Tytuł: | TQM w zarządzaniu zasobami ludzkimi | | Autor: | Katarzyna Szczepańska | | ISBN: | 978-83-7561-341-4 | | Ilość stron: | 277 | | Data wydania: | 04/2014 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | Poltext | |
| Cena: | 39.90zł | |
Przyczynkiem do powstania tej książki było nie tylko wieloletnie zainteresowanie problematyką zarządzania jakością, lecz również doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i ocenie zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach.
Wnioski płynące z obserwacji i analizy stały się podstawą przemyśleń nad spójnością filozofii zarządzania jakością z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Pozornie łatwa do określenia i wykorzystania ich zbieżność w praktyce zarządzania jakością okazała się ograniczeniem skuteczności systemu zarządzania jakością. Stąd wynika moje przeświadczenie o potrzebie nakreślenia współczesnych implikacji między zarządzaniem zasobami ludzkimi a jakością.
Efektywność zarządzania, potrzebna dla utrzymania ciągłości działania współczesnego przedsiębiorstwa, tworzenia i dostarczania wartości beneficjentom w perspektywie długookresowej, stała się osią współczesnych dyskusji, wokół której rozważane są możliwości integracji wiedzy.
W teorii jakości (kompleksowe zarządzanie jakością, TQM – Total Quality Management) problematyka zarządzania zasobami ludzkimi znajduje swoje uzasadnienie ze względu na rolę i znaczenie pracowników w kreowaniu rozwoju jakości i wartości produktów (wyrobów i usług) oraz wpływie na wyniki (finansowe i niefinansowe) osiągane przez przedsiębiorstwo.
Doskonałość w zarządzaniu zasobami ludzkimi można rozpatrywać w ujęciu systemu, działań personalnych, struktury podsystemu personalnego czy relacji zachodzących pomiędzy podsystemem personalnym a pozostałymi elementami przedsiębiorstwa w ujęciu funkcjonalnym.
Stopień dopasowania charakterystyk systemu zarządzania jakością oraz zatrudnionych pracowników do wykonywanych zadań i realizowanych działań stanowi odpowiedź na pytanie o zgodność potrzeb przedsiębiorstwa z wartością potencjału ludzkiego organizacji dla realizacji strategii.
|