Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Swift 4. Koduj jak mistrz. Wydanie IV 67.00zł 50.25zł
Swift 4. Koduj jak mistrz. Wydanie IV

Tytuł: Swift 4. Koduj jak mistrz. Wydanie IV
Autor: Jon Hoffman
ISBN: 978-83-283-4794-6
Ilość stron: 344
Data wydania: 10/2018
Format: 17.3x23.9
Wydawnictwo: HELION

Cena: 67.00zł 50.25zł


Historia Swifta rozpoczęła się w 2014 r. Dziś jest najważniejszym językiem programowania dla platform macOS i iOS. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest przy tym wygodny i elastyczny, a jego nauka nie powinna sprawiać problemów nawet początkującym deweloperom. Od chwili jego powstania Apple co roku przedstawia nowe wydanie tego języka. Na konferencji WWDC w 2017 roku zaprezentowano wydanie o numerze 4, w którym wprowadzono sporo bardzo interesujących zmian. Każdy, kto chce pisać efektywne i bezpieczne aplikacje dla macOS i iOS, koniecznie powinien się z nimi zapoznać!

Niniejsza książka jest praktycznym podręcznikiem efektywnego programowania w języku Swift 4. Znajdziesz tu wyjaśnienie podstaw języka, następnie poznasz nowe funkcje i nauczysz się z nich korzystać podczas tworzenia aplikacji. Poza dość zasadniczymi kwestiami przedstawiono tu również zagadnienia zaawansowane, takie jak łączenie w projekcie kodu Objective-C i Swift, wykorzystanie mechanizmu ARC, używanie domknięć i zastosowanie programowania równoległego. Bardzo ciekawymi tematami poruszonymi w książce są rozszerzenia protokołów, obsługa błędów, stosowanie wzorców projektowych i współbieżności. Poznasz potężne możliwości programowania zorientowanego na protokoły. Szybko nauczysz się pisać elastyczny i łatwy w zarządzaniu kod.

W tej książce między innymi:

  • składnia i elementy języka Swift
  • kontrola przepływu działania programu
  • tworzenie bezpiecznego kodu i obsługa błędów
  • typy opcjonalne, typy generyczne i domknięcia
  • zasady pisania eleganckiego i czytelnego kodu
  • podstawowe biblioteki Swifta i wzorce projektowe

Swift 4: programuj po mistrzowsku!

Rozdziały:

O autorze (11)

O recenzencie technicznym (12)

Wprowadzenie (13)

Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Swift (17)

  • Czym jest Swift? (18)
    • Funkcje języka Swift (19)
  • Plik typu playground (21)
    • Rozpoczęcie pracy z plikiem typu playground (21)
    • Typ pliku playground (24)
    • Wyświetlanie obrazu w pliku playground (25)
    • Tworzenie i wyświetlanie wykresu w pliku playground (28)
    • Czym nie jest plik typu playground? (29)
    • Składnia języka Swift (29)
    • Komentarze (30)
    • Średniki (32)
    • Nawiasy okrągłe (33)
    • Nawiasy klamrowe (33)
    • Operator przypisania nie zwraca wartości (34)
    • Białe znaki w konstrukcjach warunkowych i poleceniach przypisania są opcjonalne (35)
  • Program wyświetlający komunikat Witaj, świecie! (35)
  • Podsumowanie (37)

Rozdział 2. Zmienne, stałe, ciągi tekstowe i operatory (39)

  • Zmienne i stałe (40)
    • Definiowanie zmiennych i stałych (41)
    • Bezpieczeństwo typu (42)
    • Inferencja typu (43)
    • Jawne określenie typu (43)
    • Typy liczbowe (44)
    • Wartości boolowskie (48)
    • Ciąg tekstowy (48)
    • Zmienne typu opcjonalnego (52)
    • Dołączanie wartości typu opcjonalnego (54)
    • Łączenie wartości typu opcjonalnego (55)
    • Typy wyliczeniowe (57)
  • Operatory (61)
    • Operator przypisania (61)
    • Operatory porównania (61)
    • Operatory arytmetyczne (62)
    • Operator reszty z dzielenia (62)
    • Złożone operatory przypisania (63)
    • Trójargumentowy operator warunkowy (63)
    • Operator logiczny NOT (63)
    • Operator logiczny AND (64)
    • Operator logiczny OR (64)
  • Podsumowanie (64)

