Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Prawo » Prawo finansowe bankowe » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
  Aplikacje prawnicze
  Bezpieczeństwo publiczne
  Kryminalistyka
  Prawa człowieka
  Prawo
  Prawo administracyjne
  Prawo autorskie patentowe
  Prawo budowlane
  Prawo cywilne
  Prawo finansowe bankowe
  Prawo gospodarcze i handlowe
  Prawo karne
  Prawo konstytucyjne państwowe
  Prawo międzynarodowe
  Prawo mieszkaniowe Księgi
  Prawo o ochronie środowiska
  Prawo pracy
  Prawo prasowe
  Prawo rodzinne i opiekuńcze
  Prawo spadkowe
  Prawo ubezpieczeń społecznych
  Prawo upadłościowe i naprawcze
  Prawo zamówień publicznych
  Sądownictwo
  Zawody prawnicze
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Społeczna odpowiedzialność banków 69.00zł
Społeczna odpowiedzialność banków

Tytuł: Społeczna odpowiedzialność banków
Autor: Włodzimierz Szpringer
ISBN: 978-83-7601-763-1
Ilość stron: 312
Data wydania: 2009
Oprawa: Twarda
Format: 15.0x21.0cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer

Cena: 69.00zł


Książka odpowiada potrzebie stworzenia nowej definicji roli banków i parabanków w "społeczeństwie kredytowym". Zasady sztuki bankowej nie pozwalają udzielać pożyczek każdemu "na życzenie", co powoduje ogromne konflikty i spory. Dostawcy usług consumer finance, poszerzając swoją działalność na nowe segmenty rynku, są oskarżani o "drapieżne pożyczanie" - sprzedaż drogich usług konsumentom, co wpędza ich w pułapkę zadłużenia oraz nie sprzyja integracji społecznej. Prawodawca proponuje wiele nowych instytucji, które powinny łagodzić ten konflikt interesów i skłaniać banki do akceptacji dobrych praktyk, lecz niestety nie zawsze są to regulacje skuteczne.

Monografia będzie cennym uzupełnieniem podręczników do prawa bankowego, które już od dawna opiera się nie tylko na ustawie - Prawo bankowe, lecz obejmuje m.in. regulacje dotyczące kredytu konsumenckiego, upadłości konsumenckiej, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości spółdzielczej i spółdzielczości kredytowej.

Książka zainteresuje pracowników naukowych i studentów kierunków ekonomii, zarządzania i prawa, kadrę kierowniczą banków i innych instytucji finansowych, pracowników instytucji publicznych zaangażowanych w ocenę skutków regulacji (OSR), a zwłaszcza w problemy ochrony konsumenta, etyki biznesu oraz integracji społecznej.

Rozdziały:

Rozdział I.Konkurencja a regulacja na rynku consumer finance
1.1. Wspólny rynek usług finansowych Unii Europejskiej
1.2. Zasada kraju pochodzenia dostawcy a problemy ochrony odbiorcy (dyrektywa 2000/31/WE o handlu elektronicznym a dyrektywa 2002/65/WE dotycząca sprzedaży konsumentom usług finansowych na odległość)
1.3. Czy świadczenie konsumenckich usług finansowych na odległość jest realne?
1.4. Wpływ Internetu na pośrednictwo finansowe
1.5. Czy grozi nam odpośredniczenie? Wzrost znaczenia usług płatniczych
1.6. Wpływ nowych technologii na rynek consumer finance
1.7. Rynek kart płatniczych - kierunki rozwojowe
1.8. Bankowość elektroniczna - problem bezpieczeństwa
1.9. Kontekst systemowy wdrażania nowoczesnej technologii - perspektywa dopuszczalności pomocy publicznej, wprowadzania "usług w ogólnym interesie gospodarczym" oraz współpracy kartelowej
1.10. Harmonizacja prawa a konkurencja regulacyjna

Rozdział II.Łagodzenie asymetrii informacyjnej na rynku consumer finance (wiedza - umiejętność - zaufanie)
2.1. Dorobek ekonomii instytucjonalnej
2.2. Prawo informacyjne a ochrona konsumenta
2.3. Finansowa umiejętność konsumenta
2.3.1. Kluczowa koncepcja - unikanie nadmiaru informacji
2.3.2. Problem optymalnej regulacji kredytu konsumenckiego
2.3.3. Przejrzystość kredytowania - odpowiedzialne udzielanie kredytu - jak pogodzić punkt widzenia konsumentów i dostawców?
2.3.4. Główny problem rynku consumer finance - możliwość najlepszego skorzystania z informacji
2.3.5. Finansowa edukacja konsumenta

Rozdział III.Ochrona konsumenta - tendencje rozwojowe
3.1. Ochrona konsumenta - uwagi ogólne
3.2. Ochrona konsumenta usług bankowych - regulacje europejskie czy krajowe?
3.2.1. Wprowadzenie
3.2.2. Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych
3.2.3. Problem harmonizacji prawa kontraktowego
3.2.4. Odpowiedzialne kredytowanie (kredyt konsumencki)
3.2.5. Regulacje antylichwiarskie (kontekst nieuczciwych klauzul kontraktowych)
3.2.6. Brak harmonizacji upadłości konsumenckiej
3.2.7. Dyrektywa o usługach płatniczych
3.2.8. Koncepcja rachunku bankowego jako usługi powszechnej
3.2.9. Lojalność a mobilność klientów banków - czy istnieje potrzeba regulacji?

Rozdział IV.Społeczna odpowiedzialność banków a bankowość socjalna
4.1. Uwagi ogólne
4.2. Prawo umów - autonomia woli czy ochrona słabszych?
4.3. Ekonomia społeczna
4.4. Podejście instytucjonalne w ekonomicznej analizie prawa
4.5. Wykluczenie społeczne, finansowe i cyfrowe (współzależności)
4.6. Finanse socjalne
4.7. Problem społecznej odpowiedzialności banków
4.8. Doświadczenia Stanów Zjednoczonych
4.8.1. Community Reinvestment Act
4.8.2. Sprzeczne oceny Community Reinvestment Act
4.9. Społeczna odpowiedzialność banków - poczucie misji czy chwyt marketingowy?
4.10. Dobre praktyki jako element ładu korporacyjnego - przykłady
4.11. Banki alternatywne
4.12. Banki spółdzielcze i spółdzielczość kredytowa
4.12.1. Banki spółdzielcze a SKOK-i (misja społeczna - ratio legis?)
4.12.2. Udziały członkowskie w bankach spółdzielczych trwałym elementem kapitałów własnych?

Rozdział V.Rachunek bankowy jako usługa powszechna
5.1. Celowość regulacji instytucji "rachunku dla każdego" jako instrumentu integracji społecznej osób o niskich dochodach
5.2. Rachunek bankowy jako usługa powszechna
5.3. Rozwój koncepcji "rachunku dla każdego"
5.4. Wymogi praktyczne dostępu do rachunku
5.5. Kierunki regulacji prawnej "rachunku dla każdego"
5.5.1. Uwagi wstępne
5.5.2. Doświadczenia krajów regulujących "rachunek dla każdego"
5.5.3. Doświadczenia krajów nieregulujących "rachunku dla każdego"
5.5.4. Faktyczny dostęp do rachunku bankowego
5.5.5. Problem zmiany rachunku bankowego
5.5.6. Rachunek bankowy w Polsce
5.5.7. Czy można wprowadzić przymus posiadania rachunku bankowego dla świadczeniobiorców ZUS i KRUS?
5.6. Kontekst instytucjonalny "rachunku dla każdego"
5.6.1. Jednolity Obszar Płatności w Euro (SEPA)
5.6.2. Regulacje antylichwiarskie - kontekst systemów scoringowych
5.7. Wnioski

Rozdział VI.Dyrektywa o kredycie konsumenckim a rozwój rynku consumer finance
6.1. Problemy konkurencji ze strony parabanków
6.2. Pojęcie instytucji kredytowej (banku) w krajach Unii Europejskiej - kierunki interpretacji
6.3. Wnioski
6.4. Rynek usług consumer finance
6.5. Nowa dyrektywa o kredycie konsumenckim - kierunki regulacji
6.6. Czy jednolity rynek europejski dla usług consumer finance jest możliwy?
6.7. Ocena skutków regulacji i ekonomiczna analiza prawa - uwagi ogólne
6.8. Ochrona konsumenta na rynku usług consumer finance - cele a środki i metody
6.9. Ocena skutków regulacji dyrektywy o kredycie konsumenckim - uogólnienia i wnioski

Rozdział VII.Regulacje antylichwiarskie a nadmierne zadłużenie
7.1. Regulacje antylichwiarskie - historia zwalczania lichwy
7.2. Czy limitowanie oprocentowania może skutecznie zapobiegać nadmiernemu zadłużeniu?
7.3. Przedmiot, zakres i rodzaj regulacji
7.4. Czy klauzule generalne są skuteczne?
7.5. Problemy regulacji limitów maksymalnych - doświadczenia światowe
7.6. Lichwa - ocena skutków regulacji
7.7. Wnioski

Rozdział VIII.Kredyt związany - pułapki regulacji. Jak daleko powinna sięgać ochrona konsumenta?
8.1. Punkt widzenia banków - możliwość żądania zwrotu kredytu udzielonego sprzedawcy również od konsumenta
8.2. Niejasność regulacji - problem wzajemnych relacji między ustawą o kredycie konsumenckim a kodeksem cywilnym - rozbieżne możliwości interpretacji
8.3. Sposób myślenia i charakter argumentacji UOKiK w sprawach przeciwko Kredyt Bank S.A. i HSBC Bank Polski S.A.
8.4. Problem realizacji uprawnienia konsumenta do wycofania się z umowy kredytowej w ciągu 10 dni - czy przywilej konsumenta może być bezwarunkowy?
8.5. Wnioski

Rozdział IX.Instytucja upadłości konsumenckiej - ochrona konsumenta czy osłona socjalna?
9.1. Zjawisko zadłużenia a problem nadmiernego zadłużenia
9.2. Model amerykański a europejski - różne punkty widzenia
9.3. Dwa główne modele upadłości konsumenckiej - fresh start oraz earned fresh start
9.4. Rozwiązania europejskie - podobieństwa i różnice
9.5. Konwergencja modeli amerykańskiego oraz europejskiego - moralność płatnicza jako wspólny mianownik
9.6. Możliwości praktycznego wdrożenia "testu uczciwości"
9.7. Perspektywa harmonizacji
9.8. Wnioski
9.9. Regulacja upadłości konsumenckiej w Polsce

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Słońce światło które leczy
Słońce światło które leczy
Warda Mariusz
Vital
Status prawny samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej i jego prywatyzacja
Status prawny samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej i jego prywatyzacja
Agnieszka Zemke-Górecka
Wolters Kluwer
Tajemnicza historia wampirów
Tajemnicza historia wampirów
Lecouteux Claude
Bellona
Zrozumieć social media
Zrozumieć social media
Artur Roguski
Onepress
Homoseksualność daleka i bliska Słowa, mity, symbole
Homoseksualność daleka i bliska Słowa, mity, symbole
Paweł Fijałkowski
Eneteia
Szybkie motocykle
Szybkie motocykle
Stroud Jon
Olesiejuk
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer
 Kategoria:
 Chirurgia
Chirurg Więcej niż zawód

Chirurg Więcej niż zawód

59.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium