Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III 109.00zł
UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III

Tytuł: UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III
Autor: Craig Larman
ISBN: 978-83-246-2874-2
Ilość stron: 754
Data wydania: 03/2011
Oprawa: Twarda
Format: 172x245
Wydawnictwo: HELION

Cena: 109.00zł


Poznaj metodologię projektowania i wytwarzania systemów informatycznych!

  • Co to jest UML?
  • Czym jest modelowanie zwinne?
  • Jak wybrać narzędzia wspomagające proces projektowania?

Projektanci wielokrotnie podejmowali próby opracowania sposobu prezentacji struktury i zasad działania systemów informatycznych. Poszukiwania metody, która zostałaby zaakceptowana przez rynek i uznana za standard, trwały długo i nie były łatwe. Zakończyły się jednak sukcesem, a ich efektem jest język UML. Z drugiej strony "banda czterech" (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) w 1995 roku opracowała metody rozwiązywania typowych problemów - wzorce projektowe.

Craig Larman łączy znajomość języka UML z wiedzą na temat wzorców projektowych i przedstawia w swojej książce sposoby projektowania systemów informatycznych z wykorzystaniem języka UML 2. W trakcie lektury tego uznanego na całym świecie podręcznika dowiesz się, jak zbierać wymagania, tworzyć przypadki użycia, modelować dziedzinę, tworzyć architektury wielowarstwowe, a co najważniejsze, odkryjesz, jak wykorzystać przy tym wzorce projektowe. Najnowsze wydanie wzbogacone zostało o nowe studia przypadków, omówienie zwinnych metod projektowania oraz liczne dodatki ułatwiające naukę. Podręcznik ten jest niezastąpiony dla wszystkich osób mających styczność z procesem projektowania i wytwarzania systemów informatycznych.

  • Przypadki użycia, diagram przypadków użycia
  • Wykorzystanie testów do identyfikacji przypadków użycia
  • Metody przyrostowe i ewolucyjne
  • Cykl życia projektu w modelu kaskadowym
  • Praktyki zwinne, modelowanie zwinne
  • Modelowanie dziedziny
  • Wzorce projektowe "bandy czterech"
  • Analiza i projektowanie obiektowe
  • Zarządzanie projektem
  • Diagramy klas
  • Projektowanie warstw
  • Diagramy sekwencji i komunikacji
  • Programowanie sterowane testami
  • Narzędzia wspomagające UML

Dołącz do grona najznamienitszych projektantów.

Spis treści:

Część I: Wprowadzenie
1. Analiza i projektowanie obiektowe (29)

  • 1.1. Czego uczy ta książka? Czy to się przyda? (29)
  • 1.2. Co jest głównym celem nauki? (32)
  • 1.3. Czym są analiza i projektowanie? (33)
  • 1.4. Czym są analiza i projektowanie obiektowe? (33)
  • 1.5. Krótki przykład (34)
  • 1.6. Co to jest UML? (37)
  • 1.7. Modelowanie graficzne jest dobre (41)
  • 1.8. Historia (41)
  • 1.9. Polecane materiały (43)

2. Iteracyjność, ewolucyjność i zwinność (45)

  • Wprowadzenie (45)
  • 2.1. Czym jest UP? Czy można uzupełniać go innymi metodami? (46)
  • 2.2. Czym jest metoda iteracyjna i ewolucyjna? (47)
  • 2.3. Jak wygląda cykl życia projektu w modelu kaskadowym? (51)
  • 2.4. Na czym polegają przyrostowe i ewolucyjne projektowanie oraz analiza? (53)
  • 2.5. Czym jest planowanie iteracyjne sterowane ryzykiem i sterowane przez klienta? (56)
  • 2.6. Jakie metody i zasady składają się na podejście zwinne? (57)
  • 2.7. Czym jest modelowanie zwinne? (58)
  • 2.8. Czym jest zwinny UP? (60)
  • 2.9. Czy istnieją inne ważne praktyki UP? (62)
  • 2.10. Jakie są fazy UP? (62)
  • 2.11. Czym są dyscypliny UP? (63)
  • 2.12. Jak dostosować UP do własnych potrzeb? Przypadek wytwórczy (65)
  • 2.13. Symptomy braku zrozumienia UP (67)
  • 2.14. Historia (68)
  • 2.15. Polecane materiały (69)

3. Studia przypadków (71)

  • Wprowadzenie (71)
  • 3.1. Co zostało, a co nie zostało uwzględnione w studiach przypadków? (71)
  • 3.2. Strategia studiów przypadków: iteracyjne wytwarzanie aplikacji i iteracyjna nauka (73)
  • 3.3. Studium przypadku nr 1: system sprzedaży NextGen (73)
  • 3.4. Studium przypadku nr 2: gra Monopoly (74)

Część II: Faza rozpoczęcia
4. Faza rozpoczęcia nie jest fazą wymagań (77)

  • Wprowadzenie (77)
  • 4.1. Czym jest faza rozpoczęcia? (78)
  • 4.2. Ile trwa faza rozpoczęcia? (79)
  • 4.3. Które artefakty pojawiają się już w fazie rozpoczęcia? (79)
  • 4.4. Symptomy świadczące o braku zrozumienia fazy rozpoczęcia (81)
  • 4.5. Ilość UML w fazie rozpoczęcia (82)

5. Ewoluujące wymagania (83)

  • Wprowadzenie (83)
  • 5.1. Definicja: wymagania (84)
  • 5.2. Wymagania kaskadowe a ewolucyjne (84)
  • 5.3. W jaki sposób umiejętnie wskazywać wymagania? (85)
  • 5.4. Jakie są typy i kategorie wymagań? (86)
  • 5.5. W jaki sposób artefakty UP organizują wymagania? (87)
  • 5.6. Czy ta książka zawiera przykłady tych artefaktów? (88)
  • 5.7. Polecane zasoby (89)