Rozdział 3. Krotki i kolekcje (67)

  • Typy kolekcji w Swifcie (67)
  • Modyfikowalność (68)
  • Tablica (68)
    • Tworzenie oraz inicjalizacja tablicy (69)
    • Uzyskanie dostępu do elementu tablicy (70)
    • Zliczanie elementów tablicy (71)
    • Czy tablica jest pusta? (72)
    • Dodawanie elementu do tablicy (72)
    • Wstawienie wartości do tablicy (73)
    • Zastępowanie elementu tablicy (73)
    • Usunięcie elementu z tablicy (73)
    • Połączenie dwóch tablic (74)
    • Pobranie podtablicy z tablicy (74)
    • Wprowadzenie wielu zmian w tablicy (75)
    • Algorytmy dla tablic (75)
    • Iteracja przez tablicę (78)
  • Słownik (79)
    • Utworzenie oraz inicjalizacja słownika (79)
    • Uzyskanie dostępu do wartości słownika (80)
    • Zliczanie kluczy lub wartości w słowniku (80)
    • Czy słownik jest pusty? (80)
    • Uaktualnienie wartości klucza (81)
    • Dodanie pary klucz-wartość (81)
    • Usunięcie pary klucz-wartość (82)
  • Zbiór (82)
    • Inicjalizacja zbioru (82)
    • Wstawianie elementów do zbioru (83)
    • Określenie liczby elementów w zbiorze (83)
    • Sprawdzenie, czy zbiór zawiera dany element (84)
    • Iteracja przez zbiór (84)
    • Usunięcie elementu zbioru (84)
    • Operacje na zbiorze (84)
  • Krotka (86)
  • Podsumowanie (87)

Rozdział 4. Funkcje programu i sterowanie przebiegiem ich działania (89)

  • Czego nauczyłeś się dotąd z książki? (90)
    • Nawias klamrowy (90)
    • Nawias okrągły (90)
  • Sterowanie przebiegiem działania programu (91)
    • Konstrukcje warunkowe (91)
    • Pętla for-in (94)
    • Pętla while (96)
    • Konstrukcja switch (97)
    • Używanie bloków case i klauzul where w konstrukcjach warunkowych (101)
    • Polecenia transferu kontroli (105)
  • Funkcje (107)
    • Funkcja z pojedynczym parametrem (107)
    • Funkcja z wieloma parametrami (109)
    • Zdefiniowanie wartości domyślnych parametrów (109)
    • Zwrot wielu wartości przez funkcję (110)
    • Zwrot wartości typu opcjonalnego (111)
    • Dodawanie zewnętrznych nazw parametrów (112)
    • Używanie parametrów wariadycznych (113)
    • Parametr inout (114)
  • Zebranie wszystkiego w całość (114)
  • Podsumowanie (115)

Rozdział 5. Klasy i struktury (117)

  • Czym są klasy i struktury? (118)
    • Podobieństwa między klasami i strukturami (118)
    • Różnice między klasami i strukturami (118)
    • Przekazywanie przez wartość kontra przez referencję (119)
  • Utworzenie klasy lub struktury (120)
    • Właściwość (120)
    • Właściwość przechowywana (120)
    • Właściwość obliczana (122)
    • Obserwator właściwości (125)
    • Metoda (126)
  • Własna metoda inicjalizacyjna (128)
    • Wewnętrzne i zewnętrzne nazwy parametru metody inicjalizacyjnej (130)
    • Metoda inicjalizacyjna, której działanie może zakończyć się niepowodzeniem (130)
  • Kontrola dostępu (132)
  • Dziedziczenie (133)
  • Nadpisanie metody lub właściwości (135)
    • Nadpisywanie metody (136)
    • Nadpisywanie właściwości (137)
    • Uniemożliwianie nadpisywania (138)
  • Protokoły (138)
  • Składnia protokołu (139)
    • Wymagania właściwości (139)
    • Wymagania metody (140)
  • Rozszerzenie (142)
  • Zarządzanie pamięcią (143)
    • Sposób działania mechanizmu ARC (143)
    • Cykl silnych odwołań (145)
  • Podsumowanie (149)

