Tytuł: | Teoria środków-celów w segmentacji rynku Studium metodologiczno-empiryczne | | Autor: | Eugeniusz Kąciak | | ISBN: | 978-83-264-1436-7 | | Ilość stron: | 267 | | Data wydania: | 05/2011 | | Format: | 16.0x23.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 79.00zł | |
Treść książki ma dużą wartość poznawczą i edukacyjną. Nie tylko prezentuje teorię i algorytmy badań stosunkowo rzadko stosowane w Polsce, ale zarazem wskazuje kierunki ewolucji badań i prezentuje nowe koncepcje i programy. Wskazuje także nowe propozycje metodyczne dotyczące badań nad segmentacją rynku.
Książka powinna spotkać się z zainteresowaniem środowiska specjalistów, zwłaszcza badaczy i wykładowców, być może także uczestników studiów podyplomowych i menedżerów z dobrym przygotowaniem statystycznym i informatycznym. Może ona stać się źródłem inspiracji dla przedsiębiorców i menedżerów zatrudnionych w przedsiębiorstwach.
Rozdziały:
1. Segmentacja rynku w świetle struktur poznawczo-motywacyjnych nabywców 1.1. Miejsce i rola segmentacji rynku w strategii marketingowej 1.2. Znaczenie struktur poznawczo-motywacyjnych nabywców w segmentacji rynku
2. Teoria środków-celów 2.1. Zarys historyczny i podstawy teorii środków-celów 2.2. Zastosowania teorii środków-celów w marketingu 2.2.1. Segmentacja rynku 2.2.2. Planowanie i rozwój produktu 2.2.3. Strategie promocyjne 2.2.4. Postawy i zachowania konsumenckie na rynku
3. Laddering 3.1. Ogólne zasady ladderingu 3.1.1. Atrybuty (A) produktów i wynikające z nich konsekwencje (K) dla nabywców 3.1.2. Wartości osobowe (W) nabywców 3.1.3. Drabinki A-K-W 3.2. Laddering miękki 3.3. Laddering twardy 3.3.1. Zarys historyczny 3.3.2. Laddering twardy: format p Xq 3.3.3. Laddering twardy: format p X (l + k + k X m) 3.3.4. Laddering twardy: formaty hybrydowe 3.3.5. Technika wiązania konfiguracji 3.4. Ilustracje ladderingu 3.4.1. Badanie ladderingowe na temat palenia papierosów (Kraków, 1995 rok) 3.4.2. Badanie ladderingowe na temat recyklingu konsumenckiego (Kanada, 2005 rok) 3.5. Zasady wyboru techniki ladderingu
4. Laddering twardy skrócony 4.1. Pytanie badawcze, hipoteza badawcza i jej weryfikacja 4.1.1. Pytanie badawcze 4.1.2. Hipoteza badawcza 4.1.3. Weryfikacja hipotezy badawczej 4.2. Technika ladderingu twardego skróconego 4.3. Ocena jakości drabinek otrzymywanych za pomocą ladderingu twardego skróconego 4.3.1. Macierz danych wejściowych L 4.3.2. Macierz drabinek SLM 4.3.3. Macierz implikacji SIM 4.3.4. Analiza porównawcza macierzy SLM i SIM 4.3.5. Hierarchiczna mapa wartości (HMW) 4.3.6. Drabinki prominentne na hierarchicznej mapie wartości (HMW) 4.3.7. Współczynniki świadomości instynktownej
5. Metody analizy danych ladderingowych 5.1. Metody oparte na macierzy implikacji SIM 5.1.1. Konstrukcja hierarchicznej mapy wartości (HMW) 5.1.2. Analiza skupień macierzy implikacji SIM 5.1.3. Skalowanie wielowymiarowe macierzy implikacji SIM 5.2. Metody oparte na macierzy danych wejściowych L 5.2.1. Wieloraka analiza korespondencji (MCA) macierzy danych wejściowych L 5.2.2. Skalowanie wielowymiarowe macierzy danych wejściowych L 5.3. Metody sieciowe analizy danych ladderingowych 5.4. Inne metody analizy danych ladderingowych 5.5. Analiza porównawcza metod analizy danych ladderingowych 5.5.1. Pytanie badawcze i hipoteza badawcza 5.5.2. Weryfikacja hipotezy badawczej 5.6. Propozycja metody analizy charakterystyk nabywców w połączeniu z wymiarami ich struktur poznawczo-motywacyjnych
6. Metoda segmentacji rynku na podstawie charakterystyk nabywców i ich struktur poznawczo-motywacyjnych 6.1. Przesłanki teoretyczne metody segmentacji rynku opartej na teorii środków-celów 6.2. Etapy metody segmentacji rynku 6.3. Analiza stabilności segmentów rynku 6.4. Ilustracje metody segmentacji rynku 6.4.1. Segmentacja rynku (badanie na temat palenia papierosów - Kraków, 1995 rok) 6.4.2. Segmentacja rynku (badanie na temat recyklingu konsumenckiego - Kanada, 2005 rok)
|