Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Zarys współczesnej ortodoncji Wydanie 4

Zarys współczesnej ortodoncji Wydanie 4

159.00zł
UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III 109.00zł
UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III

Tytuł: UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III
Autor: Craig Larman
ISBN: 978-83-246-2874-2
Ilość stron: 754
Data wydania: 03/2011
Oprawa: Twarda
Format: 172x245
Wydawnictwo: HELION

Cena: 109.00zł


Poznaj metodologię projektowania i wytwarzania systemów informatycznych!

  • Co to jest UML?
  • Czym jest modelowanie zwinne?
  • Jak wybrać narzędzia wspomagające proces projektowania?

Projektanci wielokrotnie podejmowali próby opracowania sposobu prezentacji struktury i zasad działania systemów informatycznych. Poszukiwania metody, która zostałaby zaakceptowana przez rynek i uznana za standard, trwały długo i nie były łatwe. Zakończyły się jednak sukcesem, a ich efektem jest język UML. Z drugiej strony "banda czterech" (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) w 1995 roku opracowała metody rozwiązywania typowych problemów - wzorce projektowe.

Craig Larman łączy znajomość języka UML z wiedzą na temat wzorców projektowych i przedstawia w swojej książce sposoby projektowania systemów informatycznych z wykorzystaniem języka UML 2. W trakcie lektury tego uznanego na całym świecie podręcznika dowiesz się, jak zbierać wymagania, tworzyć przypadki użycia, modelować dziedzinę, tworzyć architektury wielowarstwowe, a co najważniejsze, odkryjesz, jak wykorzystać przy tym wzorce projektowe. Najnowsze wydanie wzbogacone zostało o nowe studia przypadków, omówienie zwinnych metod projektowania oraz liczne dodatki ułatwiające naukę. Podręcznik ten jest niezastąpiony dla wszystkich osób mających styczność z procesem projektowania i wytwarzania systemów informatycznych.

  • Przypadki użycia, diagram przypadków użycia
  • Wykorzystanie testów do identyfikacji przypadków użycia
  • Metody przyrostowe i ewolucyjne
  • Cykl życia projektu w modelu kaskadowym
  • Praktyki zwinne, modelowanie zwinne
  • Modelowanie dziedziny
  • Wzorce projektowe "bandy czterech"
  • Analiza i projektowanie obiektowe
  • Zarządzanie projektem
  • Diagramy klas
  • Projektowanie warstw
  • Diagramy sekwencji i komunikacji
  • Programowanie sterowane testami
  • Narzędzia wspomagające UML

Dołącz do grona najznamienitszych projektantów.

Spis treści:

Część I: Wprowadzenie
1. Analiza i projektowanie obiektowe (29)

  • 1.1. Czego uczy ta książka? Czy to się przyda? (29)
  • 1.2. Co jest głównym celem nauki? (32)
  • 1.3. Czym są analiza i projektowanie? (33)
  • 1.4. Czym są analiza i projektowanie obiektowe? (33)
  • 1.5. Krótki przykład (34)
  • 1.6. Co to jest UML? (37)
  • 1.7. Modelowanie graficzne jest dobre (41)
  • 1.8. Historia (41)
  • 1.9. Polecane materiały (43)

2. Iteracyjność, ewolucyjność i zwinność (45)

  • Wprowadzenie (45)
  • 2.1. Czym jest UP? Czy można uzupełniać go innymi metodami? (46)
  • 2.2. Czym jest metoda iteracyjna i ewolucyjna? (47)
  • 2.3. Jak wygląda cykl życia projektu w modelu kaskadowym? (51)
  • 2.4. Na czym polegają przyrostowe i ewolucyjne projektowanie oraz analiza? (53)
  • 2.5. Czym jest planowanie iteracyjne sterowane ryzykiem i sterowane przez klienta? (56)
  • 2.6. Jakie metody i zasady składają się na podejście zwinne? (57)
  • 2.7. Czym jest modelowanie zwinne? (58)
  • 2.8. Czym jest zwinny UP? (60)
  • 2.9. Czy istnieją inne ważne praktyki UP? (62)
  • 2.10. Jakie są fazy UP? (62)
  • 2.11. Czym są dyscypliny UP? (63)
  • 2.12. Jak dostosować UP do własnych potrzeb? Przypadek wytwórczy (65)
  • 2.13. Symptomy braku zrozumienia UP (67)
  • 2.14. Historia (68)
  • 2.15. Polecane materiały (69)

3. Studia przypadków (71)

  • Wprowadzenie (71)
  • 3.1. Co zostało, a co nie zostało uwzględnione w studiach przypadków? (71)
  • 3.2. Strategia studiów przypadków: iteracyjne wytwarzanie aplikacji i iteracyjna nauka (73)
  • 3.3. Studium przypadku nr 1: system sprzedaży NextGen (73)
  • 3.4. Studium przypadku nr 2: gra Monopoly (74)

Część II: Faza rozpoczęcia
4. Faza rozpoczęcia nie jest fazą wymagań (77)

  • Wprowadzenie (77)
  • 4.1. Czym jest faza rozpoczęcia? (78)
  • 4.2. Ile trwa faza rozpoczęcia? (79)
  • 4.3. Które artefakty pojawiają się już w fazie rozpoczęcia? (79)
  • 4.4. Symptomy świadczące o braku zrozumienia fazy rozpoczęcia (81)
  • 4.5. Ilość UML w fazie rozpoczęcia (82)

5. Ewoluujące wymagania (83)

  • Wprowadzenie (83)
  • 5.1. Definicja: wymagania (84)
  • 5.2. Wymagania kaskadowe a ewolucyjne (84)
  • 5.3. W jaki sposób umiejętnie wskazywać wymagania? (85)
  • 5.4. Jakie są typy i kategorie wymagań? (86)
  • 5.5. W jaki sposób artefakty UP organizują wymagania? (87)
  • 5.6. Czy ta książka zawiera przykłady tych artefaktów? (88)
  • 5.7. Polecane zasoby (89)