Rozdział 6. Protokoły i rozszerzenia protokołów (151)

  • Protokół jako typ danych (152)
  • Polimorfizm za pomocą protokołów (154)
  • Rzutowanie typu i protokół (154)
  • Rozszerzenie protokołu (156)
  • Czy trzeba używać protokołów? (163)
  • Biblioteka standardowa Swifta (164)
  • Podsumowanie (165)

Rozdział 7. Projekt oparty na protokołach (167)

  • Wymagania (168)
  • Projekt zorientowany obiektowo (168)
  • Projekt zorientowany na protokoły (174)
    • Dziedziczenie protokołu (174)
    • Kompozycja protokołu (175)
    • Programowanie zorientowane na protokoły (176)
    • Używanie klauzuli where z protokołem (179)
  • Struktura kontra klasa (180)
  • Struktura tablicy (181)
  • Podsumowanie (182)

Rozdział 8. Tworzenie bezpiecznego kodu za pomocą atrybutu available i obsługi błędów (183)

  • Natywna obsługa błędów (184)
    • Przedstawienie błędu (184)
    • Zgłaszanie błędu (185)
    • Przechwytywanie błędu (187)
  • Atrybut available (191)
  • Podsumowanie (192)

Rozdział 9. Niestandardowe indeksy (193)

  • Wprowadzenie do indeksów (194)
  • Indeks w tablicy Swifta (194)
  • Tworzenie i używanie niestandardowego indeksu (195)
  • Niestandardowy indeks tylko do odczytu (196)
  • Indeks obliczany (197)
  • Wartość indeksu (197)
  • Nazwa zewnętrzna dla indeksu (198)
  • Indeks wielowymiarowy (198)
  • Kiedy nie należy używać niestandardowego indeksu? (201)
  • Podsumowanie (202)

Rozdział 10. Typy opcjonalne (203)

  • Wprowadzenie do typu opcjonalnego (203)
  • Potrzeba istnienia typów opcjonalnych w Swifcie (205)
    • Definiowanie wartości typu opcjonalnego (206)
    • Używanie wartości typu opcjonalnego (206)
  • Łączenie wartości typu opcjonalnego (211)
    • Operator koalescencji nil (213)
  • Podsumowanie (214)

Rozdział 11. Typy generyczne (215)

  • Wprowadzenie do typu generycznego (215)
  • Funkcja generyczna (216)
  • Typ generyczny (220)
  • Indeks generyczny (223)
  • Typ powiązany (224)
  • Podsumowanie (226)

Rozdział 12. Domknięcia (227)

  • Wprowadzenie do domknięcia (227)
  • Proste domknięcia (228)
  • Skrócona składnia domknięcia (230)
  • Używanie domknięcia wraz z algorytmem tablicy Swifta (233)
  • Samodzielne domknięcia i wskazówki dotyczące dobrego stylu (237)
  • Zmiana funkcjonalności (239)
  • Wybór domknięcia na podstawie wyniku (242)
  • Utworzenie cyklu silnych odwołań za pomocą domknięć (244)
  • Podsumowanie (247)

Rozdział 13. Połączenie Swifta i Objective-C (249)

  • Połączenie Swifta i Objective-C (249)
  • Kiedy łączyć kod Swifta i Objective-C? (250)
  • Użycie Swifta i Objective-C w tym samym projekcie (251)
    • Utworzenie projektu (251)
    • Dodawanie pliku Swifta do projektu Objective-C (253)
    • Plik Objective-C Bridging Header - część 1. (255)
    • Dodawanie pliku Objective-C do projektu (256)
    • Klasa Objective-C Messages (258)
    • Plik Objective-C Bridging Header - część 2. (259)
    • Klasa Swifta MessageBuilder - dostęp do kodu Objective-C z poziomu Swifta (259)
    • Klasa Objective-C - dostęp do kodu Swifta z poziomu Objective-C (260)
  • Podsumowanie (261)

Rozdział 14. Programowanie równoległe i współbieżność (263)

