Na szczęście do szczęścia brakuje niewiele!
Ludzie gonią za szczęściem, marzą o nim, uznają, że bycie szczęśliwym jest warunkiem udanego życia. Równocześnie natura ludzkiego szczęścia pozostaje zagadką, nad którą biedzą się filozofowie, psycholodzy i neurolodzy. Niezależnie od pracy tych mądrych ludzi można przyjąć, że życie zawodowe i poczucie szczęścia wzajemnie bardzo na siebie wpływają. Człowiek szczęśliwy jest efektywny, kreatywny, pełen zapału i energii. Praca, która daje poczucie spełnienia, jest potrzebna i sensowna, umożliwia odniesienie sukcesu i radowanie się nim, przyczynia się do odczuwania szczęścia. Czy to oznacza, że szef idealny powinien koncentrować się na szczęściu podwładnych?
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Daniel Gilbert, Anne McKee i Gretchen Spreitzer - uznani eksperci w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni szereg badań, dzięki którym łatwiej jest zrozumieć naturę szczęścia i funkcjonowanie człowieka szczęśliwego w pracy. Opisują praktyki, za sprawą których można do pewnego stopnia zarządzać poczuciem szczęścia w zespole. Informacje, wskazówki i inspirujące przykłady zawarte w tym zbiorze pozwolą Ci się przekonać, jak ważne dla szczęścia zespołu i sukcesu firmy są małe zwycięstwa, pozwalanie na samodzielność, udostępnianie informacji, a nawet... uprzejmość i uśmiech!
- Względność poczucia szczęścia
- Naukowe podłoże praktyk zwiększających poczucie szczęścia
- Zadania modelowego menedżera
- Indywidualne strategie spełnienia
- Przyszłość badań nad szczęściem w pracy
Trzymasz w ręku wybór artykułów opublikowanych oryginalnie w "Harward Business Review" - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Magazyn ten zalicza się do najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach jak rozwój przedsiębiorstw, ekonomia, praktyki w zarządzaniu. W tym zbiorze znajdziesz szereg inspirujących porad i solidną garść wiedzy dotyczącej poczucia szczęścia -przede wszystkim w miejscu pracy.
Najlepszy zespół? Zespół szczęśliwych, spełnionych ludzi!
Rozdziały:
1. Szczęście to nie brak negatywnych uczuć. Skąd bierze się trwała satysfakcja? (Jennifer Moss) (9)
2. Poczucie szczęścia istotne jest także w pracy. Praca to coś osobistego. (Annie McKee) (21)
3. Naukowe podłoże uśmiechu. Badania. (Wywiad z Danielem Gilbertem przeprowadzony przez Gardinera Morse'a z "Harvard Business Review") (31)
4. Doniosłość małych zwycięstw. Jak poprawić wewnętrzne życie zawodowe? (Teresa M. Amabile i Steven J. Kramer) (57)
5. Kreowanie trwałej efektywności. Załoga w stanie spełnienia. (Gretchen Spreitzer i Christine Porath) (97)
6. Ignorowane dotychczas badania nad szczęściem w pracy. Nie tylko korzyści. (André Spicer i Carl Cederström ) (127)
7. Sprzeciw wobec szczęścia. Walka z obsesją. (Alison Beard) (141)