6. Przypadki użycia (91)

  • Wprowadzenie (91)
  • 6.1. Przykład (92)
  • 6.2. Definicja: aktorzy, scenariusze, przypadki użycia (92)
  • 6.3. Przypadki użycia a Model Przypadków Użycia (94)
  • 6.4. Motywacja: po co nam przypadki użycia? (95)
  • 6.5. Definicja: czy przypadki użycia to wymagania funkcjonalne? (95)
  • 6.6. Definicja: jakie są typy aktorów? (96)
  • 6.7. Notacja: jakie są trzy podstawowe formaty przypadków użycia? (97)
  • 6.8. Przykład: pełny opis przypadku użycia Obsłuż sprzedaż (97)
  • 6.9. Co opisują poszczególne sekcje? (103)
  • 6.10. Notacja: czy istnieją inne formaty zapisu przypadków użycia? Wersja dwukolumnowa (110)
  • 6.11. Wskazówka: opisuj sedno sprawy i odsuń się od interfejsu użytkownika (111)
  • 6.12. Wskazówka: pisz zwięzłe przypadki użycia (113)
  • 6.13. Wskazówka: stosuj technikę czarnej skrzynki (113)
  • 6.14. Wskazówka: przyjmij perspektywę aktora i jego celu (114)
  • 6.15. Wskazówka: jak znajdować przypadki użycia? (114)
  • 6.16. Wskazówka: jakie testy mogą pomóc w identyfikacji przypadków użycia? (119)
  • 6.17. Zastosowanie UML: diagramy przypadków użycia (121)
  • 6.18. Zastosowanie UML: diagramy czynności (124)
  • 6.19. Motywacja: inne zyski ze stosowania przypadków użycia? Kontekst dla wymagań (124)
  • 6.20. Przykład: gra Monopoly (125)
  • 6.21. Proces: jak stosować przypadki użycia w ramach metod iteracyjnych? (127)
  • 6.22. Historia (132)
  • 6.23. Polecane zasoby (132)

7. Inne wymagania (135)

  • Wprowadzenie (135)
  • Artefakty związane z innymi wymaganiami (136)
  • 7.1. Czy przykłady są kompletne? (136)
  • 7.2. Czy te wymagania są w pełni analizowane w fazie rozpoczęcia? (136)
  • 7.3. Wskazówka: czy te artefakty powinny trafić na stronę projektu? (137)
  • 7.4. Przykład NextGen: (niepełna) Specyfikacja Dodatkowa (138)
  • 7.5. Komentarz: Specyfikacja Dodatkowa (141)
  • 7.6. Przykład NextGen: (niepełna) Wizja (143)
  • 7.7. Komentarz: Wizja (146)
  • 7.8. Przykład NextGen: (niepełny) Słowniczek (149)
  • 7.9. Komentarz: Słowniczek (150)
  • 7.10. Przykład NextGen: Reguły Biznesowe (Dziedzinowe) (151)
  • 7.11. Komentarz: Reguły Dziedzinowe (152)
  • 7.12. Proces: ewoluujące wymagania w metodach iteracyjnych (152)
  • 7.13. Polecane zasoby (155)

Część III: Faza opracowywania. Iteracja-1 - podstawy
8. Iteracja-1 - podstawy (159)

  • Wprowadzenie (159)
  • 8.1. Wymagania w iteracji-1: zastosowanie najważniejszych umiejętności z OOA/D (160)
  • 8.2. Proces: fazy rozpoczęcia i opracowywania (162)
  • 8.3. Proces: planowanie następnej iteracji (165)

9. Modele dziedziny (167)

  • Wprowadzenie (167)
  • 9.1. Przykład (169)
  • 9.2. Czym jest model dziedziny? (170)
  • 9.3. Motywacja: po co tworzyć model dziedziny? (174)
  • 9.4. Wskazówka: jak stworzyć Model Dziedziny? (175)
  • 9.5. Jak znaleźć klasy konceptualne? (175)
  • 9.6. Przykład: znajdowanie i rysowanie klas konceptualnych (179)
  • 9.7. Wskazówka: modelowanie zwinne - szkicowanie diagramu klas (181)
  • 9.8. Wskazówka: modelowanie zwinne - czy korzystać z narzędzi? (181)
  • 9.9. Wskazówka: obiekty raportujące - czy umieszczać w modelu klasę Receipt? (181)
  • 9.10. Wskazówka: myśl jak kartograf, posługuj się terminami z dziedziny (182)
  • 9.11. Wskazówka: jak modelować świat nierzeczywisty? (182)
  • 9.12. Wskazówka: atrybuty a klasy (183)
  • 9.13. Wskazówka: kiedy modelować z użyciem klas opisowych? (183)
  • 9.14. Asocjacje (186)
  • 9.15. Asocjacje w modelach dziedziny (193)
  • 9.16. Atrybuty (194)
  • 9.17. Przykład: atrybuty w modelu dziedziny (201)
  • 9.18. Podsumowanie: czy model jest poprawny? (204)
  • 9.19. Proces: iteracyjne i ewolucyjne modelowanie dziedziny (204)
  • 9.20. Polecane zasoby (206)

10. Systemowe diagramy sekwencji (207)

  • Wprowadzenie (207)
  • 10.1. Przykład: SSD dla NextGen (209)
  • 10.2. Czym są systemowe diagramy sekwencji? (209)
  • 10.3. Motywacja: po co rysować SSD? (210)
  • 10.4. Stosowanie UML: diagramy sekwencji (211)
  • 10.5. Jak mają się SSD do przypadków użycia? (211)
  • 10.6. Jak nazywać zdarzenia i operacje systemowe? (212)
  • 10.7. Jak uwzględnić zewnętrzne systemy w SSD? (212)
  • 10.8. Jakie informacje z SSD powinny trafić do Słowniczka? (213)
  • 10.9. Przykład: SSD dla gry Monopoly (213)
  • 10.10. Proces: iteracyjne i przyrostowe SSD (214)
  • 10.11. Historia i polecane zasoby (214)

11. Kontrakty operacji (215)

  • Wprowadzenie (215)
  • 11.1. Przykład (217)
  • 11.2. Z jakich sekcji składa się kontrakt? (217)
  • 11.3. Definicja: czym jest operacja systemowa? (217)
  • 11.4. Warunki końcowe (218)
  • 11.5. Przykład: warunki końcowe operacji enterItem (221)
  • 11.6. Wskazówka: czy aktualizować model dziedziny? (222)
  • 11.7. Wskazówka: kiedy warto pisać kontrakty operacji? (222)
  • 11.8. Wskazówka: tworzenie kontraktów (223)
  • 11.9. Przykład: kontrakty NextGen (224)
  • 11.10. Przykład: kontrakty Monopoly (225)
  • 11.11. Stosowanie UML: operacje, kontrakty i OCL (226)
  • 11.12. Proces: kontrakty operacji w UP (227)
  • 11.13. Historia (227)
  • 11.14. Polecane zasoby (228)

12. Od wymagań do projektowania - iteracyjnie (229)

  • Wprowadzenie (229)
  • 12.1. Zrobić co należy i jak należy - iteracyjnie (230)
  • 12.2. Prowokowanie zmian na wczesnym etapie (230)
  • 12.3. Tylko czy analiza i modelowanie nie zajęły nam całych tygodni? (230)

13. Architektura logiczna i diagramy pakietów UML (231)

  • Wprowadzenie (231)
  • 13.1. Przykład (232)
  • 13.2. Czym jest architektura logiczna? Co to są warstwy? (232)
  • 13.3. Na której warstwie koncentrują się studia przypadków? (234)
  • 13.4. Czym jest architektura oprogramowania? (235)
  • 13.5. Stosowanie UML: diagramy pakietów (235)
  • 13.6. Wskazówka: projektowanie warstw (236)
  • 13.7. Wskazówka: zasada oddzielenia modelu od widoku (242)
  • 13.8. Jaki jest związek pomiędzy SSD, operacjami systemowymi i warstwami? (244)
  • 13.9. Przykład: architektura logiczna i diagram pakietów NextGen (246)
  • 13.10. Przykład: architektura logiczna Monopoly (246)
  • 13.11. Polecane zasoby (246)

14. Zaczynamy projektować (247)

  • Wprowadzenie (247)
  • 14.1. Modelowanie zwinne i szkicowanie UML (248)
  • 14.2. Narzędzia UML CASE (249)
  • 14.3. Ile czasu przeznaczyć na UML przed rozpoczęciem kodowania? (250)
  • 14.4. Projektowanie obiektów: czym są modelowanie statyczne i dynamiczne? (250)
  • 14.5. Umiejętność projektowania obiektowego jest ważniejsza od znajomości notacji UML (252)
  • 14.6. Inne techniki projektowania obiektowego: karty CRC (252)

15. Diagramy interakcji UML (255)

  • Wprowadzenie (255)
  • 15.1. Diagramy sekwencji i komunikacji (256)
  • 15.2. Początkujący projektanci za rzadko używają diagramów interakcji! (259)
  • 15.3. Często stosowana notacja diagramów interakcji (259)
  • 15.4. Podstawowa notacja diagramów sekwencji (261)
  • 15.5. Podstawowa notacja diagramów komunikacji (273)

16. Diagramy klas UML (281)

  • Wprowadzenie (281)
  • 16.1. Stosowanie UML: notacja diagramów klas UML (282)
  • 16.2. Definicja: projektowy diagram klas (283)
  • 16.3. Definicja: klasyfikator (283)
  • 16.4. Sposoby prezentacji atrybutów UML: tekst i linie asocjacji (284)
  • 16.5. Symbol notatki: uwagi, komentarze, ograniczenia i ciała metod (287)
  • 16.6. Operacje i metody (288)
  • 16.7. Słowa kluczowe (290)
  • 16.8. Stereotypy, profile i znaczniki (291)
  • 16.9. Właściwości i listy właściwości UML (292)
  • 16.10. Generalizacja, klasy abstrakcyjne, operacje abstrakcyjne (292)
  • 16.11. Zależności (293)
  • 16.12. Interfejsy (295)
  • 16.13. O przewadze kompozycji nad agregacją (296)
  • 16.14. Ograniczenia (297)
  • 16.15. Asocjacja kwalifikowana (298)
  • 16.16. Klasa asocjacyjna (299)
  • 16.17. Klasy singletonowe (299)
  • 16.18. Szablony klas i interfejsów (300)
  • 16.19. Przegródki definiowane przez użytkownika (300)
  • 16.20. Klasa aktywna (301)
  • 16.21. Jaki jest związek pomiędzy diagramami interakcji i klas? (301)

17. GRASP: projektowanie obiektów i przydział odpowiedzialności (303)

  • Wprowadzenie (303)
  • 17.1. UML a zasady projektowania (304)
  • 17.2. Projektowanie obiektowe: przykład danych wejściowych, czynności i wyników (304)
  • 17.3. Odpowiedzialność i projektowanie sterowane odpowiedzialnością (308)
  • 17.4. GRASP: metodyczne podejście do podstaw projektowania obiektowego (309)
  • 17.5. Jaki jest związek pomiędzy zobowiązaniami, GRASP i diagramami UML? (310)
  • 17.6. Czym są wzorce? (311)
  • 17.7. Co już wiemy? (313)
  • 17.8. Krótki przykład projektowania obiektowego z użyciem GRASP (314)
  • 17.9. Zastosowanie GRASP podczas projektowania obiektowego (324)
  • 17.10. Twórca (Creator) (325)
  • 17.11. Ekspert (Information Expert) (327)
  • 17.12. Niskie Sprzężenie (Low Coupling) (332)
  • 17.13. Kontroler (Controller) (336)
  • 17.14. Wysoka Spójność (High Cohesion) (348)
  • 17.15. Polecane zasoby (353)

18. Projektowanie obiektowe z użyciem GRASP - przykłady (355)

  • Wprowadzenie (355)
  • 18.1. Czym jest realizacja przypadku użycia? (356)
  • 18.2. Uwagi na temat artefaktów (358)
  • 18.3. Co dalej? (361)
  • 18.4. Realizacje przypadków użycia rozpatrywanych w bieżącej iteracji NextGen (361)
  • 18.5. Realizacje przypadków użycia rozpatrywanych w bieżącej iteracji gry Monopoly (382)
  • 18.6. Proces: iteracyjne i ewolucyjne projektowanie obiektowe (392)
  • 18.7. Podsumowanie (394)

19. Widoczność obiektów (395)

  • Wprowadzenie (395)
  • 19.1. Wzajemna widoczność obiektów (395)
  • 19.2. Czym jest widoczność? (396)

20. Odwzorowanie wyników projektowania w kodzie (401)

  • Wprowadzenie (401)
  • 20.1. Programowanie w ewolucyjnym modelu przyrostowym (402)
  • 20.2. Odwzorowanie wyników projektowania w kodzie (403)
  • 20.3. Tworzenie definicji klas na podstawie DCD (403)
  • 20.4. Tworzenie metod na podstawie diagramów interakcji (404)
  • 20.5. Kolekcje (406)
  • 20.6. Wyjątki i obsługa błędów (407)
  • 20.7. Definicja metody Sale.makeLineItem (407)
  • 20.8. Kolejność implementacji (408)
  • 20.9. Programowanie sterowane testami (408)
  • 20.10. Podsumowanie zasad odwzorowywania wyników projektowania w kodzie (409)
  • 20.11. Kod NextGen (409)
  • 20.12. Kod Monopoly (412)

21. Programowanie sterowane testami i refaktoryzacja (417)

  • Wprowadzenie (417)
  • 21.1. Programowanie sterowane testami (418)
  • 21.2. Refaktoryzacja (421)
  • 21.3. Polecane zasoby (425)

22. Narzędzia UML i UML jako plan (427)

  • Wprowadzenie (427)
  • 22.1. Inżynieria postępowa, wsteczna i wahadłowa (428)
  • 22.2. Jaka jest opinia programistów na temat narzędzi UML CASE? (429)
  • 22.3. Na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia? (429)
  • 22.4. Jeśli UML traktowany jest jako szkic, to jak aktualizować diagramy po zmianach w kodzie? (430)
  • 22.5. Polecane zasoby (430)

Część IV: Faza opracowywania. Iteracja-2 - więcej wzorców
23. Iteracja-2 - wymagania (433)

  • Wprowadzenie (433)
  • 23.1. Przejście z iteracji-1 do iteracji-2 (434)
  • 23.2. Iteracja-2: krótko o wymaganiach, nacisk na projektowanie obiektowe i wzorce (435)

24. Szybka aktualizacja artefaktów analitycznych (439)

  • Wprowadzenie (439)
  • 24.1. Studium przypadku: NextGen (439)
  • 24.2. Studium przypadku: Monopoly (441)

25. GRASP: więcej obiektów, więcej zobowiązań (445)

  • Wprowadzenie (445)
  • 25.1. Polimorfizm (Polymorphism) (446)
  • 25.2. Czysty Wymysł (Pure Fabrication) (453)
  • 25.3. Pośrednictwo (Indirection) (458)
  • 25.4. Ochrona Zmienności (Protected Variations) (459)

26. Wzorce projektowe GoF (467)

  • Wprowadzenie (467)
  • 26.1. GoF: Adapter (468)
  • 26.2. Niektóre wzorce GRASP są uogólnieniem innych wzorców (470)
  • 26.3. Odkrycia "analityczne" na poziomie projektowania (471)
  • 26.4. Fabryka (Factory) (472)
  • 26.5. GoF: Singleton (474)
  • 26.6. Podsumowanie problemu zewnętrznych usług o odmiennych interfejsach (478)
  • 26.7. GoF: Strategia (Strategy) (479)
  • 26.8. GoF: Kompozyt (Composite) i inne zasady projektowe (483)
  • 26.9. GoF: Fasada (Facade) (492)
  • 26.10. GoF: Obserwator, Wydawca-Prenumerator lub Delegacja Obsługi Zdarzeń (495)
  • 26.11. Wnioski (502)
  • 26.12. Polecane zasoby (503)

Część V: Faza opracowywania. Iteracja-3 - średnio zaawansowane zagadnienia
27. Iteracja-3 - wymagania (507)

  • Wprowadzenie (507)
  • 27.1. NextGen (508)
  • 27.2. Monopoly (508)

28. Diagramy czynności (aktywności) UML i modelowanie czynności (509)

  • Wprowadzenie (509)
  • 28.1. Przykład (510)
  • 28.2. Jak stosować diagramy czynności? (511)
  • 28.3. Diagramy czynności: więcej notacji (513)
  • 28.4. Wskazówki (514)
  • 28.5. Przykład: diagram czynności NextGen (515)
  • 28.6. Proces: diagramy czynności w UP (516)
  • 28.7. Historia (516)

29. Diagramy stanów UML (517)

  • Wprowadzenie (517)
  • 29.1. Przykład (518)
  • 29.2. Definicje: zdarzenia, stany, przejścia (518)
  • 29.3. Jak stosować diagramy stanów? (519)
  • 29.4. Diagramy stanów UML: więcej notacji (521)
  • 29.5. Przykład: modelowanie nawigacji UI za pomocą diagramów stanów (522)
  • 29.6. Przykład: diagram stanów dla przypadku użycia NextGen (523)
  • 29.7. Proces: diagramy stanów w UP (524)
  • 29.8. Polecane zasoby (524)

30. Powiązania pomiędzy przypadkami użycia (525)

  • Wprowadzenie (525)
  • 30.1. Relacja include (526)
  • 30.2. Terminologia: konkretne, abstrakcyjne, bazowe i dodatkowe przypadki użycia (529)
  • 30.3. Relacja extend (530)
  • 30.4. Relacja generalize (532)
  • 30.5. Diagramy przypadków użycia (532)

31. Udoskonalenie Modelu Dziedziny (535)

  • Wprowadzenie (535)
  • 31.1. Nowe koncepty w Modelu Dziedziny NextGen (536)
  • 31.2. Generalizacja (538)
  • 31.3. Definiowanie konceptualnych nadklas i podklas (539)
  • 31.4. Kiedy definiować podklasy konceptualne? (542)
  • 31.5. Kiedy definiować nadklasy konceptualne? (544)
  • 31.6. Hierarchie klas konceptualnych w NextGen (545)
  • 31.7. Abstrakcyjne klasy konceptualne (548)
  • 31.8. Modelowanie zmian stanów (549)
  • 31.9. Hierarchie klas konceptualnych a dziedziczenie (550)
  • 31.10. Klasy asocjacyjne (550)
  • 31.11. Agregacja i kompozycja (553)
  • 31.12. Przedziały czasowe i ceny produktów - naprawa "błędu" z iteracji-1 (556)
  • 31.13. Nazwy ról w asocjacjach (557)
  • 31.14. Role jako koncepty a role w asocjacjach (557)
  • 31.15. Elementy pochodne (558)
  • 31.16. Asocjacje kwalifikowane (559)
  • 31.17. Asocjacje zwrotne (560)
  • 31.18. Wykorzystanie pakietów w celu lepszej organizacji Modelu Dziedziny (560)
  • 31.19. Przykład: udoskonalenie Modelu Dziedziny Monopoly (566)

32. Więcej SSD i kontraktów (569)

  • Wprowadzenie (569)
  • 32.1. POS NextGen (569)

33. Analiza architektoniczna (575)

  • Wprowadzenie (575)
  • 33.1. Proces: kiedy zacząć analizę architektoniczną? (576)
  • 33.2. Definicja: punkty zmienności i punkty ewolucji (576)
  • 33.3. Analiza architektoniczna (577)
  • 33.4. Etapy analizy architektonicznej (578)
  • 33.5. Nauka ścisła: identyfikacja i analiza czynników architektonicznych (579)
  • 33.6. Przykład: fragment tabeli czynników architektonicznych NextGen (582)
  • 33.7. Sztuka: rozwiązywanie problemów stwarzanych przez czynniki architektoniczne (582)
  • 33.8. Podsumowanie motywów przewodnich analizy architektonicznej (591)
  • 33.9. Proces: architektura iteracyjna w UP (592)
  • 33.10. Polecane zasoby (593)

34. Udoskonalenie architektury logicznej (595)

  • Wprowadzenie (595)
  • 34.1. Przykład: architektura logiczna NextGen (596)
  • 34.2. Współpraca oparta o wzorzec Warstwy (601)
  • 34.3. Dodatkowe uwagi na temat wzorca Warstwy (607)
  • 34.4. Oddzielenie modelu od widoku i komunikacja wzwyż (612)
  • 34.5. Polecane zasoby (613)

35. Projektowanie pakietów (615)

  • Wprowadzenie (615)
  • 35.1. Wskazówki na temat organizacji pakietów (616)
  • 35.2. Polecane zasoby (622)

36. Więcej projektowania z zastosowaniem wzorców GoF (623)

  • Wprowadzenie (623)
  • 36.1. Przykład: POS NextGen (624)
  • 36.2. Przejście do usług lokalnych. Wydajność dzięki lokalnej pamięci podręcznej cache (624)
  • 36.3. Obsługa błędów (629)
  • 36.4. Przejście do usług lokalnych z wykorzystaniem Pełnomocnika (GoF) (635)
  • 36.5. Wpływ wymagań niefunkcjonalnych na architekturę (638)
  • 36.6. Dostęp do zewnętrznych urządzeń fizycznych za pomocą adapterów (639)
  • 36.7. Fabryka Abstrakcyjna dla rodzin powiązanych obiektów (641)
  • 36.8. Obsługa płatności z wykorzystaniem wzorców Polimorfizm i Zrób To Sam (644)
  • 36.9. Przykład: Monopoly (649)
  • 36.10. Podsumowanie (653)

37. Projektowanie szkieletu (frameworku) trwałych danych w oparciu o wzorce (655)

  • Wprowadzenie (655)
  • 37.1. Problem: trwałe obiekty (656)
  • 37.2. Rozwiązanie: usługa trwałych danych oparta o framework (657)
  • 37.3. Szkielety (frameworki) (657)
  • 37.4. Wymagania wobec usługi i szkieletu trwałych danych (658)
  • 37.5. Najważniejsze idee (659)
  • 37.6. Wzorzec Reprezentacja Obiektów w Postaci Tabel (659)
  • 37.7. Profil modelowania danych w UML (660)
  • 37.8. Wzorzec Identyfikator Obiektu (660)
  • 37.9. Dostęp do usługi trwałych danych poprzez fasadę (661)
  • 37.10. Wzorzec Odwzorowywacz Bazodanowy (Database Mapper, Database Broker) (662)
  • 37.11. Projektowanie szkieletów z zastosowaniem wzorca Metoda Szablonowa (664)
  • 37.12. Materializacja z zastosowaniem wzorca Metoda Szablonowa (665)
  • 37.13. Konfiguracja odwzorowywaczy poprzez fabrykę MapperFactory (670)
  • 37.14. Wzorzec Zarządzanie Cache (671)
  • 37.15. Ukrycie kodu SQL wewnątrz jednej klasy (671)
  • 37.16. Stany transakcyjne i wzorzec Stan (672)
  • 37.17. Projektowanie transakcji w oparciu o wzorzec Polecenie (676)
  • 37.18. Leniwa materializacja z zastosowaniem wzorca Pełnomocnik Wirtualny (678)
  • 37.19. Jak reprezentować asocjacje w tabelach bazodanowych? (681)
  • 37.20. Nadklasa PersistentObject a zasada rozdzielenia zagadnień (681)
  • 37.21. Pozostałe problemy (682)

38. Diagramy wdrożeniowe i diagramy komponentów (683)

  • 38.1. Diagramy wdrożeniowe (683)
  • 38.2. Diagramy komponentów (685)

39. Dokumentacja architektury: UML i model N+1 widoków (687)

  • Wprowadzenie (687)
  • 39.1. Dokument Architektura Aplikacji i widoki architektoniczne (688)
  • 39.2. Notacja: struktura dokumentu Architektura Aplikacji (691)
  • 39.3. Przykład NextGen: Architektura Aplikacji (692)
  • 39.4. Przykład: dokument Architektura Aplikacji Jakarta Struts (697)
  • 39.5. Proces: iteracyjna dokumentacja architektury (701)
  • 39.6. Polecane zasoby (701)

Część VI: Dodatkowe zagadnienia (703)
40. Zwinne zarządzanie projektem (705)

  • Wprowadzenie (705)
  • 40.1. Jak zaplanować iterację? (706)
  • 40.2. Planowanie adaptacyjne (706)
  • 40.3. Plan Faz i Plan Iteracji (708)
  • 40.4. Jak planować iteracje w oparciu o przypadki użycia i scenariusze? (708)
  • 40.5. (Nie)wiarygodność wczesnych szacunków (711)
  • 40.6. Organizacja artefaktów (712)
  • 40.7. Symptomy braku zrozumienia planowania iteracyjnego (713)
  • 40.8. Polecane zasoby (713)
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Podstawy EEG z miniatlasem
Podstawy EEG z miniatlasem
L.V. Marcuse
Urban & Partner
Warszawa architekta
Warszawa architekta
Marian Spychalski
Bellona
O Marszałku Edwardzie Śmigłym-Rydzu
O Marszałku Edwardzie Śmigłym-Rydzu
Lech Wyszczelski
Bellona
Kurs kadry i płace Sage Symfonia 2015
Kurs kadry i płace Sage Symfonia 2015
Magdalena Chomuszko
PWN
Bóg zagubiony Wiara w objęciach niewiary
Bóg zagubiony Wiara w objęciach niewiary
Anselm Grün Tomáš Halík
WAM
Rodzinna Europa Pięć minut później
Rodzinna Europa Pięć minut później
Kałuża Anna, Jankowicz Grzegorz
ha!art
 Koszyk
1 x Dobro dziecka w procesie resocjalizacji
1 x Czołgi i samobieżne działa pancerne Wojska Polskiego 1919-2016
1 x Bogactwo i ubóstwo
1 x Sztuka wojenna Europy Zachodniej w epoce krucjat 1000-1300
1 x Droga Toyoty do doskonałości w usługach Jak rozwijać lean w firmie usługowej
1 x Jak pomóc nie zapomnieć? Ćwiczenia pamięci i mowy Dla osób z chorobą Alzheimera i innymi zespołami demencyjnymi
1 x 25 lat doświadczeń ustrojowo-prawnych III Rzeczypospolitej
1 x Czerwona królowa
1 x Choroby wieku podeszłego
1 x Opieka położnicza nad pacjentkami niepełnosprawnymi
1 x Excel 2016 PL w biurze i nie tylko
1 x Decyzja w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu + CD Zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym
1 x Licencje patentowe i know-how na tle zakazu porozumień antykonkurencyjnych
1 x Biochemia
1 x Patologia Robbins
1 x Materiały polimerowe Struktura, właściwości zastosowanie
1 x Jak działa szkielet Ilustrowany przewodnik anatomiczny
1 x Jak założyć i prowadzić własną firmę Praktyczny poradnik z przykładami Wydanie 9
1 x Handlowe spółki osobowe
1 x Internet dla seniora Praktyczny poradnik dla stawiających pierwsze kroki w sieci
1 x Hunowie
1 x Psychologia coachingu
1 x Genetyka molekularna w chorobach wewnętrznych
1 x Barszcz ukraiński
1 x Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu
1 x Gaudi Geniusz z Barcelony
1 x Controlling w instytucjach kultury
1 x Dyskryminacja Przyczyny - przejawy - sposoby zapobiegania
1 x Exchange-Traded Funds ETF nowe produkty na rynku funduszy inwestycyjnych
1 x Jak bardzo tego chcesz? Psychobilogiczny model zwyciężania
1 x Antykomuniści lewicy Lidia i Adam Ciołkoszowie jako historycy socjalizmu polskiego
1 x Atlas polskich rzek i jezior
1 x Systemy krajobrazowe Struktura funkcjonowanie planowanie
1 x Gra ciałem Praktyki i dyskursy różnicowania płci w sporcie
1 x Cash Management w grupach kapitałowych Diagnozowanie kształtowanie ocena
1 x Architektura - wizje niezrealizowane
1 x Chemia Vademecum maturalne
1 x 4 godziny by zostać mistrzem nie tylko w kuchni Totalny poradnik jak żyć i osiągać nieprzeciętne wyniki w dowolnej dziedzinie
1 x Wstrzyknięcia domięśniowe
1 x Diagnozowanie podzespołów i zespołów motocykli
1 x Dobra zmiana czyli jak się rządzi światem za pomocą słów
1 x Algebra
1 x Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce
1 x Uzasadnianie w aksjologii i etyce w badaniach polskich i zagranicznych
1 x Szefologia Instrukcja obsługi przełożonych
1 x Data Driven Decisions Jak odnaleźć się w natłoku źródeł danych?
1 x Łowca burz Gwałtowne tornada, zabójcze huragany i niebezpieczne przygody w ekstremalnych warunkach
1 x Fundamenty etyczne rzecznika prasowego
1 x Diagnostyka internistyczna
1 x Elizabeth Taylor i Richard Burton
1 x Atlas ptaków Wydanie 2
1 x Alchemia pożywienia + DVD Korzystaj z leczniczych właściwości pokarmów
1 x Elastyczność tłokowych silników spalinowych
1 x Czakry dla początkujących
1 x E-podręcznik Kierowca doskonały B + CD
1 x Limfologia
1 x Gramatyka Ależ tak Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2
1 x Patron
1 x Administracja publiczna wobec procesu globalizacji
1 x Berlin przewodnik
1 x Aktywnie po Polsce Przewodnik dla ludzi pełnych energii
1 x Jak być młodym w każdym wieku
1 x Filologia i (jej) interpretacje
1 x Fizjologia roślin Wydanie 3
1 x Hartowanie Linuksa we wrogich środowiskach sieciowych. Ochrona serwera od TLS po Tor
1 x Między kartką a ekranem Cyfrowe eksperymenty z medium książki w Polsce
1 x Ciasta i desery Gotowanie krok po kroku
1 x Glokalizacja
1 x Laryngologia onkologiczna Diagnostyka, leczenie i rehabilitacja
1 x Agroturystyka Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich
1 x Wyspy na Bałtyku Przewodnik dla nurków
1 x Anatomia Góry Osiem tysięcy metrów ponad marzeniami
1 x Dlaczego gospodarka światowa potrzebuje krachu finansowego
1 x Bezpieczeństwo międzynarodowe Współczesne koncepcje
1 x Chemia mentalna
1 x AlphaFemale Wydanie 2
1 x Ubezpieczenia w zarządzaniu ryzykiem działalności gospodarczej
1 x Być kobietą i wreszcie zwariować
1 x Ortopedia i traumatologia Tom 1-2
1 x Finansowy kataklizm
1 x Artyści w przestrzeni miejskiej Krakowa i Katowic
1 x Grzeczne dziewczynki nie awansują. 133 błędy popełniane przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę. Wydanie III
1 x Szkolenie okresowe dla pracowników administracyjno-biurowych Wydanie 4
1 x Anna Solidarność z płytą CD Życie i działalność Anny Walentynowicz na tle epoki (1929-2010)
1 x Aktualne wyzwania zarządzania i ekonomii
1 x Diagnostyka obrazowa zapalnych chorób reumatycznych
1 x Dieta sportowców wytrzymałościowych. Odżywianie i suplementacja. Wydanie III
1 x Ciche przywództwo
1 x Didaskalia do historii Teatr starożytnej Grecji i jego kontekst polityczny
1 x Osoba ciężko chora lub niepełnosprawna w domu Poradnik dla opiekunów
1 x Harry Potter i filozofia Przewodnik po Hogwarcie dla mugoli
1 x Jurysdykcja krajowa w sprawach o ogłoszenie upadłości
1 x Jak dbać o siebie perfekcyjnie
1 x Angular 2. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych
1 x Gospodarka przestrzenna Podstawy teoretyczne
1 x Magazynowanie chemikaliów
1 x Bankowość elektroniczna
1 x Ubezpieczenia społeczne i świadczenia ZUS, zasiłki, emerytury, renty
1 x Przeszłość we współczesności Studium metodologiczne archeologicznie kreowanej przeszłości w przestrzeni społecznej
1 x Dlaczego dzieci kłamią Jak rodzice mogą wspierać prawdomówność swoich dzieci
1 x Bez wyroku
1 x Czas pracy Praktyczny komentarz - wzorcowe rozkłady - przykłady rozliczeń - orzecznictwo (z suplemementem elektronicznym)
1 x Przemiany ludzkiego ciała
1 x Osoba z niepełnosprawnością a instytucje pomocowe
1 x Inteligentny dom i inne systemy sterowania w 100 przykładach
1 x AdWords 360°. Katalog skutecznych kampanii
1 x A teraz... stwórz wielką firmę 7 sposobów maksymalizacji zysków na każdym rynku
1 x Księgi wieczyste i hipoteka Komentarz
1 x Komunikacja marketingowa
1 x ABC pewności siebie i atrakcyjności
1 x Ekwador. Travelbook
1 x Plan terapii genowej
1 x Najciekawsze zabytki techniki w Polsce
1 x Ćwiczenia z biochemii
1 x Routing i switching Praktyczny przewodnik
1 x Administracja dóbr i usług publicznych
1 x 450 ściegów na drutach Wydanie 3
1 x Egzamin gimnazjalny Matematyka Próbne zestawy egzaminacyjne
1 x Komunikacja wizerunkowa e-public relations
1 x Diagnostyka obrazowa Serce i duże naczynia
1 x Magia w działaniu Sesje NLP Richarda Bandlera
1 x Prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe Zagadnienia praktyczne
1 x AngularJS. Szybkie wprowadzenie
1 x Jak dobrze się kłócić
1 x Inwestycje koncernów na polskim rynku medialnym Wybrane zagadnienia
1 x Koordynacja ruchowa ciała człowieka Ocena funkcjonalna i leczenie ruchem
1 x Procedury geodezyjno-prawne ustalania granic i podziałów nieruchomości
1 x Wprowadzenie do algorytmów
1 x Elementy aikido
1 x Biologicznie aktywne peptydy i białka żywności
1 x Kodeks spółek handlowych
1 x Biblia leczy Bóle pleców
1 x Napięcia mięśniowe Od diagnostyki do leczenia
1 x Gospodarka leśna i trwale zrównoważona gospodarka leśna w prawie polskim
1 x Mechanizmy reakcji organicznych
1 x Co inni myślą o Tobie Bez słów, bez kłamstw
1 x 65+ Nowe życie na emeryturze
1 x Bez cukru, proszę
1 x Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Komentarz
1 x Cała prawda o zwierzętach Zakochane hipopotamy, naćpane leniwce i inne dzikie historie
1 x Demon zapomnienia
1 x Almanach broni myśliwskiej i sportowej
1 x Chemia medyczna
1 x Architektura 50 idei, które powinieneś znać
1 x Wyspy Zielonego Przylądka. Michelin
1 x Leki po Dyplomie Pediatria 2019
1 x Barcelona Przewodnik celownik Wydanie 2
1 x Atlas RTG zapalnych chorób reumatycznych
1 x O majorantach modułowych i obszarowych funkcji holomorficznych
1 x Konstytucja RP Wydanie 10
1 x Przewodnik po bieganiu ultra Trening do ultramaratonu od 50 kilometrów do 100 mil, a nawet dalej
1 x Atlas przyrody
1 x Miłość seks i serce
1 x Africa Korps
1 x Droga Toyoty do Lean Leadership Osiągniecie i utrzymanie doskonałości dzięki kształtowaniu przywódców
1 x Polimerowe kompozyty konstrukcyjne
1 x Dlaczego Mars zderza się z Wenus
1 x Droga Toyoty Fieldbook
1 x Excel 2019 PL. Kurs
1 x Scrum O zwinnym zarządzaniu projektami
1 x Sieci telekomunikacyjne
1 x Języki gropowieści Studia o różnojęzyczności gier cyfrowych
1 x Fabryka tańca Historia Zespołu Tańca Ludowego HARNAM
1 x Czy jesteśmy mądrzejsi od szympansów?
1 x Wprowadzenie do teorii grafów Wydanie 2
1 x Kapitał ludzki w strukturach wirtualno-sieciowych Nowe role pracowników i menedżerów wiedzy
1 x Arteterapia w teorii i praktyce
1 x Algorytmy analizy skupień
1 x Chojnice 1939
1 x Luftwaffe 1933-1945
1 x Byłem kierowcą Hitlera
1 x Fulereny 20 lat później
1 x Krajoznawstwo tradycja i współczesność
1 x Kodeks spółek handlowych Krajowy Rejestr Sądowy Monitor Sądowy i Gospodarczy Prawo upadłościowe i naprawcze Wydanie 24
1 x Chwyty gitarowe 200 najważniejszych akordów
1 x Czarna Ręka
1 x Bezpieczeństwo narodowe Polski w kontekście kryzysu ukraińskiego Wymiar polityczno-militarny
1 x Maszyny Leonarda Niezwykłe wynalazki i tajemnice rękopisów Leonarda da Vinci
1 x Wykorzystanie opcji realnych w zarządzaniu projektami
1 x Klasztor Shaolin Historia, religia i chińskie sztuki walki
1 x Behemot polski Zajazdy krytyczno-polityczne
1 x Ochrona konkurencji w prawie zamówień publicznych
1 x Harvard Business Review. Zarządzanie marką
1 x Atlas roślin miododajnych
1 x Komputerowe studio muzyczne i nie tylko Przewodnik
1 x Baw się poprzez animaloterapię Przykłady gotowych sytuacji edukacyjnych z udziałem zwierząt
1 x Finansjalizacja w ochronie zdrowia
1 x Badania i rozwój w korporacjach transnarodowych
1 x Dokumentacja dyrektora szkoły
1 x Czy tu czy tam czytam Testy kształcące czytanie ze zrozumieniem dla klas II-IV
1 x Sieci komputerowe Księga eksperta Wydanie II
1 x Umowy dotyczące spadku w rozporządzeniu spadkowym Unii Europejskiej
1 x Polski rynek usług transportowych Funkcjonowanie przemiany rozwój
1 x Trądzik najnowsze metody leczenia i zapobiegania
1 x Klauzule RODO Wzory klauzul z praktycznym komentarzem
1 x Buddyzm zen i psychoanaliza
1 x Konkurencyjne uwarunkowania sprawności marketingu
1 x Maroko Praktyczny przewodnik
1 x Ekranowe życie mitu Powstanie warszawskie w polskim flmie fabularnym
1 x Algologia Praktyczny przewodnik
1 x Gwardzista rzymski 62 przed Chr.-324 po Chr.
1 x Fotografia bez tajemnic
1 x Autyzm i zespół Aspergera
1 x Zamówienia publiczne nie są trudne
1 x Koronny nr 1 Pseudonim Masa
1 x Meritum Prawo farmaceutyczne
1 x Dolna granica wieku odpowiedzialności karnej w prawie polskim
1 x Ekomobilność Tom 2 Innowacyjne rozwiązania poprawy i przywracania mobilności człowieka
1 x 360 stopni System ocen pracowniczych
1 x Sieci komputerowe. Najczęstsze problemy i ich rozwiązania
1 x Jura Krakowsko Częstochowska
1 x Służebność mieszkania
1 x Komunikacja społeczna w zarządzaniu Proces komunikowania w relacjach międzyosobowych
1 x Prawo kredytowe
1 x Szkoła Wspólnota dążeń?
1 x Instrukcje księgowe i podatkowe 2017 + CD
1 x Aparat represji wobec kościoła w latach 1944-1956 Terytorium obecnej diecezji sandomierskej
1 x Druty od A do Z
1 x Aporty do spółek kapitałowych i osobowych Kluczowe zagadnienia podatkowe zarys aspektów prawnych
1 x Atlas ptaków Polski
1 x Radzieckie kobiety w walce Historia przemocy na froncie wschodnim
1 x Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa Uwarunkowania, procesy, skutki
1 x Działanie sądu z urzędu a podstawa faktyczna wyroku cywilnego
1 x VMware dla administratorów sieci komputerowych
1 x Atlas narciarski Czechy Polska Słowacja Austria Włochy
1 x Czytam więc wiem Testy przygotowujące do sprawdzianu szóstoklasisty
1 x Clematis najpiękniejsze gatunki powojników
1 x Bezpieczeństwo europejskie Systemy, instytucje, funkcjonowanie
1 x 126 motywów szydełkowych
1 x Gemba Kaizen Zdroworozsądkowe podejście do strategii ciągłego rozwoju
1 x Bądź zdrów bez lekarstw
1 x Aplikacja 2010 Zbiór przepisów część 2
1 x Cyfrowi ludzie Nasza czwarta rewolucja
1 x Atlas anatomii topograficznej zwierząt domowych
1 x Zioła Nowa encyklopedia Właściwości i zastosowanie w odżywianiu, leczeniu i kosmetyce
1 x Jak wyleczyć chorobę Hashimoto
1 x Filmowy Paryż
1 x Dialog zamiast kar
1 x Beksiński 4
1 x Dolnośląskie TIR mapa dla zawodowców
1 x Agorafilia Sztuka i demokracja w postkomunistycznej Europie
1 x Domowy salon piękności Poradnik nowoczesnej kosmetyki naturalnej
1 x Gdańsk Miasto od nowa Kształtowanie społeczeństwa i warunki bytowe w latach 1945–1970
1 x Atlas myśliwski
1 x Charakterystyka i uwarunkowania rozwoju rolnictwa ekologicznego w Polsce
1 x Cyril Northcote Parkinson Prawo Parkinsona
1 x 1 Pułk Strzelców Konnych Dowódcy, oficerowie, podoficerowie i tradycje
1 x Bankowość bez tajemnic
1 x Filozofia pieniądza
1 x Historia świata Atlas ilustrowany
1 x Darwinowskie paradygmaty Mit teorii ewolucji w kulturze współczesnej
1 x Decyzje środowiskowe Opinie i uzgodnienia
1 x Bóg wszechświat i sens życia
1 x Przepis Jak tchnąć energię w zespół oraz organizację
1 x Alpy i Dolomity czyli gdzie warto pojechać
1 x Fragmenty lustra
1 x Hodowla kóz Rasy zdrowie opieka
1 x Czemu on Cię okłamuje? Jak rozpoznać i zdemaskować męskie łgarstwa
1 x Dendrochronologia
1 x Małżeński labirynt
1 x Banki i rynki finansowe Od zaufania publicznego do kasyna?
1 x Pielęgniarstwo psychiatryczne
1 x Jak stworzyć kostium Zbroja i rekwizyty do cosplayu
1 x Inżynieria kosztów
1 x Lasery w stomatologii
1 x Jak walczyć z uzależnieniami
1 x Etyka medyczna z elementami filozofii
1 x Dna moczanowa
1 x Polskie zioła lecznicze i uzdrawiające
1 x Bentley. Prywatne imperium #1
1 x Kompresja danych Podstawy, metody bezstratne, kodery obrazów
1 x Dziennik nowej mamy
1 x Logistyka dystrybucji Trendy - Wyzwania - Przykłady
16,085.56zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Chirurgia
Powikłania w chirurgii dziecięcej

Powikłania w chirurgii dziecięcej

99.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL