanej 145 5.9. Podsumowanie 153
6. Obrazowanie, układ elementów i transformacje 155 6.1. UIElement i FrameworkElement 156 6.2. Proces obrazowania 165 6.3. System układu elementów 174 6.4. Transformacje obrazowania 179 6.5. Transformacje rzutowania trójwymiarowego 187 6.6. Podsumowanie 191
7. Panele 192 7.1. Canvas 193 7.2. StackPanel 197 7.3. Grid 199 7.4. Podsumowanie 210
8. Dane wejściowe od użytkownika 211 8.1. Przechwytywanie klawiatury 212 8.2. Dane wejściowe myszy 216 8.3. Korzystanie z wielodotyku 221 8.4. Zbieranie danych wprowadzanych wirtualnym atramentem 223 8.5. Podsumowanie 227
9. Tekst 228 9.1. System tekstowy 229 9.2. Wyświetlanie tekstu 232 9.3. Osadzanie czcionek 243 9.4. Wprowadzanie i edycja tekstu 244 9.5. Wprowadzanie i wyświetlanie tekstu sformatowanego 252 9.6. Podsumowanie 261
10. Podstawowe i kontrolki użytkownika 263 10.1. Control 264 10.2. ContentControl 267 10.3. Kontrolki przycisków 270 10.4. ItemsControl 275 10.5. Tworzenie kontrolek UserControl 282 10.6. Podsumowanie 289
Część 2 Struktura aplikacji
11. Wiązanie 293 11.1. Wiązanie z naszymi danymi 294 11.2. Zrozumienie źródła wiązania 299 11.3. Dostosowywanie wyświetlania 309 11.4. Tworzenie szablonów danych 315 11.5. Podsumowanie 318
12. Kontrolki danych: DataGrid i DataForm 319 12.1. DataGrid 320 12.2. DataForm 328 12.3. Adnotacje dotyczące wyświetlania danych 339 12.4. Podsumowanie 343
13. Sprawdzanie poprawności danych wejściowych 344 13.1. Przykładowe źródło i interfejs użytkownika dla sprawdzania poprawności 13.2. Sprawdzanie poprawności właściwości oparte na wyjątkach 349 13.3. Synchroniczne sprawdzanie poprawności przy pomocy 13.4. Asynchroniczne sprawdzanie poprawności przy pomocy 13.5. Adnotacje dotyczące sprawdzania poprawności 365 13.6. Porównanie sposobów sprawdzania poprawności 372 13.7. Podsumowanie 373
14. Sieć i komunikacja 374 14.1. Zaufanie, bezpieczeństwo i ograniczenia przeglądarki 375 14.2. Łączenie się ze źródłami danych 382 14.3. Kliencki stos HTTP 396 14.4. Robienie użytku z danych 401 14.5. Korzystanie z usług zaawansowanych 408 14.6. Łączenie się z innymi aplikacjami Silverlight 420 14.7. Podsumowanie 424
15. Nawigacja i okna dialogowe 426 15.1. Zarys nawigacji w przeglądarce 427 15.2. Szablon Navigation Application 430 15.3. Nawigowanie do innych stron 436 15.4. Nawigacja poza przeglądarką 448 15.5. Wyświetlanie okien dialogowych i wyskakujących 454 15.6. Podsumowanie 462
16. Tworzenie struktury i testowanie aplikacji w oparciu o wzorzec MVVM/ViewModel 464 16.1. Konfi gurowanie projektu i tradycyjne podejście wykorzystujące kod 16.2. Podstawy wzorca Model-View-ViewModel 474 16.3. Wyodrębnianie kodu wielokrotnego użytku 483 16.4. Lepsze oddzielenie od interfejsu użytkownika 488 16.5. Testowanie 502 16.6. Podsumowanie 509
17. Usługi WCF RIA Services 510 17.1. Architektura, narzędzia i szablon usług WCF RIA Services 512 17.2. Udostępnianie danych w usłudze domenowej 517 17.3. Filtrowanie, sortowanie, grupowanie i stronicowanie 534 17.4. Aktualizowanie danych 543 17.5. Luźne sprzężenie: korzystanie z modeli prezentacyjnych 551 17.6. Logika biznesowa 559 17.7. Uwierzytelnianie i autoryzacja 561 17.8. Podsumowanie 567
Część 3 Uzupełnianie interfejsu
18. Grafi ka i efekty 571 18.1. Kształty 572 18.2. Geometry 577 18.3. Pędzle 581 18.4. Efekty 589 18.5. Podsumowanie 599
19. Drukowanie 600 19.1. Jak działa drukowanie w Silverlight 601 19.2. Drukowanie informacji ekranowych 609 19.3. Drzewa wizualne dedykowane do drukowania wielostronicowego 616 19.4. Podsumowanie 633
20. Wyświetlanie i przechwytywanie multimediów 634 20.1. Audio i wideo 635 20.2. Listy odtwarzania 648 20.3. Interaktywne odtwarzanie 652 20.4. Korzystanie z zawartości zabezpieczonej 655 20.5. Korzystanie z platformy Silverlight Media Framework 657 20.6. Praca z surowymi multimediami 661 20.7. Korzystanie z kamery internetowej 673 20.8. Podsumowanie 684
21. Praca z obrazami bitmapowymi 685 21.1. Podstawowa obsługa obrazów 686 21.2. Tworzenie obrazów w trakcie działania aplikacji 687 21.3. Deep Zoom 695 21.4. Radzenie sobie z pustym miejscem 700 21.5. Podsumowanie 705
22. Animacja i zachowania 706 22.1. Animacja: chodzi o czas 707 22.2. Opanowywanie linii czasu 708 22.3. Korzystanie z planów animacji 717 22.4. Klatki kluczowe 725 22.5. Funkcje łagodzące 731 22.6. Zachowania, wyzwalacze i działania 736 22.7. Podsumowanie 741
23. Zasoby, style i szablony kontrolek 742 23.1. Korzystanie z zasobów 743 23.2. Nadawanie stylu elementom 754 23.3. Tworzenie szablonów 760 23.4. Obsługa stanów wizualnych 766 23.5. Udostępnianie naszych stanów wizualnych 772 23.6. Podsumowanie 773
24. Panele i kontrolki 774 24.1. Tworzenie niestandardowego panelu 775 24.2. Tworzenie niestandardowej kontrolki 786 24.3. Podsumowanie 795
25. Interfejs instalacji i ładowania 796 25.1. Obsługa scenariuszy, gdy Silverlight nie jest zainstalowany 797 25.2. Korzystanie z niestandardowego modułu ładującego 800 25.3. Podsumowanie 805
A. Konfi guracja bazy danych, połączenia i modelu danych A.1. Instalacja bazy danych AdventureWorks 807 A.2. Połączenie bazodanowe i jednostki danych 809
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 69,30zł
|