6. Przypadki użycia (91)

  • Wprowadzenie (91)
  • 6.1. Przykład (92)
  • 6.2. Definicja: aktorzy, scenariusze, przypadki użycia (92)
  • 6.3. Przypadki użycia a Model Przypadków Użycia (94)
  • 6.4. Motywacja: po co nam przypadki użycia? (95)
  • 6.5. Definicja: czy przypadki użycia to wymagania funkcjonalne? (95)
  • 6.6. Definicja: jakie są typy aktorów? (96)
  • 6.7. Notacja: jakie są trzy podstawowe formaty przypadków użycia? (97)
  • 6.8. Przykład: pełny opis przypadku użycia Obsłuż sprzedaż (97)
  • 6.9. Co opisują poszczególne sekcje? (103)
  • 6.10. Notacja: czy istnieją inne formaty zapisu przypadków użycia? Wersja dwukolumnowa (110)
  • 6.11. Wskazówka: opisuj sedno sprawy i odsuń się od interfejsu użytkownika (111)
  • 6.12. Wskazówka: pisz zwięzłe przypadki użycia (113)
  • 6.13. Wskazówka: stosuj technikę czarnej skrzynki (113)
  • 6.14. Wskazówka: przyjmij perspektywę aktora i jego celu (114)
  • 6.15. Wskazówka: jak znajdować przypadki użycia? (114)
  • 6.16. Wskazówka: jakie testy mogą pomóc w identyfikacji przypadków użycia? (119)
  • 6.17. Zastosowanie UML: diagramy przypadków użycia (121)
  • 6.18. Zastosowanie UML: diagramy czynności (124)
  • 6.19. Motywacja: inne zyski ze stosowania przypadków użycia? Kontekst dla wymagań (124)
  • 6.20. Przykład: gra Monopoly (125)
  • 6.21. Proces: jak stosować przypadki użycia w ramach metod iteracyjnych? (127)
  • 6.22. Historia (132)
  • 6.23. Polecane zasoby (132)

7. Inne wymagania (135)

  • Wprowadzenie (135)
  • Artefakty związane z innymi wymaganiami (136)
  • 7.1. Czy przykłady są kompletne? (136)
  • 7.2. Czy te wymagania są w pełni analizowane w fazie rozpoczęcia? (136)
  • 7.3. Wskazówka: czy te artefakty powinny trafić na stronę projektu? (137)
  • 7.4. Przykład NextGen: (niepełna) Specyfikacja Dodatkowa (138)
  • 7.5. Komentarz: Specyfikacja Dodatkowa (141)
  • 7.6. Przykład NextGen: (niepełna) Wizja (143)
  • 7.7. Komentarz: Wizja (146)
  • 7.8. Przykład NextGen: (niepełny) Słowniczek (149)
  • 7.9. Komentarz: Słowniczek (150)
  • 7.10. Przykład NextGen: Reguły Biznesowe (Dziedzinowe) (151)
  • 7.11. Komentarz: Reguły Dziedzinowe (152)
  • 7.12. Proces: ewoluujące wymagania w metodach iteracyjnych (152)
  • 7.13. Polecane zasoby (155)

Część III: Faza opracowywania. Iteracja-1 - podstawy
8. Iteracja-1 - podstawy (159)

  • Wprowadzenie (159)
  • 8.1. Wymagania w iteracji-1: zastosowanie najważniejszych umiejętności z OOA/D (160)
  • 8.2. Proces: fazy rozpoczęcia i opracowywania (162)
  • 8.3. Proces: planowanie następnej iteracji (165)

9. Modele dziedziny (167)

  • Wprowadzenie (167)
  • 9.1. Przykład (169)
  • 9.2. Czym jest model dziedziny? (170)
  • 9.3. Motywacja: po co tworzyć model dziedziny? (174)
  • 9.4. Wskazówka: jak stworzyć Model Dziedziny? (175)
  • 9.5. Jak znaleźć klasy konceptualne? (175)
  • 9.6. Przykład: znajdowanie i rysowanie klas konceptualnych (179)
  • 9.7. Wskazówka: modelowanie zwinne - szkicowanie diagramu klas (181)
  • 9.8. Wskazówka: modelowanie zwinne - czy korzystać z narzędzi? (181)
  • 9.9. Wskazówka: obiekty raportujące - czy umieszczać w modelu klasę Receipt? (181)
  • 9.10. Wskazówka: myśl jak kartograf, posługuj się terminami z dziedziny (182)
  • 9.11. Wskazówka: jak modelować świat nierzeczywisty? (182)
  • 9.12. Wskazówka: atrybuty a klasy (183)
  • 9.13. Wskazówka: kiedy modelować z użyciem klas opisowych? (183)
  • 9.14. Asocjacje (186)
  • 9.15. Asocjacje w modelach dziedziny (193)
  • 9.16. Atrybuty (194)
  • 9.17. Przykład: atrybuty w modelu dziedziny (201)
  • 9.18. Podsumowanie: czy model jest poprawny? (204)
  • 9.19. Proces: iteracyjne i ewolucyjne modelowanie dziedziny (204)
  • 9.20. Polecane zasoby (206)

10. Systemowe diagramy sekwencji (207)

  • Wprowadzenie (207)
  • 10.1. Przykład: SSD dla NextGen (209)
  • 10.2. Czym są systemowe diagramy sekwencji? (209)
  • 10.3. Motywacja: po co rysować SSD? (210)
  • 10.4. Stosowanie UML: diagramy sekwencji (211)
  • 10.5. Jak mają się SSD do przypadków użycia? (211)
  • 10.6. Jak nazywać zdarzenia i operacje systemowe? (212)
  • 10.7. Jak uwzględnić zewnętrzne systemy w SSD? (212)
  • 10.8. Jakie informacje z SSD powinny trafić do Słowniczka? (213)
  • 10.9. Przykład: SSD dla gry Monopoly (213)
  • 10.10. Proces: iteracyjne i przyrostowe SSD (214)
  • 10.11. Historia i polecane zasoby (214)

