Tytuł: | Społeczeństwo sieci Wydanie 2 | | Autor: | Manuel Castells | | ISBN: | 978-83-01-16294-8 | | Ilość stron: | 555 | | Data wydania: | 2013/dodruk | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 74.00zł | |
Manuel Castells w książce "Społeczeństwie sieci":
• analizuje społeczną i ekonomiczną dynamikę przemian związanych z rewolucją technologiczną
• na podstawie badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i Europie tworzy własną systematyczną teorię społeczeństwa informacyjnego, która zwraca uwagę na rosnący wpływ technologii informacyjnych na współczesny świat
• opisuje globalną gospodarkę jako nieustanny przepływ informacji i kapitału, które wpływają zarówno na produkcję, jak i konsumpcję
• wskazuje, że podstawową przestrzenią walk politycznych stają się obecnie media.
W tych warunkach strukturalnej schizofrenii, rozdarcia pomiędzy funkcją a sensem, wzory społecznej komunikacji podlegają coraz większym napięciom. A kiedy załamuje się komunikacja, kiedy przestaje istnieć, nawet w formie komunikacji konfliktowej (jak miałoby to miejsce w przypadku społecznych walk czy politycznej opozycji), grupy społeczne i jednostki stają się wyalienowane od siebie nawzajem i widzą innych jako obcych, a w ostatecznym rachunku, jako zagrożenie. Ponieważ w trakcie tego procesu tożsamości stają się bardziej specyficzne i coraz trudniejsze do podzielania, narasta społeczna fragmentacja. Społeczeństwo informacyjne, w swych globalnych przejawach, jest także światem Aum Shinrikyo, amerykańskiej milicji, islamskich/chrześcijańskich ambicji teokratycznych, i obustronnego ludobójstwa Hutu/Tutsi.
(fragmenty tekstu)
Książka przeznaczona jest dla studentów politologii, dziennikarstwa, nauk społecznych, socjologii, marketingu i reklamy.
Rozdziały:
Prolog. Sieć i self 19
1. Rewolucja technologii informacyjnych 43
2. Nowa gospodarka: informacjonizm, globalizacja, usieciowienie 85
3. Przedsiębiorstwo sieciowe: kultura instytucje i organizacje gospodarki informacyjnej 159
4. Transformacja pracy i zatrudnienia: pracownicy sieci, bezrobotni i czasownicy 203
5. Kultura rzeczywistej wirtualności: integracja komunikacji elektronicznej, koniec masowego odbiorcy i powstanie interaktywnych sieci 335
6. Przestrzeń przepływów 381
7. Na krawędzi wieczności: bezczasowy czas 429
Zakończenie. Społeczeństwo sieciowe 467
|