Tytuł: | Tworzenie wartości przez dział HR | | Autor: | Ulrich Dave, Brockbank Wayne | | ISBN: | 978-83-264-3119-7 | | Ilość stron: | 300 | | Data wydania: | 10/2013 (wydanie 2) | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 79.00zł | |
Dziś, kiedy transakcyjna praca działu HR ( np. system wynagrodzeń, świadczenia) jest coraz częściej zautomatyzowana i zlecona firmom zewnętrznym, nadszedł czas, by specjaliści HR na nowo zdefiniowali i rozszerzyli swoje strategiczne role. Jak mają tego dokonać? Zdaniem Dave'a Ulricha i Wayne'a Brockbanka, specjaliści HR powinni skupić się na tworzeniu wartości dla interesariuszy: klientów i inwestorów oraz menedżerów i pracowników.
Książka stanowi cenną pomoc w dokonaniu tej transformacji. Opierając się na szeroko zakrojonych, trwających osiemnaście lat badaniach, które objęły ponad 29 000 specjalistów HR i menedżerów liniowych, autorzy określają kryteria tworzenia wartości. Radzą, aby wartości te osiągać poprzez:
• wybieranie działań, które tworzą największą wartość
• właściwe kierowanie działem HR poprzez odpowiednią strategię i strukturę organizacyjną
• rozwijanie umiejętności i kompetencji specjalistów HR oraz pozostałych pracowników firmy
• dopasowanie swojej pracy do wymagań interesariuszy
• obserwowanie zewnętrznych warunków biznesowych i dostosowywanie do nich swoich działań
Rozdziały:
Rozdział 1. Wartość zarządzania zasobami ludzkimi Transformacja działu zasobów ludzkich Wartość zarządzania zasobami ludzkimi Pięć elementów wartości zarządzania zasobami ludzkimi. Od wizji do działania. Czternaście zasad nowego działu HR
Rozdział 2. Zewnętrzne warunki biznesowe. Technologia Kwestie ekonomiczne i prawne Sytuacja demograficzna siły roboczej
Rozdział 3. Zewnętrzni interesariusze: inwestorzy i klienci Inwestorzy i dział HR Klienci i dział HR Wartość w oczach inwestorów i klientów
Rozdział 4. Wewnętrzni interesariusze: menedżerowie liniowi i pracownicy Dział HR pomaga menedżerom liniowym w rozwijaniu potencjału organizacyjnego Dział HR pomaga pracownikom w rozwijaniu umiejętności Wartość w oczach menedżerów liniowych i pracowników (potencjał i umiejętności)
Rozdział 5. Działania HR, które tworzą wartość. Strumienie pracowników i zarządzania efektywnością Kierowanie strumieniami Przepływ pracowników Strumień zarządzania efektywnością Menu możliwości w zakresie strumieni pracowników i zarządzania efektywnością.
Rozdział 6. Działania HR, które tworzą wartość. Strumienie informacji i pracy Strumień informacji Strumień pracy Menu możliwości w dziedzinie przepływu informacji i pracy
Rozdział 7. Tworzenie strategii HR Model Proces tworzenia strategii HR
Rozdział 8. Organizacja działu HR Pojedyncza firma: funkcjonalna struktura HR Holding: dedykowana struktura HR Dywersyfikacja: model usług wspólnych HR Transakcyjna praca działu HR Droga do transformacji działu HR
Rozdział 9. Role specjalistów HR Rzecznik pracowników Deweloper kapitału ludzkiego Ekspert funkcjonalny Partner strategiczny Lider HR Nowe role
Rozdział 10. Kluczowe kompetencje specjalistów HR Ocena kompetencji specjalistów HR Znaczenie kategorii Ocena Znaczenie kompetencji
Rozdział 11. Rozwój specjalistów HR Zasady rozwoju zawodowego Szkolenie specjalistów HR Rozwój specjalistów HR Rezultat rozwoju specjalistów HR: profesjonalizm i lotny umysł. Zdobywanie kompetencji
Rozdział 12. Implikacje dla działu HR Faza 1. Teoria Faza 2. Ocena Faza 3. Inwestycja Faza 4. Działania uzupełniające Konsekwencje modelu wartości HR
|