Śmierć taniej, radosnej twórczości!
- Projektowanie spotów radiowych, telewizyjnych i reklamy zewnętrznej.
- Tworzenie i opracowywanie tekstów reklamowych.
- Ścieżka kariery w branży reklamowej
Bohater spotu z ekranu telewizora pluje nam w twarz i mówi: "Zrobiłem coś obrzydliwego. Nie lubicie tego, ale na zawsze to zapamiętacie!". Owszem, zapamiętamy i nawet będziemy kupować dany produkt w sklepach... ale nie chcemy takich reklam. Nie znosimy reklam żałosnych, prostackich, głupawych, bezwartościowych i natrętnych. Żądamy reklam efektownych i przekonujących. Chcemy reklam, które zapamiętamy dlatego, że je polubimy.
My, twórcy pracujący w agencjach reklamowych, jesteśmy zobowiązani wydawać na świat takie właśnie reklamy. Musimy dokarmiać nasze koncepcje weną i techniką oraz metodycznie przechodzić od zarysów do końcowych efektów. Ta książka to szkoła reklamy od kuchni. Jej autorem jest Luke Sullivan, laureat niezliczonych "Oscarów" branży reklamowej, należący do czołowej dziesiątki amerykańskich copywriterów. Sullivan podpowiada nam, jak odróżniać dobre koncepcje reklamowe od złych i raz na zawsze zakończyć erę bezsensownych spotów.
Oto jego wskazania:
- szukanie w produkcie "prawdy" i budowanie wstępnej koncepcji,
- testowanie pomysłów -- praca zespołowa i grupy focusowe,
- metodyczne i niemetodyczne obmyślanie sloganów,
- pokazywanie w reklamie emocji i drugiego dna,
- budowanie reklam rysunkowych,
- prowadzenie castingów i współpraca z reżyserem spotu,
- tworzenie reklamy radiowej i efektów dźwiękowych,
- najczęstsze błędy świeżo upieczonych copywriterów,
- rozmowa kwalifikacyjna i przetrwanie w agencji reklamowej.
Rozdziały:
Przedmowa (9) Rozdział 1. Handlowcy nie muszą nosić garniturów w kratkę (13) Sprzedaż bez wyprzedaży
Rozdział 2. Potrzebujesz tylko ostrego ołówka (31) Kilka refleksji na temat pisania reklam
Rozdział 3. Czysta kartka (49) Tworzenie reklamy - ogólne wskazówki
Rozdział 4. Zacznij od razu (95) Tworzenie reklamy - kilka końcowych szlifów
Rozdział 5. W przyszłości każdy będzie sławny dzięki 30 sekundom (131) Kilka rad dotyczących tworzenia reklam telewizyjnych
Rozdział 6. Radio to istne piekło, ale i solidny piec (159) Kilka rad dotyczących pracy z trudnym medium
Rozdział 7. "Toto, mam wrażenie, że już nie pracujemy dla McCann-Erickson" (181) Praca w sytuacji kryzysowej
Rozdział 8. Tylko dobre giną młodo (189) Wrogowie reklamy
Rozdział 9. Zadziobany przez kaczki (221) Prezentacja i ochrona Twojej pracy
Rozdział 10. Dobra teczka czy łom (261) Kilka uwag o tym, jak dostać się do tego biznesu
Rozdział 11. Robienie butów kontra robienie reklam butów (289) To dobry biznes, czy co?
Zalecana lektura (297) Bibliografia (299) Podziękowania (301) Wykorzystane reklamy (303) Skorowidz (305)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 31,24zł
|