  • Równoległość i współbieżność (264)
    • Grand Central Dispatch (265)
    • Typ DoCalculations (266)
    • Użycie typów Operation i OperationQueue (272)
  • Podsumowanie (277)

Rozdział 15. Formatowanie kodu Swifta i przewodnik po jego stylu (279)

  • Czym jest styl programowania? (280)
  • Twój styl programowania (281)
    • Nie używaj średnika na końcu polecenia (281)
    • Nie używaj nawiasu w konstrukcji warunkowej (281)
    • Konwencja nazw (282)
    • Komentarze (283)
    • Użycie słowa kluczowego self (284)
    • Stałe i zmienne (285)
    • Typy opcjonalne (285)
    • Użycie inferencji typu (286)
    • Użycie skróconych deklaracji kolekcji (287)
    • Użycie konstrukcji switch zamiast wielu poleceń if (287)
    • Nie pozostawiaj w aplikacji kodu umieszczonego w komentarzu (287)
  • Podsumowanie (288)

Rozdział 16. Podstawowe biblioteki Swifta (289)

  • System wczytywania adresów URL (290)
    • URLSession (291)
    • URLSessionConfiguration (291)
    • URLSessionTask (291)
    • URL (292)
    • URLRequest (292)
    • HTTPURLResponse (292)
    • Usługa sieciowa typu REST (292)
    • Wykonywanie żądania HTTP GET (293)
    • Wykonywanie żądania HTTP POST (296)
  • Formatter (298)
    • DateFormatter (298)
    • NumberFormatter (300)
    • FileManager (301)
  • Kodowanie i dekodowanie danych JSON (304)
    • Użycie JSONEncoder (305)
    • Użycie JSONDecoder (306)
  • Podsumowanie (307)

Rozdział 17. Wzorce projektowe w Swifcie (309)

  • Czym są wzorce projektowe? (310)
  • Wzorce konstrukcyjne (311)
    • Wzorzec singleton (312)
    • Wzorzec budowniczego (315)
  • Wzorce strukturalne (320)
    • Wzorzec mostu (320)
    • Wzorzec fasady (324)
    • Wzorzec pełnomocnika (327)
  • Wzorce operacyjne (330)
    • Wzorzec polecenia (330)
    • Wzorzec strategii (333)
  • Podsumowanie (335)

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 50,25zł

Tytuł książki: "Swift 4. Koduj jak mistrz. Wydanie IV"
Autor: Jon Hoffman
Wydawnictwo: HELION
Cena: 67.00zł 50.25zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Gospodarka turystyczna
Gospodarka turystyczna
Aleksander Panasiuk
PWN
Anatomia zbrodni Sekrety kryminalistyki
Anatomia zbrodni Sekrety kryminalistyki
Val McDermid
W.A.B.
Joga na krześle
Joga na krześle
Kristin McGee
Vital
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat
Ames Louise Bates Frances L Ilg
GWP
Znowu poznaję świat Części ciała Materiały do terapii afazji
Znowu poznaję świat Części ciała Materiały do terapii afazji
Magdalena Hinz
Harmonia
Bezpieczeństwo energetyczne w pierwszej dekadzie XXI wieku Mozaika interesów i geostrategii
Bezpieczeństwo energetyczne w pierwszej dekadzie XXI wieku Mozaika interesów i geostrategii
Młynarski Tomasz
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
 Koszyk
1 x Przekładnie śrubowe kulkowe
1 x Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć. Wydanie VIII
1 x Encyklopedia Kosmos
1 x Obsługa suwnic w pytaniach i odpowiedziach
1 x Słodki drań
1 x Chopin Plakat
1 x Inwencja i repetycja Powtarzalność planów w architekturze kościelnej na Rusi Czerwonej
1 x Maszyny i urządzenia górnicze Część 1
1 x Until November
1 x Angielsko-polski słownik spawalniczy Słownik podręczny
1 x Chiny Leksykon cywilizacje
1 x Encyklopedia sztuki Gaudi
1 x Balkony dawnego Rzeszowa
1 x Cuda Polski Najpiękniejsze budynki i budowle
1 x Gospoda pod Bocianem
613.20zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Chirurgia
Chirurgia Tom 1 i 2

Chirurgia Tom 1 i 2

289.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press