11. Kontrakty operacji (215)

  • Wprowadzenie (215)
  • 11.1. Przykład (217)
  • 11.2. Z jakich sekcji składa się kontrakt? (217)
  • 11.3. Definicja: czym jest operacja systemowa? (217)
  • 11.4. Warunki końcowe (218)
  • 11.5. Przykład: warunki końcowe operacji enterItem (221)
  • 11.6. Wskazówka: czy aktualizować model dziedziny? (222)
  • 11.7. Wskazówka: kiedy warto pisać kontrakty operacji? (222)
  • 11.8. Wskazówka: tworzenie kontraktów (223)
  • 11.9. Przykład: kontrakty NextGen (224)
  • 11.10. Przykład: kontrakty Monopoly (225)
  • 11.11. Stosowanie UML: operacje, kontrakty i OCL (226)
  • 11.12. Proces: kontrakty operacji w UP (227)
  • 11.13. Historia (227)
  • 11.14. Polecane zasoby (228)

12. Od wymagań do projektowania - iteracyjnie (229)

  • Wprowadzenie (229)
  • 12.1. Zrobić co należy i jak należy - iteracyjnie (230)
  • 12.2. Prowokowanie zmian na wczesnym etapie (230)
  • 12.3. Tylko czy analiza i modelowanie nie zajęły nam całych tygodni? (230)

13. Architektura logiczna i diagramy pakietów UML (231)

  • Wprowadzenie (231)
  • 13.1. Przykład (232)
  • 13.2. Czym jest architektura logiczna? Co to są warstwy? (232)
  • 13.3. Na której warstwie koncentrują się studia przypadków? (234)
  • 13.4. Czym jest architektura oprogramowania? (235)
  • 13.5. Stosowanie UML: diagramy pakietów (235)
  • 13.6. Wskazówka: projektowanie warstw (236)
  • 13.7. Wskazówka: zasada oddzielenia modelu od widoku (242)
  • 13.8. Jaki jest związek pomiędzy SSD, operacjami systemowymi i warstwami? (244)
  • 13.9. Przykład: architektura logiczna i diagram pakietów NextGen (246)
  • 13.10. Przykład: architektura logiczna Monopoly (246)
  • 13.11. Polecane zasoby (246)

14. Zaczynamy projektować (247)

  • Wprowadzenie (247)
  • 14.1. Modelowanie zwinne i szkicowanie UML (248)
  • 14.2. Narzędzia UML CASE (249)
  • 14.3. Ile czasu przeznaczyć na UML przed rozpoczęciem kodowania? (250)
  • 14.4. Projektowanie obiektów: czym są modelowanie statyczne i dynamiczne? (250)
  • 14.5. Umiejętność projektowania obiektowego jest ważniejsza od znajomości notacji UML (252)
  • 14.6. Inne techniki projektowania obiektowego: karty CRC (252)

15. Diagramy interakcji UML (255)

  • Wprowadzenie (255)
  • 15.1. Diagramy sekwencji i komunikacji (256)
  • 15.2. Początkujący projektanci za rzadko używają diagramów interakcji! (259)
  • 15.3. Często stosowana notacja diagramów interakcji (259)
  • 15.4. Podstawowa notacja diagramów sekwencji (261)
  • 15.5. Podstawowa notacja diagramów komunikacji (273)

16. Diagramy klas UML (281)

  • Wprowadzenie (281)
  • 16.1. Stosowanie UML: notacja diagramów klas UML (282)
  • 16.2. Definicja: projektowy diagram klas (283)
  • 16.3. Definicja: klasyfikator (283)
  • 16.4. Sposoby prezentacji atrybutów UML: tekst i linie asocjacji (284)
  • 16.5. Symbol notatki: uwagi, komentarze, ograniczenia i ciała metod (287)
  • 16.6. Operacje i metody (288)
  • 16.7. Słowa kluczowe (290)
  • 16.8. Stereotypy, profile i znaczniki (291)
  • 16.9. Właściwości i listy właściwości UML (292)
  • 16.10. Generalizacja, klasy abstrakcyjne, operacje abstrakcyjne (292)
  • 16.11. Zależności (293)
  • 16.12. Interfejsy (295)
  • 16.13. O przewadze kompozycji nad agregacją (296)
  • 16.14. Ograniczenia (297)
  • 16.15. Asocjacja kwalifikowana (298)
  • 16.16. Klasa asocjacyjna (299)
  • 16.17. Klasy singletonowe (299)
  • 16.18. Szablony klas i interfejsów (300)
  • 16.19. Przegródki definiowane przez użytkownika (300)
  • 16.20. Klasa aktywna (301)
  • 16.21. Jaki jest związek pomiędzy diagramami interakcji i klas? (301)

17. GRASP: projektowanie obiektów i przydział odpowiedzialności (303)

  • Wprowadzenie (303)
  • 17.1. UML a zasady projektowania (304)
  • 17.2. Projektowanie obiektowe: przykład danych wejściowych, czynności i wyników (304)
  • 17.3. Odpowiedzialność i projektowanie sterowane odpowiedzialnością (308)
  • 17.4. GRASP: metodyczne podejście do podstaw projektowania obiektowego (309)
  • 17.5. Jaki jest związek pomiędzy zobowiązaniami, GRASP i diagramami UML? (310)
  • 17.6. Czym są wzorce? (311)
  • 17.7. Co już wiemy? (313)
  • 17.8. Krótki przykład projektowania obiektowego z użyciem GRASP (314)
  • 17.9. Zastosowanie GRASP podczas projektowania obiektowego (324)
  • 17.10. Twórca (Creator) (325)
  • 17.11. Ekspert (Information Expert) (327)
  • 17.12. Niskie Sprzężenie (Low Coupling) (332)
  • 17.13. Kontroler (Controller) (336)
  • 17.14. Wysoka Spójność (High Cohesion) (348)
  • 17.15. Polecane zasoby (353)

18. Projektowanie obiektowe z użyciem GRASP - przykłady (355)

  • Wprowadzenie (355)
  • 18.1. Czym jest realizacja przypadku użycia? (356)
  • 18.2. Uwagi na temat artefaktów (358)
  • 18.3. Co dalej? (361)
  • 18.4. Realizacje przypadków użycia rozpatrywanych w bieżącej iteracji NextGen (361)
  • 18.5. Realizacje przypadków użycia rozpatrywanych w bieżącej iteracji gry Monopoly (382)
  • 18.6. Proces: iteracyjne i ewolucyjne projektowanie obiektowe (392)
  • 18.7. Podsumowanie (394)

19. Widoczność obiektów (395)

  • Wprowadzenie (395)
  • 19.1. Wzajemna widoczność obiektów (395)
  • 19.2. Czym jest widoczność? (396)

20. Odwzorowanie wyników projektowania w kodzie (401)

  • Wprowadzenie (401)
  • 20.1. Programowanie w ewolucyjnym modelu przyrostowym (402)
  • 20.2. Odwzorowanie wyników projektowania w kodzie (403)
  • 20.3. Tworzenie definicji klas na podstawie DCD (403)
  • 20.4. Tworzenie metod na podstawie diagramów interakcji (404)
  • 20.5. Kolekcje (406)
  • 20.6. Wyjątki i obsługa błędów (407)
  • 20.7. Definicja metody Sale.makeLineItem (407)
  • 20.8. Kolejność implementacji (408)
  • 20.9. Programowanie sterowane testami (408)
  • 20.10. Podsumowanie zasad odwzorowywania wyników projektowania w kodzie (409)
  • 20.11. Kod NextGen (409)
  • 20.12. Kod Monopoly (412)

21. Programowanie sterowane testami i refaktoryzacja (417)

  • Wprowadzenie (417)
  • 21.1. Programowanie sterowane testami (418)
  • 21.2. Refaktoryzacja (421)
  • 21.3. Polecane zasoby (425)

22. Narzędzia UML i UML jako plan (427)

  • Wprowadzenie (427)
  • 22.1. Inżynieria postępowa, wsteczna i wahadłowa (428)
  • 22.2. Jaka jest opinia programistów na temat narzędzi UML CASE? (429)
  • 22.3. Na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia? (429)
  • 22.4. Jeśli UML traktowany jest jako szkic, to jak aktualizować diagramy po zmianach w kodzie? (430)
  • 22.5. Polecane zasoby (430)

Część IV: Faza opracowywania. Iteracja-2 - więcej wzorców
23. Iteracja-2 - wymagania (433)

  • Wprowadzenie (433)
  • 23.1. Przejście z iteracji-1 do iteracji-2 (434)
  • 23.2. Iteracja-2: krótko o wymaganiach, nacisk na projektowanie obiektowe i wzorce (435)

24. Szybka aktualizacja artefaktów analitycznych (439)

  • Wprowadzenie (439)
  • 24.1. Studium przypadku: NextGen (439)
  • 24.2. Studium przypadku: Monopoly (441)

25. GRASP: więcej obiektów, więcej zobowiązań (445)

  • Wprowadzenie (445)
  • 25.1. Polimorfizm (Polymorphism) (446)
  • 25.2. Czysty Wymysł (Pure Fabrication) (453)
  • 25.3. Pośrednictwo (Indirection) (458)
  • 25.4. Ochrona Zmienności (Protected Variations) (459)

26. Wzorce projektowe GoF (467)

  • Wprowadzenie (467)
  • 26.1. GoF: Adapter (468)
  • 26.2. Niektóre wzorce GRASP są uogólnieniem innych wzorców (470)
  • 26.3. Odkrycia "analityczne" na poziomie projektowania (471)
  • 26.4. Fabryka (Factory) (472)
  • 26.5. GoF: Singleton (474)
  • 26.6. Podsumowanie problemu zewnętrznych usług o odmiennych interfejsach (478)
  • 26.7. GoF: Strategia (Strategy) (479)
  • 26.8. GoF: Kompozyt (Composite) i inne zasady projektowe (483)
  • 26.9. GoF: Fasada (Facade) (492)
  • 26.10. GoF: Obserwator, Wydawca-Prenumerator lub Delegacja Obsługi Zdarzeń (495)
  • 26.11. Wnioski (502)
  • 26.12. Polecane zasoby (503)

Część V: Faza opracowywania. Iteracja-3 - średnio zaawansowane zagadnienia
27. Iteracja-3 - wymagania (507)

  • Wprowadzenie (507)
  • 27.1. NextGen (508)
  • 27.2. Monopoly (508)

28. Diagramy czynności (aktywności) UML i modelowanie czynności (509)

  • Wprowadzenie (509)
  • 28.1. Przykład (510)
  • 28.2. Jak stosować diagramy czynności? (511)
  • 28.3. Diagramy czynności: więcej notacji (513)
  • 28.4. Wskazówki (514)
  • 28.5. Przykład: diagram czynności NextGen (515)
  • 28.6. Proces: diagramy czynności w UP (516)
  • 28.7. Historia (516)

29. Diagramy stanów UML (517)

  • Wprowadzenie (517)
  • 29.1. Przykład (518)
  • 29.2. Definicje: zdarzenia, stany, przejścia (518)
  • 29.3. Jak stosować diagramy stanów? (519)
  • 29.4. Diagramy stanów UML: więcej notacji (521)
  • 29.5. Przykład: modelowanie nawigacji UI za pomocą diagramów stanów (522)
  • 29.6. Przykład: diagram stanów dla przypadku użycia NextGen (523)
  • 29.7. Proces: diagramy stanów w UP (524)
  • 29.8. Polecane zasoby (524)

30. Powiązania pomiędzy przypadkami użycia (525)

  • Wprowadzenie (525)
  • 30.1. Relacja include (526)
  • 30.2. Terminologia: konkretne, abstrakcyjne, bazowe i dodatkowe przypadki użycia (529)
  • 30.3. Relacja extend (530)
  • 30.4. Relacja generalize (532)
  • 30.5. Diagramy przypadków użycia (532)

31. Udoskonalenie Modelu Dziedziny (535)

  • Wprowadzenie (535)
  • 31.1. Nowe koncepty w Modelu Dziedziny NextGen (536)
  • 31.2. Generalizacja (538)
  • 31.3. Definiowanie konceptualnych nadklas i podklas (539)
  • 31.4. Kiedy definiować podklasy konceptualne? (542)
  • 31.5. Kiedy definiować nadklasy konceptualne? (544)
  • 31.6. Hierarchie klas konceptualnych w NextGen (545)
  • 31.7. Abstrakcyjne klasy konceptualne (548)
  • 31.8. Modelowanie zmian stanów (549)
  • 31.9. Hierarchie klas konceptualnych a dziedziczenie (550)
  • 31.10. Klasy asocjacyjne (550)
  • 31.11. Agregacja i kompozycja (553)
  • 31.12. Przedziały czasowe i ceny produktów - naprawa "błędu" z iteracji-1 (556)
  • 31.13. Nazwy ról w asocjacjach (557)
  • 31.14. Role jako koncepty a role w asocjacjach (557)
  • 31.15. Elementy pochodne (558)
  • 31.16. Asocjacje kwalifikowane (559)
  • 31.17. Asocjacje zwrotne (560)
  • 31.18. Wykorzystanie pakietów w celu lepszej organizacji Modelu Dziedziny (560)
  • 31.19. Przykład: udoskonalenie Modelu Dziedziny Monopoly (566)

32. Więcej SSD i kontraktów (569)

  • Wprowadzenie (569)
  • 32.1. POS NextGen (569)

33. Analiza architektoniczna (575)

  • Wprowadzenie (575)
  • 33.1. Proces: kiedy zacząć analizę architektoniczną? (576)
  • 33.2. Definicja: punkty zmienności i punkty ewolucji (576)
  • 33.3. Analiza architektoniczna (577)
  • 33.4. Etapy analizy architektonicznej (578)
  • 33.5. Nauka ścisła: identyfikacja i analiza czynników architektonicznych (579)
  • 33.6. Przykład: fragment tabeli czynników architektonicznych NextGen (582)
  • 33.7. Sztuka: rozwiązywanie problemów stwarzanych przez czynniki architektoniczne (582)
  • 33.8. Podsumowanie motywów przewodnich analizy architektonicznej (591)
  • 33.9. Proces: architektura iteracyjna w UP (592)
  • 33.10. Polecane zasoby (593)

34. Udoskonalenie architektury logicznej (595)

  • Wprowadzenie (595)
  • 34.1. Przykład: architektura logiczna NextGen (596)
  • 34.2. Współpraca oparta o wzorzec Warstwy (601)
  • 34.3. Dodatkowe uwagi na temat wzorca Warstwy (607)
  • 34.4. Oddzielenie modelu od widoku i komunikacja wzwyż (612)
  • 34.5. Polecane zasoby (613)

35. Projektowanie pakietów (615)

  • Wprowadzenie (615)
  • 35.1. Wskazówki na temat organizacji pakietów (616)
  • 35.2. Polecane zasoby (622)

36. Więcej projektowania z zastosowaniem wzorców GoF (623)

  • Wprowadzenie (623)
  • 36.1. Przykład: POS NextGen (624)
  • 36.2. Przejście do usług lokalnych. Wydajność dzięki lokalnej pamięci podręcznej cache (624)
  • 36.3. Obsługa błędów (629)
  • 36.4. Przejście do usług lokalnych z wykorzystaniem Pełnomocnika (GoF) (635)
  • 36.5. Wpływ wymagań niefunkcjonalnych na architekturę (638)
  • 36.6. Dostęp do zewnętrznych urządzeń fizycznych za pomocą adapterów (639)
  • 36.7. Fabryka Abstrakcyjna dla rodzin powiązanych obiektów (641)
  • 36.8. Obsługa płatności z wykorzystaniem wzorców Polimorfizm i Zrób To Sam (644)
  • 36.9. Przykład: Monopoly (649)
  • 36.10. Podsumowanie (653)

37. Projektowanie szkieletu (frameworku) trwałych danych w oparciu o wzorce (655)

  • Wprowadzenie (655)
  • 37.1. Problem: trwałe obiekty (656)
  • 37.2. Rozwiązanie: usługa trwałych danych oparta o framework (657)
  • 37.3. Szkielety (frameworki) (657)
  • 37.4. Wymagania wobec usługi i szkieletu trwałych danych (658)
  • 37.5. Najważniejsze idee (659)
  • 37.6. Wzorzec Reprezentacja Obiektów w Postaci Tabel (659)
  • 37.7. Profil modelowania danych w UML (660)
  • 37.8. Wzorzec Identyfikator Obiektu (660)
  • 37.9. Dostęp do usługi trwałych danych poprzez fasadę (661)
  • 37.10. Wzorzec Odwzorowywacz Bazodanowy (Database Mapper, Database Broker) (662)
  • 37.11. Projektowanie szkieletów z zastosowaniem wzorca Metoda Szablonowa (664)
  • 37.12. Materializacja z zastosowaniem wzorca Metoda Szablonowa (665)
  • 37.13. Konfiguracja odwzorowywaczy poprzez fabrykę MapperFactory (670)
  • 37.14. Wzorzec Zarządzanie Cache (671)
  • 37.15. Ukrycie kodu SQL wewnątrz jednej klasy (671)
  • 37.16. Stany transakcyjne i wzorzec Stan (672)
  • 37.17. Projektowanie transakcji w oparciu o wzorzec Polecenie (676)
  • 37.18. Leniwa materializacja z zastosowaniem wzorca Pełnomocnik Wirtualny (678)
  • 37.19. Jak reprezentować asocjacje w tabelach bazodanowych? (681)
  • 37.20. Nadklasa PersistentObject a zasada rozdzielenia zagadnień (681)
  • 37.21. Pozostałe problemy (682)

38. Diagramy wdrożeniowe i diagramy komponentów (683)

  • 38.1. Diagramy wdrożeniowe (683)
  • 38.2. Diagramy komponentów (685)

39. Dokumentacja architektury: UML i model N+1 widoków (687)

  • Wprowadzenie (687)
  • 39.1. Dokument Architektura Aplikacji i widoki architektoniczne (688)
  • 39.2. Notacja: struktura dokumentu Architektura Aplikacji (691)
  • 39.3. Przykład NextGen: Architektura Aplikacji (692)
  • 39.4. Przykład: dokument Architektura Aplikacji Jakarta Struts (697)
  • 39.5. Proces: iteracyjna dokumentacja architektury (701)
  • 39.6. Polecane zasoby (701)

Część VI: Dodatkowe zagadnienia (703)
40. Zwinne zarządzanie projektem (705)

  • Wprowadzenie (705)
  • 40.1. Jak zaplanować iterację? (706)
  • 40.2. Planowanie adaptacyjne (706)
  • 40.3. Plan Faz i Plan Iteracji (708)
  • 40.4. Jak planować iteracje w oparciu o przypadki użycia i scenariusze? (708)
  • 40.5. (Nie)wiarygodność wczesnych szacunków (711)
  • 40.6. Organizacja artefaktów (712)
  • 40.7. Symptomy braku zrozumienia planowania iteracyjnego (713)
  • 40.8. Polecane zasoby (713)
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Ilustrowany słownik angielsko-polski
Ilustrowany słownik angielsko-polski
Woźniak Tadeusz
Olesiejuk
Trening umiejętności wychowawczych Praktyczny przewodnik dla rodziców i terapeutów
Trening umiejętności wychowawczych Praktyczny przewodnik dla rodziców i terapeutów
Małgorzata Całusińska
GWP
Źródło wiecznej młodości Pięć tybetańskich rytuałów przywracających zdrowie i witalność
Źródło wiecznej młodości Pięć tybetańskich rytuałów przywracających zdrowie i witalność
Peter Kelder
Medium
Wspieranie rodziców w rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością słuchową
Wspieranie rodziców w rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością słuchową
Agnieszka Sakowicz-Boboryko
Żak
Karta Nauczyciela Komentarz
Karta Nauczyciela Komentarz
Marek Młodecki
ODDK
Co się stało w 1018 roku?
Co się stało w 1018 roku?
Przemysław Urbańczyk
Zysk i S-ka
 Koszyk
1 x Zarządzanie projektami Szybka droga do sukcesu
1 x Atlas szczęścia Sposoby na szczęście z całego świata
1 x Jura Krakowsko-Częstochowska. Wycieczki i trasy rowerowe. Wydanie 2
1 x 1000 cudów architektury
1 x Komputerowy montaż wideo ćwiczenia praktyczne wydanie II
1 x Komunikacja terapeutyczna w opiece ogólnomedycznej
1 x 21 polskich grzechów głównych
1 x Wykonywanie orzeczeń Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Polsce Wymiar instytucjonalny
1 x Kaskady i sadzawki w ogrodzie
1 x Angielski z Franklinem Angielsko-polski słownik obrazkowy tom 2 E-L
1 x Badanie fizykalne jamy brzusznej z elementami diagnostyki różnicowej
1 x Operator narzędzi udarowych ręcznych Wszystkie rodzaje zasilania
1 x Czas wolny jako środowisko życia Perspektywa pedagogiczna
1 x Podstawy patologii
1 x Ćwiczenia w laboratorium wysokich napięć
1 x Wstęp do informatyki kwantowej
1 x Pokemon GO Podręcznik
1 x Biologia molekularna w medycynie Elementy genetyki klinicznej Wydanie 3
1 x Mapy recepcji reklamy
1 x Efekt widzialności O swoistości widzenia obrazów, granicach ich odczytywania i antropologicznych aspektach sztuki
1 x Boże pomóż mi Ci ludzie doprowadzają mnie do szału
1 x Jak dobierać kolory Inspirujące palety barw do projektowania wnętrz
1 x Nie tylko Litwa Geneza i przebieg upadku ZSRR w roku 1991
1 x Kiedy małżeństwo jest nieważne Poradnik dla duszpasterzy, konsultantów i wiernych
1 x Metody CAD i AI w inżynierii elektrycznej Wybór przykładów z zastosowaniem programu MATLAB
1 x Operator przecinarek do nawierzchni dróg
1 x LEGO Zakazane konstrukcje
1 x Funkcjonowanie współczesnej gospodarki rynkowej Wzrost gospodarczy - demografia
1 x Nadciśnienie tętnicze u kobiet
1 x Całun Turyński Milczący świadek męki, śmierci i zmartwychwstania
1 x Medycyna a normy
1 x Nowe europejskie prawo spadkowe
1 x Ćwiczenia narciarskie dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych
1 x Internacjonalizacja współczesnego procesu karnego w Polsce
1 x Chłopiec-duch Prawdziwa opowieść o cudownym powrocie do życia
1 x Kaukaz transformacja przywództwa i elit politycznych
1 x Konferencja dwa plus cztery 1990 Aspekty polskie
1 x Organizacja wycieczek szkolnych oraz wypoczynku dzieci i młodzieży
1 x Co jeśli mój kot 164 najważniejsze pytania i odpowiedzi
1 x Analiza ryzyka i ochrona informacji w systemach komputerowych
1 x Człowiek i społeczeństwo XXXVIII Wzory kultury gospodarczej
1 x Czarna gwiazda Yves Saint Laurenta
1 x Atlas funkcjonalny mózgu
1 x 100 miejsc we Francji które każda kobieta powinna odwiedzić
1 x Dieta 5:2. 150 prostych przepisów na posiłki poniżej 300 kcal, które pozwolą Ci schudnąć
1 x Borg McEnroe i złota era tenisa
1 x Zakochaj się w bieganiu!
1 x Historia Powszechna Średniowiecze Wydanie 16
1 x Atlas zabiegów stawowych w osteopatii kończyn
1 x Dowody i postępowanie dowodowe w międzynarodowym arbitrażu handlowym oraz inwestycyjnym
1 x Witaminy i ciąża Przewod Ortomolekularny dla matki i dziecka
1 x Aktywny senior Zbiór gier rekreacyjnych dla osób starszych
1 x Diament odnaleziony w popiele
1 x 100 prostych sekretów udanego związku Co odkryli naukowcy i jak możesz to wykorzystać
1 x Bieganie dla początkujących i zaawansowanych
1 x Egzamin 70-744 Zabezpieczanie systemu Windows Server 2016
1 x Bogowie i herosi mitów greckich
1 x Tunezja Smak harissy i oliwek
1 x Wenezuela przewodnik Marco Polo
1 x Komunikacja wizerunkowa w mediach
1 x Jak przewodzą najlepsi liderzy Sprawdzone sposoby i sekrety, jak wydobyć maksimum z siebie i innych
1 x Agrobiznes Wydanie 2
1 x Kurs rysowania i malowania Portrety
1 x Halluks Leczenie holistyczne bez operacji
1 x CSS bez tajemnic. 47 sekretów kreatywnego projektanta
1 x Peru
1 x Podstawy teorii obwodów Tom 1
1 x Argument z linii orzeczniczej w orzecznictwie sądów administracyjnych
1 x Prawo ochrony środowiska
1 x Ubezpieczenia społeczne w praktyce
1 x Hydromechanika filtrowania wody
1 x Termodynamika
1 x Prawo mieszkaniowe Komentarz Wydanie 5
1 x Miasto w sztuce - sztuka miasta
1 x Broń pancerna III Rzeszy Tom 3 Czołgi przeciwlotnicze, samobieżne haubice i moździerze, czołgi-miotacze ognia
1 x Najciekawsze zabytki techniki w Polsce
1 x Nowa Ruda od biedaszybów do... Podziemne uwodornienie węgla kamiennego
1 x Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej
1 x Najlepsze narzędzia w systemie Linux. Wykorzystaj ponad 70 receptur i programuj szybko i skutecznie
1 x Pielęgniarstwo neurologiczne Podręcznik dla studiów medycznych
1 x Egzamin na tłumacza przysięgłego Zbiór dokumentów włoskich
1 x Moduły GSM w systemach mikroprocesorowych
1 x Decoupage Dekoracje świąteczne
1 x Berlin Pascal Lajt
1 x Imperium Habsburgów Wspólnota narodów
1 x Russkie omografy/Homografy rosyjskie
1 x Techniczna mechanika płynów
1 x Mit urody
1 x Grimm: potęga dwóch braci Kulturowe konteksty Kinder- und Hausmarchen
1 x Przemiana ludzi i ziemi Rekalibracja - trzynasta księga Kryona
1 x Homo przypadkiem Sapiens
1 x KC, KPC, KRiO Wydanie 29
1 x Galicja na torach, czyli kolejowa historia Podbeskidzia
1 x C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie II
1 x Tajniki magii NLP Zbiór 77 kluczowych wzorców
1 x Modelowanie derywatów kredytowych
1 x Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę
1 x Artyści w okupowanej Polsce Zdrady, triumfy, dramaty
1 x Postępowania cywilne w sprawach dotyczących nieruchomości Wydanie 8
1 x Mediacje Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów
1 x Ekologia w Polsce i na świecie
1 x Propedeutyka pediatrii
1 x Alkoholowe dzieje Polski Czasy Wielkiej Wojny i II Rzeczpospolitej
1 x Kodeks Pracy Przepisy wprowadzające Skorowidz
1 x Nowy Jork Przewodnik niepraktyczny
1 x Archiwum Mitrochina II KGB I Świat
1 x Prawo zamówień publicznych Komentarz Wydanie 2
1 x Implanty dentystyczne Procedury laboratoryjne krok po kroku
1 x Funkcja wykrywcza i dowodowa postępowania karnego
1 x Reklama partyzancka. Efektywne strategie dla małej firmy
1 x Windows PowerShell. Najlepsze praktyki
1 x Filozofia prawa Testy
1 x Deadline Zdążyć przed terminem Opowieść (sensacyjna) o zarządzaniu projektami
1 x Literatura staropolska czytana współczesną humanistyką
1 x Trwałe rozwiązania naprawcze w obiektach budowlanych
1 x 3 minuty o Stephenie Hawkingu Jego życie, teorie i oddziaływanie przedstawione w 3-minutowych blokach
1 x Sekrety Gliwic
1 x Ekonometria Zbiór zadań
1 x Cały ten Rock
1 x Budowa i obsługa domowych sieci komputerowych Ćwiczenia praktyczne
1 x Franczyza Fakty i mity
1 x Historia państw bałtyckich
1 x Podwodne zagadki Polski
1 x Mosty drewniane Konstrukcje przełomu XX i XXI wieku
1 x Fizjologia sportu Krótkie wykłady
1 x Konstytucja RP. Tom 1. Komentarz do art. 1-86
1 x Bezkrwawa rewolucja Historia wegetarianizmu od 1600 roku do czasów współczesnych
1 x Medycyna rodzinna Repetytorium
1 x Cesarz wszech chorób Biografia raka
1 x Raspberry Pi Niesamowite projekty Szalony Geniusz Miniaturowy komputer i jego wielka moc
1 x Ochrona środowiska w gazownictwie i wykorzystaniu gazu
1 x Bill W. i jego sponsor
1 x Drgania swobodne i stateczność obiektów smukłych jako układów liniowych lub nieliniowych
1 x Wirusologia
1 x Nawigacja morska w pytaniach i odpowiedziach
1 x Wietnam. Travelbook. Wydanie 2
1 x Sport wyczynowy i rekreacyjny - problemy kardiologa i internisty
1 x Drgania układów ciągłych
1 x Kodeks drogowy Wydanie 16
1 x Resory metalowe w zawieszeniach samochodów ciężarowych Doskonalenie obliczeń i badanie właściwości
1 x Porwania rodzicielskie w ujęciu prawnym i kryminologicznym
1 x Liderki biznesu Jak zwyciężać i zmieniać świat
1 x Analiza danych z programem R Modele liniowe z efektami stałymi losowymi i mieszanymi
1 x Epidemia EGOizmu
1 x Jak się sprzedać Skuteczne techniki prezentacji przekonywania i przekazu swoich idei
1 x Zasady Canfielda Rusz się stąd gdzie jesteś i idź tam gdzie chcesz być
1 x Czas to pieniądz. Jak oszczędzać czas i pieniądze?
1 x Handel równoległy produktami leczniczymi w prawie unijnym. Granice swobody przepływu towarów na rynku farmaceutycznym
1 x Canoandes Na podbój kanionu Colca i górskich rzek obu Ameryk
1 x Składki na ubezpieczenia społeczne i podatki w umowie o dzieło
1 x Granice i pochodne
1 x Polskie zioła lecznicze i uzdrawiające
1 x Człowiek w organizacji Ludzie struktury organizacje
1 x Finanse międzynarodowe przedsiębiorstw Wydanie 3
1 x Przywitaj się z królową. Gafy, wpadki, faux pas i inne historie
1 x Ateizm oraz irreligia i sekularyzacja
1 x Anatomia człowieka Tom 1 Wydanie 13
1 x Bibliografia historii prasy polskiego ruchu ludowego
1 x Dziecko Gułagu Okruchy wspomnień z nieludzkiej ziemi
1 x Dokąd podąża dusza Wizje i wyobrażenia w różnych religiach świata
1 x Geografia Encyklopedia szkolna PWN Nowe wydanie
1 x Fizjoterapia w onkologii
1 x Podstawy ekonomii matematycznej
1 x Błyskawiczny przewodnik historyczny po Warszawie
1 x Gazownie tom 1 Zarys dziejów Miejskie Zakłady Przemysłowe Wielkiego Księstwa Poznańskiego
1 x Organizacja budowy asfaltowych nawierzchni drogowych
1 x Metrologia wielkości geometrycznych
1 x Napoleon Hill Myśl i bogać się
1 x Co za szycie!
1 x Zarządzanie najmem Poradnik dla właścicielek mieszkań na wynajem
1 x Jak rozszyfrować każdego
1 x Windows PowerShell w miesiąc. Wydanie III
1 x Polityczność podmiotu Spór o podmiotowość polityczną w świetle zwrotu językowego
1 x Dowody w postępowaniach sądowych
1 x Drugie oblicze Wall Street, czyli dlaczego odszedłem z Goldman Sachs
1 x Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów
1 x Francusko-polski i polsko-francuski sprytny słownik nie tylko do szkoły
1 x Minionki. Stwórz ciekawe projekty z klocków LEGO
1 x Rozmowy Wolność jest wszystkim a miłość to cała reszta
1 x Ceny transferowe Protokół kontroli
1 x Anielskie szepty Przesłania nadziei i miłości od najbliższych
1 x Ziółka dla dzieci
1 x Człowiek to nie jest piękne zwierzę
1 x Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość Wydanie 3
1 x Ogólne rozporządzenie o ochronie danych
1 x Anatomia człowieka Tom 2
1 x Integracja europejska Wstęp
1 x 12 kroków ze sponsorem Jak to zrobić
1 x Bezpieczeństwo społeczeństwa
1 x Państwo i Rynek Obszary Zawodności
1 x Fotografia doskonała Jak kreować magię cyfrowego obrazu
1 x Cukrzyca Zapobieganie i leczenie
1 x Blisko, nie za blisko. Terapeutyczne rozmowy o związkach. Wydanie II rozszerzone
1 x Umysł kreatywny 62 ćwiczenia rozwijające intelekt
1 x Badanie ginekologiczne z elementami endokrynologii ginekologicznej
1 x Jawność rozprawy głównej a ochrona prawa do prywatności w procesie karnym
1 x Bursztyn w Polsce i na świecie
1 x Matematyka finansowa Instrumenty pochodne
1 x Co mi dolega? Poradnik skutecznego leczenia dietą
1 x Podróże z pasją Meksyk
1 x Klaster perspektywą dla przedsiębiorców na polskim rynku turystycznym
1 x Jak zerwać z plastikiem
1 x Gruźlica dziecięca
1 x Gotowi do startu Program edukacji i wychowania dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
1 x Funkcje konsulów Rzeczypospolitej Polskiej Komentarz
1 x Inwestycje zagraniczne. Jak wejść na polski rynek z obcym kapitałem
1 x LabVIEW w praktyce
1 x Przepis na bieganie Zdrowa dieta dla aktywnych
1 x Anatomia człowieka Repetytorium Ćwiczenia
1 x Stany sprężysto-plastyczne i nośność graniczna układów prętowych Zagadnienia teoretyczne z przykładami obliczeń
1 x Administrowanie sieciowymi protokołami komunikacyjnymi
1 x Systemowe zarządzanie jakością Koncepcja systemu, ocena systemu, wspomaganie decyzji
1 x Doradztwo podatkowe Funkcjonowanie i kierunki rozwoju
1 x Berlin 1945
1 x Lojalność 3.0 Jak zrewolucjonizować zaangażowanie klientów i pracowników dzięki BIG DATA i GRYWALIZACJI
1 x Napoleon przeciwko Rosji 1812 Druga wojna polska
1 x Sass i Compass. Praktyczny przewodnik dla projektantów
1 x Gospodarstwa i stowarzyszenia agroturystyczne w Polsce W poszukiwaniu ruchu społecznego
1 x Minuty Reportaże o starości
1 x Chemia miłości Poznać i zrozumieć człowieka
1 x Logistyka kryzysowa Procedury, potrzeby, potencjał
1 x Konstytucje państw współczesnych Studium prawno-historyczne
1 x Windykacja Tom I, II i III
1 x Postanowienia noworoczne Jak zmienić nawyki zrealizować plany i spełnić marzenia
1 x Krąg ufności Interwencja wzmacniająca przywiązanie we wczesnych relacjach rodzic - dziecko
1 x Udar i przebudzenie
1 x Inwestycje koncernów na polskim rynku medialnym Wybrane zagadnienia
1 x 12 kroków od dna Opowieść o trzeźwości osiągniętej dzięki wspólnocie AA
1 x Długi film o miłości Powrót na Broad Peak
1 x Tajlandia
1 x Microsoft XNA Game Studio 4.0 Projektuj i buduj własne gry dla konsoli Xbox 360, urządzeń z systemem Windows Phone 7 i własnego PC
1 x Uso de la gramatica intermedio Klucz
1 x Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne
1 x Pieniądze i Prawo Przyciągania Wydanie 2
1 x Bardziej efektywny C# 50 sposobów ulepszenia języka C# Obejmuje C# 7.0
1 x Trzymajmy się Życiowe rady dla starych i młodych
1 x Admirałowie polskiej floty Od Mieszka I do admirałów XXI wieku
1 x Historia powszechna Wiek XX
1 x 100 prostych sekretów lepszej połowy życia Co odkryli naukowcy i jak możesz to wykorzystać
1 x Optymalizacja decyzji logistycznych
1 x Rachunek kosztów logistycznych w przedsiębiorstwie
1 x Biofizyka Wybrane zagadnienia wraz z ćwiczeniami
1 x Feynmana wykłady z fizyki Rozwiązania zadań Wydanie 2
1 x Hitlerland Jak naziści zdobywali władzę
1 x Bieszczady Solina połoniny cerkwie Przewodnik rekreacyjny Wydanie 2
1 x Barca. Życie, pasja, ludzie
1 x Aspekty finansowe prawne i organizacyjne sportu akademickiego
13,954.32zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Biologia
Podstawy biologii komórki Tom 2

Podstawy biologii komórki Tom 2

119.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN