Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Poradniki » Pedagogika » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
  Astrologia Ezoteryka
  Bezpieczeństwo
  Biografie
  Ciąża
  Dieta Odchudzanie
  Dzieci Młodzież
  Edukacja
  Etyka
  Film Teatr
  Filozofia
  Gry i zabawy
  Historia literatury
  Hobby
  Język polski
  Języki obce
  Językoznawstwo
  Kolekcjonerstwo
  Komunikacja społeczna
  Kosmetyka Uroda
  Kulinaria
  Kultura Cywilizacja
  Literatura faktu
  Literaturoznawstwo
  Malarstwo Rysunek
  Mitologia
  Moda
  Motywacyjne
  Muzyka
  Myślistwo Rybołówstwo
  Nauka
  Nauki tajemne
  Niepełnosprawni
  Ogród
  Pedagogika
  Relacje damsko-męskie
  Religia
  Reportaż
  Retoryka
  Rodzina
  Rozwiązywanie problemów
  Savoir vivre Wychowanie
  Socjologia
  Stres
  Teologia
  Używki Uzależnienia
  Zdrowie
  Zioła i olejki
  Zwierzaki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej i kwasowo-zasadowej

Zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej i kwasowo-zasadowej

109.00zł
Sztuka nauczania Czynności nauczyciela Wydanie 7 59.00zł
Sztuka nauczania Czynności nauczyciela Wydanie 7

Tytuł: Sztuka nauczania Czynności nauczyciela Wydanie 7
Autor: Krzysztof (red.) Kruszewski
ISBN: 978-83-01-14239-1
Ilość stron: 532
Data wydania: 2012 (dodruk)
Format: 16.6x23.9cm
Wydawnictwo: PWN

Cena: 59.00zł


Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych.

Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów \"niezwyczajnych\", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.

Książka:

• omawia zagadnienia nauczania i uczenia się uwzględniając reorganizację systemu oświaty w Polsce oraz postęp w badaniach pedagogicznych;
• prezentuje praktyczne scenariusze różnych sytuacji dydaktycznych;
• podaje przykłady ciekawych metod nauczania i gier dydaktycznych do wykorzystania podczas zajęć lekcyjnych;
• przybliża problemy pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
• koresponduje z nowoczesnymi podręcznikami wydanymi w Europie i na świecie.

Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych oraz nauczycieli w ich codziennej praktyce.

Rozdziały:

Rozdział 1. Cele kształcenia 17
1.1. Edukacja jako działanie celowe 18
1.2. Operacjonalizacja celów kształcenia 21
1.3. Klasyfikacja celów kształcenia 28
1.4. Cele szkoły a cele ucznia 32
1.5. Materiał kształcenia 35
1.6. Różnicowanie wymagań 40
1.7. Treść kształcenia 48
1.8. Planowanie zajęć edukacyjnych 50

Rozdział 2. Wyniki kształcenia 54
2.1. Sprawdzanie osiągnięć uczniów 55
2.2. Metody sprawdzania 60
2.3. Narzędzia sprawdzania 64
2.4. Jakość sprawdzania 82
2.5. Wewnątrzszkolne ocenianie osiągnięć uczniów 94
2.6. Egzaminy zewnętrzne 102

Rozdział 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkoleś109
3.1. Proces dydaktyczny 110
3.2. Utrzymywanie ładu na lekcji 123
3.2.1. Zapobieganie zakłóceniom 124
3.2.2. Nadzorowanie ładu 126
3.2.3. Przywracanie ładu 127
3.3. Indywidualizacja kształcenia 128
3.3.1. Indywidualizacja ze względu na nauczyciela 129
3.3.2. Indywidualizacja ze względu na ucznia 130
3.3.3. Różnicowanie kształcenia ze względu na cele i materiał 135
3.3.4. Sposoby indywidualizowania 136
3.3.5. Niebezpieczeństwo etykietowania 139
3.4. Program ukryty 141

Rozdział 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad
4.1. Nauczanie i uczenie się nazw, faktów oraz faktów zorganizowanych w porcje treściowe 146
4.1.1. Praca z uczniami 147
4.1.2. Przygotowanie materiału nauczania 150
4.2. Nauczanie i uczenie się pojęć i zasad 154
4.2.1. Przygotowanie materiału nauczania 157
4.2.2. Praca z uczniami 157
4.2.3. Nauczanie i uczenie się zasad — informacje uzupełniające 160

Rozdział 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywania problemów
5.1. Co to jest problem? 162
5.2. Problem a uczenie się 167
5.3. Lekcja problemowa 169
5.3.1. Przygotowanie materiału nauczania 170
5.3.2. Praca z uczniami 174
5.4. Uczenie się we współpracy 179

Rozdział 6. Metody nauczania 186
6.1. Prowadzenie pogadanki 186
6.1.1. Przygotowanie materiału nauczania 189
6.1.2. Praca z uczniami 189
6.2. Prowadzenie wykładu 191
6.2.1. Przygotowanie materiału nauczania 194
6.2.2. Praca z uczniami 198
6.3. Kierowanie dyskusją 200
6.3.1. Przygotowanie materiału nauczania 202
6.3.2. Praca z uczniami 203
6.4. Kierowanie obserwacją 206
6.4.1. Przygotowanie materiału nauczania 207
6.4.2. Praca z uczniami 208
6.5. Kierowanie korzystaniem z materiałów z´ródłowych 210
6.6. Kierowanie kształtowaniem się wartości 212
6.6.1. Praca z uczniami 212
6.6.2. Przygotowanie materiału nauczania 214
6.7. Kierowanie nabywaniem umiejętności praktycznych 215
6.7.1. Przygotowanie materiału nauczania 217
6.7.2. Praca z uczniami 218

Rozdział 7. Gry dydaktyczne 221
7.1. Co to są gry dydaktyczne? 222
7.2. Burza mózgów 226
7.3. Metoda sytuacyjna 229
7.4. Metoda biograficzna 231
7.5. Metoda symulacyjna 233
7.6. Użyteczność gier 238

Rozdział 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne
8.1. Zasady dotyczące materiału nauczania 244
8.2. Zasady dotyczące motywacji 249
8.3. Zasady dotyczące pracy ucznia 253
8.4. Zasady dotyczące zharmonizowania systemów pedagogicznych 258
8.5. Zasady dotyczące stosunków społecznych w klasie 261
8.6. Zasady dotyczące czynności nauczania 264
8.7. Zasady dotyczące warunków zewnętrznych 268

Rozdział 9. O wychowaniu w szkole271
9.1. Pojęcie wychowania 273
9.1.1. Kto? 277
9.1.2. Jak? 277
9.1.3. Co? 278
9.1.4. Po co? 280
9.1.5. Podsumowanie 282
9.2. Szkolne warunki wychowawcze 283
9.2.1. Ograniczona kontrola nad wychowaniem 284
9.2.2. Prymat zbiorowości 284
9.2.3. Prymat nauczania 286
9.2.4. Autorytet z zewnętrznego nadania 287
9.2.5. Podsumowanie 288
9.3. Cele wychowania 289
9.3.1. Cel jako funkcja 289
9.3.2. Cel jako ideał 290
9.3.3. Cel jako zamierzenie 293
9.3.4. Podejście psychologiczne 296
9.3.5. Podejście socjologiczne 298
9.3.6. Wątpliwości i konkluzje 307
9.4. Metody wychowania 312
9.4.1. Metody sktrukturalne 314
9.4.2. Metody sytuacyjne 322
9.4.3. Podsumowanie 330

Rozdział 10. Niezwyczajni uczniowie 331
10.1. Specjalne potrzeby edukacyjne 331
10.1.1. Objawy zaburzeń rozwoju i zachowania 337
10.2. Rodzaje zaburzeń 338
10.2.1. Niepełnosprawność intelektualna 338
10.2.2. Inteligencja niższa od przeciętnej 341
10.2.3. Dysleksja rozwojowa 343
10.2.4. Zaburzenia neurodynamiczne 348
10.3. Diagnozowanie trudności w uczeniu się 353
10.3.1. Rozwój umysłowy 354
10.3.2. Dysleksja 355
10.3.3. Zaburzenia neurodynamiczne 357
10.4. Pomoc i terapia psychopedagogiczna 358
10.4.1. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie 358
10.4.2. Dzieci z inteligencją niższą od przeciętnej 360
10.4.3. Uczniowie z dysleksja rozwojową 361
10.4.4. Dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zahamowaniem psychoruchowym 365
10.5. Uczniowie zdolni 368
10.5.1. Opis 368
10.5.2. Postępowanie 370
10.6. Kulturowe zróżnicowanie uczniów 371

Rozdział 11. Problemowe zachowania uczniów 375
11.1. Zachowania lękowe 377
11.1.1. Opis 377
11.1.2. Postępowanie 380
11.2. Zachowania bierne 381
11.2.1. Opis 381
11.2.2. Postępowanie 383
11.3. Zachowania nerwowe 384
11.3.1. Opis 384
11.3.2. Postępowanie 387
11.4. Zachowania agresywne 388
11.4.1. Opis 388
11.4.2. Postępowanie 390
11.5. Zachowania negatywistyczne 393
11.5.1. Opis 393
11.5.2. Postępowanie 396
11.6. Zachowania autodestrukcyjne 398
11.6.1. Opis 398
11.6.2. Postępowanie 402
11.7. Problemowe zachowania seksualne 404
11.7.1. Opis 404
11.7.2. Postępowanie 408

Rozdział 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie
12.1. Po co poznawać uczniów? 410
12.1.1. Pierwsze spotkanie 410
12.1.2. Cele poznawania uczniów 412
12.1.3. Warunki skutecznego poznawania uczniów 413
12.2. Główne sposoby poznawania uczniów 415
12.2.1. Obserwacja 416
12.2.2. Badania ankietowe 417
12.2.3. Wywiad 420
12.2.4. Socjometria 420
12.3. Poznawanie zespołu 422
12.3.1. Struktura zespołu 422
12.3.2. Role uczniów w zespole 424
12.3.3. Przywództwo w zespole 426
12.3.4. Normy obowiązujące w zespole 427
12.4. Poznawanie pojedynczych uczniów 428
12.4.1. Uczeń jako problem 428
12.4.2. Samowiedza i samoocena 430
12.4.3. Cenione wartości 433
12.4.4. Aspiracje 433
12.5. Stosunek do nauki szkolnej 435
12.5.1. Stosunek do nauczycieli, przedmiotu nauczania i szkoły jako instytucji 435
12.5.2. Strategie uczniów 438
12.6. Uczeń wś rodowisku pozaszkolnym 439
12.6.1. Czas wolny i zainteresowania 439
12.6.2.ś rodowisko rodzinne 441
12.7. Informacje o własnej pracy nauczyciela 442
12.7.1. Różne orientacje i podejścia 442
12.7.2. Negocjacje 444

Rozdział 13. Nauczyciel jako twórca programu
13.1. Cele 448
13.1.1. Cel-funkcja 449
13.1.2. Cel-ideał 450
13.1.3. Cel-zamiar 452
13.2. Materiał 453
13.2.1. Dobór materiału 453
13.2.2. Układ materiału 458
13.3. Proces dydaktyczny 461
13.3.1. Czynności nauczyciela i uczniów 461
13.3.2. Wyposażenie i materiały dydaktyczne 462
13.3.3. Czas 463
13.4. Ewaluacja programu 464
13.4.1. Ewaluacja przed wdrożeniem programu 464
13.4.2. Ewaluacja w czasie użytkowania programu i po skończeniu programu 465
13.5. Ograniczenia 466
13.5.1. Nauczyciele 466
13.5.2. Uczniowie 467
13.5.3. Warunki materialne 467
13.5.4. Powiązania z innymi programami 467
13.5.5. Wymagania władz szkolnych 468
13.5.6. Wymaganiaś rodowiskowe 468
13.6. Diagnoza 469

Rozdział 14. Scenariusze 472
14.1. Prace semestralne 473
14.1.1. ó sma kardynalna cnota nauczania 473
14.1.2. Opis obrazu – trzy wersje 475
14.1.3. Metafora szkoły 478
14.1.4. Rejestr wskazówek pedagogicznych 482
14.1.5. Gry dydaktyczne 484
14.1.6. Program ukryty 486
14.2. Gry dydaktyczne 486
14.2.1. Manifest szkoły 486
14.2.2. Bladaczka wielkim nauczycielem był! 491
14.2.3. Ingracjacja 497
14.2.4. Przeszczep 500
14.2.5. System punktowy. Rozpoznawanie i ocena kompetencji pedagogicznych
14.2.6. Przyrzeczenie 508
14.3. Warsztaty 509
14.3.1. Obserwacja pedagogiczna 509
14.3.2. Miejsca złe i dobre 510
14.3.3. Planowanie lekcji i myślenie w jej trakcie 511
14.3.4. Cenzor 512
14.3.5. Sytuacje dydaktyczne i wychowawcze na lekcji 512

Tytuł książki: "Sztuka nauczania Czynności nauczyciela Wydanie 7"
Autor: Krzysztof (red.) Kruszewski
Wydawnictwo: PWN
Cena: 59.00zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020
Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020
Andrew Faulkner, Conrad Chavez
HELION
W oblężonym Leningradzie
W oblężonym Leningradzie
Aleś Adamowicz, Danił Granin
Bellona
Chorwacja Przewodnik ilustrowany
Chorwacja Przewodnik ilustrowany
Sławomir Adamczak, Katarzyna Firlej
Pascal
Dyskursy o Macedonii
Dyskursy o Macedonii
Kawka Maciej, Płaneta Paweł
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wojny morskie 1500-1650 Konflikty morskie i transformacja Europy
Wojny morskie 1500-1650 Konflikty morskie i transformacja Europy
Jan Glete
Napoleon V
Atlas odkrywców dla niepoprawnie ciekawych świata
Atlas odkrywców dla niepoprawnie ciekawych świata
Wilkowiecki Piotr
Insignis
 Koszyk
1 x Afazjologia
1 x Iwabradyna w terapii niewydolności serca - od teorii do praktyki
1 x Fotografia praktyczny poradnik
1 x Ciemne iskry Problem aktualizacji pedagogiki kultury
1 x Standardy kardiologiczne 2018 okiem echokardiografisty
1 x Dzieci przedwcześnie urodzone Możliwości wsparcia i pomocy
1 x DNA żywienia Dlaczego twoje geny kochają tradycyjne pożywienie. Cztery fundamenty naturalnego jadłospisu
1 x Lead. Stage Dive
1 x Jednakowo odmienni Dlaczego możemy zmieniać swoje geny
1 x Odrzuć szablon napisz sam
1 x Podniebny lot
1 x Globalne ocieplenie Zrozumieć prognozę
1 x Pierwsza pomoc Podręcznik dla studentów
1 x Prześcignąć parkinsona
1 x Łzy walki
1 x 1000 arcydzieł
1 x Mind Chi Przeprogramuj swój mózg ćwicząc tylko 8 minut dziennie
1 x Bestia Dlaczego zło nas fascynuje?
1 x Procedury zabiegowe
1 x Fotografia cyfrowa z Linuksem
1 x Repetytorium z pediatrii
1 x Atlas anatomii człowieka Sobotta Tom 1 Ogólne pojęcia anatomiczne Narządy ruchu
1 x Chełmoński Malarstwo
1 x Dyplom z Internetu Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?
1 x Czyj to szkielet?
1 x Mózg a zachowanie Wydanie 3
1 x Anatomia człowieka Repetytorium
1 x Rozmówki ukraińskie
1 x Anatomia człowieka Tablice
1 x Elektrownie wydanie 7
1 x Choroby nerwowo-mięśniowe
1 x Zarządzanie jakością W dążeniu do doskonałości
1 x Jakość w systemie zarządzania przedsiębiorstwem Wydanie 2
1 x Chiny Podróże z pasją
1 x Człowiek
1 x Finansowanie społecznego budownictwa mieszkaniowego
1 x Rozmówki bułgarskie
1 x Dyskursy sztuki Dyskursy o sztuce
1 x Zaburzenia sfery seksualnej u chorego na nadciśnienie tętnicze
1 x Francusko-polski i polsko-francuski sprytny słownik nie tylko do szkoły
1 x 50 najsłynniejszych aparatów fotograficznych w historii
1 x Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej
1 x Badanie fizykalne w pielęgniarstwie Podmiotowe i przedmiotowe
1 x Co jak dlaczego Tajemnice ludzkości w pytaniach i odpowiedziach
1 x Pieśń Dawida
1 x Pulmonologia dziecięca
1 x Dlaczego mrówkojady boją się mrówek
1 x Jan Sas-Zubrzycki architekt, historyk i teoretyk architektury
1 x Diagnoza neuropsychologiczna Współczesne wyzwania i perspektywy rozwoju
1 x Behemot polski Zajazdy krytyczno-polityczne
1 x 13 rzeczy, których nie robią silni psychicznie ludzie
1 x Złote minuty w obrażeniach ciała
1 x Leczenie krwią
1 x Down Shift. Bez hamulców. Seria Driven
1 x Andrzej Pityński Rzeźba
1 x Dzieje bazyliki katedralnej świętych Janów w Toruniu widoki z jej wieży i...560 zadań i rozwiązań
1 x Barok Sztuka świata
1 x Arteterapia Przygoda i porządek
1 x LEPetytorium Chirurgia
1 x Ekologizm
1 x Dziecko urodzone przedwcześnie i jego rodzice Wybrane zagadnienia psychologiczne
1 x Medycyna ratunkowa Evidence-Based Medicine
1 x Until Trevor
1 x Gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie z płytą CD
1 x Zakrzepica żył głębokich i zakrzepowe zapalenie żył powierzchownych
1 x Bezzałogowe platformy w cyberprzestrzeni
1 x Intensywna terapia i medycyna ratunkowa Wybrane zagadnienia
1 x Genetyka dla bystrzaków. Wydanie II
1 x Koszmar Morfeusza
1 x Dlaczego nasze dzieci chorują?
1 x Nasz wpływowy i uległy umysł Jak mózg pomaga nam zrozumieć tajemnice wywierania wpływu na innych
1 x Beton towarowy
1 x Fotografia krajobrazu
1 x Wstrzyknięcia śródskórne, podskórne, domięśniowe i dożylne
1 x Dlaczego sztuka pełna jest golasów?
4,176.71zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWN
 Kategoria:
 Geografia
Geografia świata Encyklopedia PWN Tom 2 Społeczeństwo Gospodarka

Geografia świata Encyklopedia PWN Tom 2 Społeczeństwo Gospodarka

49.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT