Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta 49.00zł 36.75zł
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta

Tytuł: Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
Autor: Rafał Nowocień
ISBN: 978-83-283-5394-7
Ilość stron: 200
Data wydania: 10/2019
Format: 140x208
Wydawnictwo: HELION

Cena: 49.00zł 36.75zł


Zostań profesjonalnym producentem gier komputerowych

  • Poznaj fazy tworzenia gry komputerowej
  • Dowiedz się, kto jest kim w procesie produkcji
  • Naucz się przygotowywać odpowiednią dokumentację

Tworzenie gier komputerowych, podobnie jak produkcja każdego innego rodzaju oprogramowania, to złożony, wieloetapowy proces wymagający zaangażowania szeregu różnych specjalistów, odpowiedniej koordynacji działań, kontrolowania terminów i budżetu oraz ciągłego zarządzania i nadzoru nad zespołem. Wiele doskonale zapowiadających się projektów upada nie z powodu trudnej sytuacji rynkowej czy niewystarczających środków na inwestycję, lecz przez zwykły brak wiedzy i doświadczenia u prowadzących je osób, przejawiający się często nadmiernym optymizmem i mało obiektywną oceną realiów.

Można tego uniknąć, zawczasu uzbroiwszy się w odpowiednie kompetencje. Dowiedz się, jak wygląda proces tworzenia gier komputerowych, jakie role są konieczne na poszczególnych etapach pracy i kto jest za co odpowiedzialny, a także jaką dokumentację trzeba przygotować przed rozpoczęciem produkcji oraz w jej trakcie. Poznaj zakres odpowiedzialności i specyfikę pracy menedżera zarządzającego projektem gry, zdobądź najważniejsze umiejętności z punktu widzenia producenta i naucz się mijać niebezpieczne rafy, które spowodowały niejedną spektakularną katastrofę. Ta książka otworzy Ci oczy na wiele nieoczywistych spraw - pomoże nie tylko unikać błędów, lecz również odnieść sukces w branży!

  • Role zarządcze, kreatywne, artystyczne, programistyczne i inne
  • Przebieg procesu i fazy produkcji gry komputerowej
  • Opracowanie koncepcji, założeń oraz projektu gry
  • Tworzenie dokumentacji i planowanie działań
  • Programowanie, testowanie i wersjonowanie gry
  • Publikacja gry, marketing i obsługa klienta

Planuj, zarządzaj, dokumentuj - odnieś sukces w branży gier!

Rozdziały:

Dlaczego powstała ta książka? 9

Wstęp 13

CZĘŚĆ 1. FAZA PREPRODUKCYJNA 25

1. Koncepcja gry 27

2. Dokumentacja gry 29

  • Główny dokument koncepcyjny (GDD) 29
  • Tytuł gry 33
  • Wersjonowanie 34
  • Copyright/własność intelektualna 35
  • Spis treści 35
  • Ogólny opis gry 35
  • Gatunek gry 37
  • Grupa docelowa 38
  • Podstawowy przebieg rozgrywki 38
  • Tryby singleplayer/multiplayer/inne (co-op) 38
  • Look and Feel/koncepcja graficzna 41
  • Opis misji/kampanii 41
  • Osiągnięcia/Achievements 43
  • Jednostki gracza 43
  • Przeciwnicy 44
  • Zasady walki 46
  • Taktyka przeciwników 46
  • Osłony 48
  • Budynki 49
  • Badania 51
  • Sklep/przedmioty 51
  • Punktacja 52
  • KPI (Key Performance Indicators) 53
  • Monetyzacja 53
  • Ekrany GUI 54
  • Diagramy 55
  • Muzyka i dźwięki 55
  • Propozycje rozwoju gry 56
  • Mood Board 57

3. Dokument techniczny gry (GTD) 59

  • Elementy nowe/eksperymentalne 61
  • Przegląd najważniejszych zadań programistycznych w projekcie 62
  • Ryzyko 63
  • Rozwiązania alternatywne 66
  • Niezbędne zasoby projektowe 67
  • Przewidywane terminy 67
  • Wybór silnika gry 67
  • Platforma i system operacyjny 70
  • Informacja o kodzie zewnętrznym 70
  • Opis obiektów kodu 70
  • Pętla kontrolna 71
  • Obiekty danych gry 71
  • Przepływ danych 72
  • Fizyka gry 72
  • Sztuczna inteligencja (AI) 73
  • Założenia systemowe trybu multiplayer 76
  • Budowa interfejsu użytkownika (UI) 76
  • Zawartość gry 79
  • Obsługa plików graficznych 79
  • Silnik graficzny 79
  • Wskazówki dla grafików i programistów 80
  • Muzyka i dźwięk 82

4. Dokument poziomów gry 85

  • Mapa lokacji 87
  • Opis mapy 89
  • Typ i funkcja lokacji 90
  • Tło fabularne 91
  • Opis regionów 92
  • Interakcje 95
  • Opis kluczowych postaci 96
  • Przeciwnicy 98
  • Obiekty 99
  • Dźwięki 100
  • Misje 101
  • Cutsceny 103

5. Inne dokumenty 105

  • Dokument monetyzacyjny 105
  • Lista zależności w ekonomii wewnętrznej gry 116
  • Plan produkcji 126
  • Zależności czasu 132
  • Plan budżetowy 136
  • Lista dźwięków 138
  • Dokumenty fabularne 142
  • Księga znaku 143
  • Plan marketingowy 144
  • Plan kampanii crowdfundingowej 147

CZĘŚĆ 2. FAZA PRODUKCYJNA 155

6. Pierwsza wersja gry - Minimum Viable Product (MVP) 157

  • Kolejność działań w ramach pojedynczego etapu produkcji 158

7. Vertical Slice 161

  • Wersjonowanie i praca z kopią 164

8. Beta build 167

  • Rodzaje testów 172
  • Procedura testowania gry (przykład) 176

CZĘŚĆ 3. FAZA POPRODUKCYJNA 179

9. Release candidate (RC) 181

10. Publikacja gry 183

11. Wsparcie poprodukcyjne gry 187

  • Obsługa klienta 189
  • Wsparcie marketingowe 190

Zakończenie 193


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł

Tytuł książki: "Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta"
Autor: Rafał Nowocień
Wydawnictwo: HELION
Cena: 49.00zł 36.75zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Głodni zmiany Zrezygnuj z diety, zapanuj nad głodem i jedz, ciesząc się długim życiem w dobrym zdrowiu
Głodni zmiany Zrezygnuj z diety, zapanuj nad głodem i jedz, ciesząc się długim życiem w dobrym zdrowiu
James Colquhoun
Laurum
Od polityki pierwotnej do postpolityki Z dziejów anglosaskiej antropologii politycznej
Od polityki pierwotnej do postpolityki Z dziejów anglosaskiej antropologii politycznej
Dohnal Wojciech
Nauka i Innowacje
Historia sztuki Tom 13 Sztuka XX wieku Do czasów współczesnych
Historia sztuki Tom 13 Sztuka XX wieku Do czasów współczesnych
Praca zbiorowa
Agora
Dermokosmetyka weterynaryjna
Dermokosmetyka weterynaryjna
Emmanuel Bensignor
Galaktyka
Zasiedzenie służebności przesyłu
Zasiedzenie służebności przesyłu
Bartosz Rakoczy
LexisNexis
Powrót do zmysłów
Powrót do zmysłów
Block Stanley H., Block Carolyn Bryant
Czarna Owca
 Koszyk
1 x 1000 śląskich słów(ek) Ilustrowany słownik polsko-śląski śląsko-polski
1 x 30 sekund O teoriach naukowych 50 kluczowych, prowokujących do myślenia teorii naukowych przedstawionych w pół minuty
1 x W kajdankach miłości. Życiowi bohaterowie
1 x Aced Uwikłani Seria Driven
1 x Hard Beat. Taniec nad otchłanią
1 x Odręczne liternictwo Ozdobne kroje na każdą okazję oraz porady i instrukcje
1 x Budowanie pokoju a bezpieczeństwo ludzkie - wzajemne relacje
1 x Ford Mondeo (od XI 2000 do IV 2007)
1 x Bezpieczeństwo energetyczne we współczesnych stosunkach międzynarodowych
1 x Ekonomika energetyki w modelach matematycznych z czasem ciągłym
1 x System zarządzania jakością a skuteczność i efektywność administracji samorządowej
1 x Encyklopedia Kataklizmy i żywioły
1 x 100 najpiękniejszych plaż w Europie
1 x Dwory i pałace wiejskie w Wielkopolsce
1 x Autochromy Autochromes Małopolska
1 x Architektura - wizje niezrealizowane
1 x Dwupaliwowe elektrownie i elektrociepłownie gazowo-parowe Efektywność energetyczna i ekonomiczna
1 x Badania operacyjne z wykorzystaniem WinQSB
1 x Matematyka finansowa
1 x Prognozowanie gospodarcze Metody i zastosowania Wydanie 4
1 x Biuro Ochrony Rządu wobec współczesnych zagrożeń
1,034.38zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Biologia
Ilustrowany atlas przyrody

Ilustrowany atlas przyrody

24.99zł
21.24zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT