Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III 109.00zł
UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III

Tytuł: UML i wzorce projektowe Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji Wydanie III
Autor: Craig Larman
ISBN: 978-83-246-2874-2
Ilość stron: 754
Data wydania: 03/2011
Oprawa: Twarda
Format: 172x245
Wydawnictwo: HELION

Cena: 109.00zł


Poznaj metodologię projektowania i wytwarzania systemów informatycznych!

  • Co to jest UML?
  • Czym jest modelowanie zwinne?
  • Jak wybrać narzędzia wspomagające proces projektowania?

Projektanci wielokrotnie podejmowali próby opracowania sposobu prezentacji struktury i zasad działania systemów informatycznych. Poszukiwania metody, która zostałaby zaakceptowana przez rynek i uznana za standard, trwały długo i nie były łatwe. Zakończyły się jednak sukcesem, a ich efektem jest język UML. Z drugiej strony "banda czterech" (Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides) w 1995 roku opracowała metody rozwiązywania typowych problemów - wzorce projektowe.

Craig Larman łączy znajomość języka UML z wiedzą na temat wzorców projektowych i przedstawia w swojej książce sposoby projektowania systemów informatycznych z wykorzystaniem języka UML 2. W trakcie lektury tego uznanego na całym świecie podręcznika dowiesz się, jak zbierać wymagania, tworzyć przypadki użycia, modelować dziedzinę, tworzyć architektury wielowarstwowe, a co najważniejsze, odkryjesz, jak wykorzystać przy tym wzorce projektowe. Najnowsze wydanie wzbogacone zostało o nowe studia przypadków, omówienie zwinnych metod projektowania oraz liczne dodatki ułatwiające naukę. Podręcznik ten jest niezastąpiony dla wszystkich osób mających styczność z procesem projektowania i wytwarzania systemów informatycznych.

  • Przypadki użycia, diagram przypadków użycia
  • Wykorzystanie testów do identyfikacji przypadków użycia
  • Metody przyrostowe i ewolucyjne
  • Cykl życia projektu w modelu kaskadowym
  • Praktyki zwinne, modelowanie zwinne
  • Modelowanie dziedziny
  • Wzorce projektowe "bandy czterech"
  • Analiza i projektowanie obiektowe
  • Zarządzanie projektem
  • Diagramy klas
  • Projektowanie warstw
  • Diagramy sekwencji i komunikacji
  • Programowanie sterowane testami
  • Narzędzia wspomagające UML

Dołącz do grona najznamienitszych projektantów.

Spis treści:

Część I: Wprowadzenie
1. Analiza i projektowanie obiektowe (29)

  • 1.1. Czego uczy ta książka? Czy to się przyda? (29)
  • 1.2. Co jest głównym celem nauki? (32)
  • 1.3. Czym są analiza i projektowanie? (33)
  • 1.4. Czym są analiza i projektowanie obiektowe? (33)
  • 1.5. Krótki przykład (34)
  • 1.6. Co to jest UML? (37)
  • 1.7. Modelowanie graficzne jest dobre (41)
  • 1.8. Historia (41)
  • 1.9. Polecane materiały (43)

2. Iteracyjność, ewolucyjność i zwinność (45)

  • Wprowadzenie (45)
  • 2.1. Czym jest UP? Czy można uzupełniać go innymi metodami? (46)
  • 2.2. Czym jest metoda iteracyjna i ewolucyjna? (47)
  • 2.3. Jak wygląda cykl życia projektu w modelu kaskadowym? (51)
  • 2.4. Na czym polegają przyrostowe i ewolucyjne projektowanie oraz analiza? (53)
  • 2.5. Czym jest planowanie iteracyjne sterowane ryzykiem i sterowane przez klienta? (56)
  • 2.6. Jakie metody i zasady składają się na podejście zwinne? (57)
  • 2.7. Czym jest modelowanie zwinne? (58)
  • 2.8. Czym jest zwinny UP? (60)
  • 2.9. Czy istnieją inne ważne praktyki UP? (62)
  • 2.10. Jakie są fazy UP? (62)
  • 2.11. Czym są dyscypliny UP? (63)
  • 2.12. Jak dostosować UP do własnych potrzeb? Przypadek wytwórczy (65)
  • 2.13. Symptomy braku zrozumienia UP (67)
  • 2.14. Historia (68)
  • 2.15. Polecane materiały (69)

3. Studia przypadków (71)

  • Wprowadzenie (71)
  • 3.1. Co zostało, a co nie zostało uwzględnione w studiach przypadków? (71)
  • 3.2. Strategia studiów przypadków: iteracyjne wytwarzanie aplikacji i iteracyjna nauka (73)
  • 3.3. Studium przypadku nr 1: system sprzedaży NextGen (73)
  • 3.4. Studium przypadku nr 2: gra Monopoly (74)

Część II: Faza rozpoczęcia
4. Faza rozpoczęcia nie jest fazą wymagań (77)

  • Wprowadzenie (77)
  • 4.1. Czym jest faza rozpoczęcia? (78)
  • 4.2. Ile trwa faza rozpoczęcia? (79)
  • 4.3. Które artefakty pojawiają się już w fazie rozpoczęcia? (79)
  • 4.4. Symptomy świadczące o braku zrozumienia fazy rozpoczęcia (81)
  • 4.5. Ilość UML w fazie rozpoczęcia (82)

5. Ewoluujące wymagania (83)

  • Wprowadzenie (83)
  • 5.1. Definicja: wymagania (84)
  • 5.2. Wymagania kaskadowe a ewolucyjne (84)
  • 5.3. W jaki sposób umiejętnie wskazywać wymagania? (85)
  • 5.4. Jakie są typy i kategorie wymagań? (86)
  • 5.5. W jaki sposób artefakty UP organizują wymagania? (87)
  • 5.6. Czy ta książka zawiera przykłady tych artefaktów? (88)
  • 5.7. Polecane zasoby (89)

6. Przypadki użycia (91)

  • Wprowadzenie (91)
  • 6.1. Przykład (92)
  • 6.2. Definicja: aktorzy, scenariusze, przypadki użycia (92)
  • 6.3. Przypadki użycia a Model Przypadków Użycia (94)
  • 6.4. Motywacja: po co nam przypadki użycia? (95)
  • 6.5. Definicja: czy przypadki użycia to wymagania funkcjonalne? (95)
  • 6.6. Definicja: jakie są typy aktorów? (96)
  • 6.7. Notacja: jakie są trzy podstawowe formaty przypadków użycia? (97)
  • 6.8. Przykład: pełny opis przypadku użycia Obsłuż sprzedaż (97)
  • 6.9. Co opisują poszczególne sekcje? (103)
  • 6.10. Notacja: czy istnieją inne formaty zapisu przypadków użycia? Wersja dwukolumnowa (110)
  • 6.11. Wskazówka: opisuj sedno sprawy i odsuń się od interfejsu użytkownika (111)
  • 6.12. Wskazówka: pisz zwięzłe przypadki użycia (113)
  • 6.13. Wskazówka: stosuj technikę czarnej skrzynki (113)
  • 6.14. Wskazówka: przyjmij perspektywę aktora i jego celu (114)
  • 6.15. Wskazówka: jak znajdować przypadki użycia? (114)
  • 6.16. Wskazówka: jakie testy mogą pomóc w identyfikacji przypadków użycia? (119)
  • 6.17. Zastosowanie UML: diagramy przypadków użycia (121)
  • 6.18. Zastosowanie UML: diagramy czynności (124)
  • 6.19. Motywacja: inne zyski ze stosowania przypadków użycia? Kontekst dla wymagań (124)
  • 6.20. Przykład: gra Monopoly (125)
  • 6.21. Proces: jak stosować przypadki użycia w ramach metod iteracyjnych? (127)
  • 6.22. Historia (132)
  • 6.23. Polecane zasoby (132)

7. Inne wymagania (135)

  • Wprowadzenie (135)
  • Artefakty związane z innymi wymaganiami (136)
  • 7.1. Czy przykłady są kompletne? (136)
  • 7.2. Czy te wymagania są w pełni analizowane w fazie rozpoczęcia? (136)
  • 7.3. Wskazówka: czy te artefakty powinny trafić na stronę projektu? (137)
  • 7.4. Przykład NextGen: (niepełna) Specyfikacja Dodatkowa (138)
  • 7.5. Komentarz: Specyfikacja Dodatkowa (141)
  • 7.6. Przykład NextGen: (niepełna) Wizja (143)
  • 7.7. Komentarz: Wizja (146)
  • 7.8. Przykład NextGen: (niepełny) Słowniczek (149)
  • 7.9. Komentarz: Słowniczek (150)
  • 7.10. Przykład NextGen: Reguły Biznesowe (Dziedzinowe) (151)
  • 7.11. Komentarz: Reguły Dziedzinowe (152)
  • 7.12. Proces: ewoluujące wymagania w metodach iteracyjnych (152)
  • 7.13. Polecane zasoby (155)

Część III: Faza opracowywania. Iteracja-1 - podstawy
8. Iteracja-1 - podstawy (159)

  • Wprowadzenie (159)
  • 8.1. Wymagania w iteracji-1: zastosowanie najważniejszych umiejętności z OOA/D (160)
  • 8.2. Proces: fazy rozpoczęcia i opracowywania (162)
  • 8.3. Proces: planowanie następnej iteracji (165)

9. Modele dziedziny (167)

  • Wprowadzenie (167)
  • 9.1. Przykład (169)
  • 9.2. Czym jest model dziedziny? (170)
  • 9.3. Motywacja: po co tworzyć model dziedziny? (174)
  • 9.4. Wskazówka: jak stworzyć Model Dziedziny? (175)
  • 9.5. Jak znaleźć klasy konceptualne? (175)
  • 9.6. Przykład: znajdowanie i rysowanie klas konceptualnych (179)
  • 9.7. Wskazówka: modelowanie zwinne - szkicowanie diagramu klas (181)
  • 9.8. Wskazówka: modelowanie zwinne - czy korzystać z narzędzi? (181)
  • 9.9. Wskazówka: obiekty raportujące - czy umieszczać w modelu klasę Receipt? (181)
  • 9.10. Wskazówka: myśl jak kartograf, posługuj się terminami z dziedziny (182)
  • 9.11. Wskazówka: jak modelować świat nierzeczywisty? (182)
  • 9.12. Wskazówka: atrybuty a klasy (183)
  • 9.13. Wskazówka: kiedy modelować z użyciem klas opisowych? (183)
  • 9.14. Asocjacje (186)
  • 9.15. Asocjacje w modelach dziedziny (193)
  • 9.16. Atrybuty (194)
  • 9.17. Przykład: atrybuty w modelu dziedziny (201)
  • 9.18. Podsumowanie: czy model jest poprawny? (204)
  • 9.19. Proces: iteracyjne i ewolucyjne modelowanie dziedziny (204)
  • 9.20. Polecane zasoby (206)

10. Systemowe diagramy sekwencji (207)

  • Wprowadzenie (207)
  • 10.1. Przykład: SSD dla NextGen (209)
  • 10.2. Czym są systemowe diagramy sekwencji? (209)
  • 10.3. Motywacja: po co rysować SSD? (210)
  • 10.4. Stosowanie UML: diagramy sekwencji (211)
  • 10.5. Jak mają się SSD do przypadków użycia? (211)
  • 10.6. Jak nazywać zdarzenia i operacje systemowe? (212)
  • 10.7. Jak uwzględnić zewnętrzne systemy w SSD? (212)
  • 10.8. Jakie informacje z SSD powinny trafić do Słowniczka? (213)
  • 10.9. Przykład: SSD dla gry Monopoly (213)
  • 10.10. Proces: iteracyjne i przyrostowe SSD (214)
  • 10.11. Historia i polecane zasoby (214)

11. Kontrakty operacji (215)

  • Wprowadzenie (215)
  • 11.1. Przykład (217)
  • 11.2. Z jakich sekcji składa się kontrakt? (217)
  • 11.3. Definicja: czym jest operacja systemowa? (217)
  • 11.4. Warunki końcowe (218)
  • 11.5. Przykład: warunki końcowe operacji enterItem (221)
  • 11.6. Wskazówka: czy aktualizować model dziedziny? (222)
  • 11.7. Wskazówka: kiedy warto pisać kontrakty operacji? (222)
  • 11.8. Wskazówka: tworzenie kontraktów (223)
  • 11.9. Przykład: kontrakty NextGen (224)
  • 11.10. Przykład: kontrakty Monopoly (225)
  • 11.11. Stosowanie UML: operacje, kontrakty i OCL (226)
  • 11.12. Proces: kontrakty operacji w UP (227)
  • 11.13. Historia (227)
  • 11.14. Polecane zasoby (228)

12. Od wymagań do projektowania - iteracyjnie (229)

  • Wprowadzenie (229)
  • 12.1. Zrobić co należy i jak należy - iteracyjnie (230)
  • 12.2. Prowokowanie zmian na wczesnym etapie (230)
  • 12.3. Tylko czy analiza i modelowanie nie zajęły nam całych tygodni? (230)

13. Architektura logiczna i diagramy pakietów UML (231)

  • Wprowadzenie (231)
  • 13.1. Przykład (232)
  • 13.2. Czym jest architektura logiczna? Co to są warstwy? (232)
  • 13.3. Na której warstwie koncentrują się studia przypadków? (234)
  • 13.4. Czym jest architektura oprogramowania? (235)
  • 13.5. Stosowanie UML: diagramy pakietów (235)
  • 13.6. Wskazówka: projektowanie warstw (236)
  • 13.7. Wskazówka: zasada oddzielenia modelu od widoku (242)
  • 13.8. Jaki jest związek pomiędzy SSD, operacjami systemowymi i warstwami? (244)
  • 13.9. Przykład: architektura logiczna i diagram pakietów NextGen (246)
  • 13.10. Przykład: architektura logiczna Monopoly (246)
  • 13.11. Polecane zasoby (246)

14. Zaczynamy projektować (247)

  • Wprowadzenie (247)
  • 14.1. Modelowanie zwinne i szkicowanie UML (248)
  • 14.2. Narzędzia UML CASE (249)
  • 14.3. Ile czasu przeznaczyć na UML przed rozpoczęciem kodowania? (250)
  • 14.4. Projektowanie obiektów: czym są modelowanie statyczne i dynamiczne? (250)
  • 14.5. Umiejętność projektowania obiektowego jest ważniejsza od znajomości notacji UML (252)
  • 14.6. Inne techniki projektowania obiektowego: karty CRC (252)

15. Diagramy interakcji UML (255)

  • Wprowadzenie (255)
  • 15.1. Diagramy sekwencji i komunikacji (256)
  • 15.2. Początkujący projektanci za rzadko używają diagramów interakcji! (259)
  • 15.3. Często stosowana notacja diagramów interakcji (259)
  • 15.4. Podstawowa notacja diagramów sekwencji (261)
  • 15.5. Podstawowa notacja diagramów komunikacji (273)

16. Diagramy klas UML (281)

  • Wprowadzenie (281)
  • 16.1. Stosowanie UML: notacja diagramów klas UML (282)
  • 16.2. Definicja: projektowy diagram klas (283)
  • 16.3. Definicja: klasyfikator (283)
  • 16.4. Sposoby prezentacji atrybutów UML: tekst i linie asocjacji (284)
  • 16.5. Symbol notatki: uwagi, komentarze, ograniczenia i ciała metod (287)
  • 16.6. Operacje i metody (288)
  • 16.7. Słowa kluczowe (290)
  • 16.8. Stereotypy, profile i znaczniki (291)
  • 16.9. Właściwości i listy właściwości UML (292)
  • 16.10. Generalizacja, klasy abstrakcyjne, operacje abstrakcyjne (292)
  • 16.11. Zależności (293)
  • 16.12. Interfejsy (295)
  • 16.13. O przewadze kompozycji nad agregacją (296)
  • 16.14. Ograniczenia (297)
  • 16.15. Asocjacja kwalifikowana (298)
  • 16.16. Klasa asocjacyjna (299)
  • 16.17. Klasy singletonowe (299)
  • 16.18. Szablony klas i interfejsów (300)
  • 16.19. Przegródki definiowane przez użytkownika (300)
  • 16.20. Klasa aktywna (301)
  • 16.21. Jaki jest związek pomiędzy diagramami interakcji i klas? (301)

17. GRASP: projektowanie obiektów i przydział odpowiedzialności (303)

  • Wprowadzenie (303)
  • 17.1. UML a zasady projektowania (304)
  • 17.2. Projektowanie obiektowe: przykład danych wejściowych, czynności i wyników (304)
  • 17.3. Odpowiedzialność i projektowanie sterowane odpowiedzialnością (308)
  • 17.4. GRASP: metodyczne podejście do podstaw projektowania obiektowego (309)
  • 17.5. Jaki jest związek pomiędzy zobowiązaniami, GRASP i diagramami UML? (310)
  • 17.6. Czym są wzorce? (311)
  • 17.7. Co już wiemy? (313)
  • 17.8. Krótki przykład projektowania obiektowego z użyciem GRASP (314)
  • 17.9. Zastosowanie GRASP podczas projektowania obiektowego (324)
  • 17.10. Twórca (Creator) (325)
  • 17.11. Ekspert (Information Expert) (327)
  • 17.12. Niskie Sprzężenie (Low Coupling) (332)
  • 17.13. Kontroler (Controller) (336)
  • 17.14. Wysoka Spójność (High Cohesion) (348)
  • 17.15. Polecane zasoby (353)

18. Projektowanie obiektowe z użyciem GRASP - przykłady (355)

  • Wprowadzenie (355)
  • 18.1. Czym jest realizacja przypadku użycia? (356)
  • 18.2. Uwagi na temat artefaktów (358)
  • 18.3. Co dalej? (361)
  • 18.4. Realizacje przypadków użycia rozpatrywanych w bieżącej iteracji NextGen (361)
  • 18.5. Realizacje przypadków użycia rozpatrywanych w bieżącej iteracji gry Monopoly (382)
  • 18.6. Proces: iteracyjne i ewolucyjne projektowanie obiektowe (392)
  • 18.7. Podsumowanie (394)

19. Widoczność obiektów (395)

  • Wprowadzenie (395)
  • 19.1. Wzajemna widoczność obiektów (395)
  • 19.2. Czym jest widoczność? (396)

20. Odwzorowanie wyników projektowania w kodzie (401)

  • Wprowadzenie (401)
  • 20.1. Programowanie w ewolucyjnym modelu przyrostowym (402)
  • 20.2. Odwzorowanie wyników projektowania w kodzie (403)
  • 20.3. Tworzenie definicji klas na podstawie DCD (403)
  • 20.4. Tworzenie metod na podstawie diagramów interakcji (404)
  • 20.5. Kolekcje (406)
  • 20.6. Wyjątki i obsługa błędów (407)
  • 20.7. Definicja metody Sale.makeLineItem (407)
  • 20.8. Kolejność implementacji (408)
  • 20.9. Programowanie sterowane testami (408)
  • 20.10. Podsumowanie zasad odwzorowywania wyników projektowania w kodzie (409)
  • 20.11. Kod NextGen (409)
  • 20.12. Kod Monopoly (412)

21. Programowanie sterowane testami i refaktoryzacja (417)

  • Wprowadzenie (417)
  • 21.1. Programowanie sterowane testami (418)
  • 21.2. Refaktoryzacja (421)
  • 21.3. Polecane zasoby (425)

22. Narzędzia UML i UML jako plan (427)

  • Wprowadzenie (427)
  • 22.1. Inżynieria postępowa, wsteczna i wahadłowa (428)
  • 22.2. Jaka jest opinia programistów na temat narzędzi UML CASE? (429)
  • 22.3. Na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia? (429)
  • 22.4. Jeśli UML traktowany jest jako szkic, to jak aktualizować diagramy po zmianach w kodzie? (430)
  • 22.5. Polecane zasoby (430)

Część IV: Faza opracowywania. Iteracja-2 - więcej wzorców
23. Iteracja-2 - wymagania (433)

  • Wprowadzenie (433)
  • 23.1. Przejście z iteracji-1 do iteracji-2 (434)
  • 23.2. Iteracja-2: krótko o wymaganiach, nacisk na projektowanie obiektowe i wzorce (435)

24. Szybka aktualizacja artefaktów analitycznych (439)

  • Wprowadzenie (439)
  • 24.1. Studium przypadku: NextGen (439)
  • 24.2. Studium przypadku: Monopoly (441)

25. GRASP: więcej obiektów, więcej zobowiązań (445)

  • Wprowadzenie (445)
  • 25.1. Polimorfizm (Polymorphism) (446)
  • 25.2. Czysty Wymysł (Pure Fabrication) (453)
  • 25.3. Pośrednictwo (Indirection) (458)
  • 25.4. Ochrona Zmienności (Protected Variations) (459)

26. Wzorce projektowe GoF (467)

  • Wprowadzenie (467)
  • 26.1. GoF: Adapter (468)
  • 26.2. Niektóre wzorce GRASP są uogólnieniem innych wzorców (470)
  • 26.3. Odkrycia "analityczne" na poziomie projektowania (471)
  • 26.4. Fabryka (Factory) (472)
  • 26.5. GoF: Singleton (474)
  • 26.6. Podsumowanie problemu zewnętrznych usług o odmiennych interfejsach (478)
  • 26.7. GoF: Strategia (Strategy) (479)
  • 26.8. GoF: Kompozyt (Composite) i inne zasady projektowe (483)
  • 26.9. GoF: Fasada (Facade) (492)
  • 26.10. GoF: Obserwator, Wydawca-Prenumerator lub Delegacja Obsługi Zdarzeń (495)
  • 26.11. Wnioski (502)
  • 26.12. Polecane zasoby (503)

Część V: Faza opracowywania. Iteracja-3 - średnio zaawansowane zagadnienia
27. Iteracja-3 - wymagania (507)

  • Wprowadzenie (507)
  • 27.1. NextGen (508)
  • 27.2. Monopoly (508)

28. Diagramy czynności (aktywności) UML i modelowanie czynności (509)

  • Wprowadzenie (509)
  • 28.1. Przykład (510)
  • 28.2. Jak stosować diagramy czynności? (511)
  • 28.3. Diagramy czynności: więcej notacji (513)
  • 28.4. Wskazówki (514)
  • 28.5. Przykład: diagram czynności NextGen (515)
  • 28.6. Proces: diagramy czynności w UP (516)
  • 28.7. Historia (516)

29. Diagramy stanów UML (517)

  • Wprowadzenie (517)
  • 29.1. Przykład (518)
  • 29.2. Definicje: zdarzenia, stany, przejścia (518)
  • 29.3. Jak stosować diagramy stanów? (519)
  • 29.4. Diagramy stanów UML: więcej notacji (521)
  • 29.5. Przykład: modelowanie nawigacji UI za pomocą diagramów stanów (522)
  • 29.6. Przykład: diagram stanów dla przypadku użycia NextGen (523)
  • 29.7. Proces: diagramy stanów w UP (524)
  • 29.8. Polecane zasoby (524)

30. Powiązania pomiędzy przypadkami użycia (525)

  • Wprowadzenie (525)
  • 30.1. Relacja include (526)
  • 30.2. Terminologia: konkretne, abstrakcyjne, bazowe i dodatkowe przypadki użycia (529)
  • 30.3. Relacja extend (530)
  • 30.4. Relacja generalize (532)
  • 30.5. Diagramy przypadków użycia (532)

31. Udoskonalenie Modelu Dziedziny (535)

  • Wprowadzenie (535)
  • 31.1. Nowe koncepty w Modelu Dziedziny NextGen (536)
  • 31.2. Generalizacja (538)
  • 31.3. Definiowanie konceptualnych nadklas i podklas (539)
  • 31.4. Kiedy definiować podklasy konceptualne? (542)
  • 31.5. Kiedy definiować nadklasy konceptualne? (544)
  • 31.6. Hierarchie klas konceptualnych w NextGen (545)
  • 31.7. Abstrakcyjne klasy konceptualne (548)
  • 31.8. Modelowanie zmian stanów (549)
  • 31.9. Hierarchie klas konceptualnych a dziedziczenie (550)
  • 31.10. Klasy asocjacyjne (550)
  • 31.11. Agregacja i kompozycja (553)
  • 31.12. Przedziały czasowe i ceny produktów - naprawa "błędu" z iteracji-1 (556)
  • 31.13. Nazwy ról w asocjacjach (557)
  • 31.14. Role jako koncepty a role w asocjacjach (557)
  • 31.15. Elementy pochodne (558)
  • 31.16. Asocjacje kwalifikowane (559)
  • 31.17. Asocjacje zwrotne (560)
  • 31.18. Wykorzystanie pakietów w celu lepszej organizacji Modelu Dziedziny (560)
  • 31.19. Przykład: udoskonalenie Modelu Dziedziny Monopoly (566)

32. Więcej SSD i kontraktów (569)

  • Wprowadzenie (569)
  • 32.1. POS NextGen (569)

33. Analiza architektoniczna (575)

  • Wprowadzenie (575)
  • 33.1. Proces: kiedy zacząć analizę architektoniczną? (576)
  • 33.2. Definicja: punkty zmienności i punkty ewolucji (576)
  • 33.3. Analiza architektoniczna (577)
  • 33.4. Etapy analizy architektonicznej (578)
  • 33.5. Nauka ścisła: identyfikacja i analiza czynników architektonicznych (579)
  • 33.6. Przykład: fragment tabeli czynników architektonicznych NextGen (582)
  • 33.7. Sztuka: rozwiązywanie problemów stwarzanych przez czynniki architektoniczne (582)
  • 33.8. Podsumowanie motywów przewodnich analizy architektonicznej (591)
  • 33.9. Proces: architektura iteracyjna w UP (592)
  • 33.10. Polecane zasoby (593)

34. Udoskonalenie architektury logicznej (595)

  • Wprowadzenie (595)
  • 34.1. Przykład: architektura logiczna NextGen (596)
  • 34.2. Współpraca oparta o wzorzec Warstwy (601)
  • 34.3. Dodatkowe uwagi na temat wzorca Warstwy (607)
  • 34.4. Oddzielenie modelu od widoku i komunikacja wzwyż (612)
  • 34.5. Polecane zasoby (613)

35. Projektowanie pakietów (615)

  • Wprowadzenie (615)
  • 35.1. Wskazówki na temat organizacji pakietów (616)
  • 35.2. Polecane zasoby (622)

36. Więcej projektowania z zastosowaniem wzorców GoF (623)

  • Wprowadzenie (623)
  • 36.1. Przykład: POS NextGen (624)
  • 36.2. Przejście do usług lokalnych. Wydajność dzięki lokalnej pamięci podręcznej cache (624)
  • 36.3. Obsługa błędów (629)
  • 36.4. Przejście do usług lokalnych z wykorzystaniem Pełnomocnika (GoF) (635)
  • 36.5. Wpływ wymagań niefunkcjonalnych na architekturę (638)
  • 36.6. Dostęp do zewnętrznych urządzeń fizycznych za pomocą adapterów (639)
  • 36.7. Fabryka Abstrakcyjna dla rodzin powiązanych obiektów (641)
  • 36.8. Obsługa płatności z wykorzystaniem wzorców Polimorfizm i Zrób To Sam (644)
  • 36.9. Przykład: Monopoly (649)
  • 36.10. Podsumowanie (653)

37. Projektowanie szkieletu (frameworku) trwałych danych w oparciu o wzorce (655)

  • Wprowadzenie (655)
  • 37.1. Problem: trwałe obiekty (656)
  • 37.2. Rozwiązanie: usługa trwałych danych oparta o framework (657)
  • 37.3. Szkielety (frameworki) (657)
  • 37.4. Wymagania wobec usługi i szkieletu trwałych danych (658)
  • 37.5. Najważniejsze idee (659)
  • 37.6. Wzorzec Reprezentacja Obiektów w Postaci Tabel (659)
  • 37.7. Profil modelowania danych w UML (660)
  • 37.8. Wzorzec Identyfikator Obiektu (660)
  • 37.9. Dostęp do usługi trwałych danych poprzez fasadę (661)
  • 37.10. Wzorzec Odwzorowywacz Bazodanowy (Database Mapper, Database Broker) (662)
  • 37.11. Projektowanie szkieletów z zastosowaniem wzorca Metoda Szablonowa (664)
  • 37.12. Materializacja z zastosowaniem wzorca Metoda Szablonowa (665)
  • 37.13. Konfiguracja odwzorowywaczy poprzez fabrykę MapperFactory (670)
  • 37.14. Wzorzec Zarządzanie Cache (671)
  • 37.15. Ukrycie kodu SQL wewnątrz jednej klasy (671)
  • 37.16. Stany transakcyjne i wzorzec Stan (672)
  • 37.17. Projektowanie transakcji w oparciu o wzorzec Polecenie (676)
  • 37.18. Leniwa materializacja z zastosowaniem wzorca Pełnomocnik Wirtualny (678)
  • 37.19. Jak reprezentować asocjacje w tabelach bazodanowych? (681)
  • 37.20. Nadklasa PersistentObject a zasada rozdzielenia zagadnień (681)
  • 37.21. Pozostałe problemy (682)

38. Diagramy wdrożeniowe i diagramy komponentów (683)

  • 38.1. Diagramy wdrożeniowe (683)
  • 38.2. Diagramy komponentów (685)

39. Dokumentacja architektury: UML i model N+1 widoków (687)

  • Wprowadzenie (687)
  • 39.1. Dokument Architektura Aplikacji i widoki architektoniczne (688)
  • 39.2. Notacja: struktura dokumentu Architektura Aplikacji (691)
  • 39.3. Przykład NextGen: Architektura Aplikacji (692)
  • 39.4. Przykład: dokument Architektura Aplikacji Jakarta Struts (697)
  • 39.5. Proces: iteracyjna dokumentacja architektury (701)
  • 39.6. Polecane zasoby (701)

Część VI: Dodatkowe zagadnienia (703)
40. Zwinne zarządzanie projektem (705)

  • Wprowadzenie (705)
  • 40.1. Jak zaplanować iterację? (706)
  • 40.2. Planowanie adaptacyjne (706)
  • 40.3. Plan Faz i Plan Iteracji (708)
  • 40.4. Jak planować iteracje w oparciu o przypadki użycia i scenariusze? (708)
  • 40.5. (Nie)wiarygodność wczesnych szacunków (711)
  • 40.6. Organizacja artefaktów (712)
  • 40.7. Symptomy braku zrozumienia planowania iteracyjnego (713)
  • 40.8. Polecane zasoby (713)
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Taryfikator mandatów i punktów karnych 2017
Taryfikator mandatów i punktów karnych 2017
Anna Wyciszczak
Od.Nowa.
Nienachalna z urody
Nienachalna z urody
Maria Czubaszek
Prószyński
Zobowiązania
Zobowiązania
Mróz Teresa, Drozdowska Urszula, Konik Piotr, Pannert Maciej
C.H. Beck
Kuchnia Wielkopolska Potrawy tradycyjne
Kuchnia Wielkopolska Potrawy tradycyjne
Jakimowicz-Klein Barbara
Astrum
Bezpieczeństwo Tom 5 Programy promocji
Bezpieczeństwo Tom 5 Programy promocji
Hołyst Brunon
PWN
Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się
Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się
Marek Jabłoński
C.H. Beck
 Koszyk
1 x Choroba zwyrodnieniowa stawów, zespół przewlekłego zmęczenia, fibromialgia Zestaw ćwiczeń ogólno-usprawniających
1 x Ćwiczenia z receptury
1 x Cenzura wobec tematu II wojny światowej i podziemia powojennego w literaturze polskiej 1956-1958
1 x Jak być wspaniałym tatą
1 x Rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych
1 x Astma oskrzelowa Perspektywa psychologiczno-egzystencjalna
1 x Kaskady i sadzawki w ogrodzie
1 x Pozycja prawna oskarżonego z zaburzeniami psychicznymi
1 x Alfabet Tischnera
1 x Jestem na ciebie zły, ale cię kocham Jak naprawić relacje z rodzicami
1 x Apokalipsa czytana dzisiaj
1 x Historia sztuki Architektura
1 x Jak odgracić dom, nie wpadając w rozpacz Wygraj walkę z nadmiarem rzeczy
1 x 300 idiomów języka niemieckiego
1 x Konstytucja Praworządność Władza sądownicza Aktualne problemy trzeciej władzy w Polsce
1 x Czas na dziecko Poradnik dla dojrzałych matek
1 x Microsoft Excel 2019 Krok po kroku
1 x Gorzka czekolada
1 x Droga do nieśmiertelności Felietony medyczne
1 x Generyczność w języku i w myśleniu Studium kognitywne
1 x Co wie Twój kot? Poznaj sposób rozumienia świata przez koty
1 x Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej Teoria i praktyka Wydanie 2
1 x Komunikacja religijna i media
1 x Koniec Alzheimera
1 x Psychosomatyczne, emocjonalne i duchowe aspekty chorób ze stresu
1 x Formy nieobecności Szkice o współczesnej poezji kobiet
1 x Artyści uliczni polskich miast
1 x Ewolucja systemów bezpieczeństwa Od Bliskiego Wschodu do Oceanii
1 x Fenomenologia regionalnej integracji państw Studium prawa międzynarodowego Tom 1 Teoria i praktyka regionalnej integracji państw
1 x Bliźnięta... i więcej, czyli o wieloraczkach podczas ciąży i po porodzie
1 x Detoks cukrowy
1 x Immunitet parlamentarny i immunitet głowy państwa z perspektywy konstytucyjnej i karnoprocesowej
1 x Granice procesu karnego Legalność działań uczestników postępowania
1 x Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik. Wydanie II
1 x Bezrobocie. Zachowania zdrowotne. Uwarunkowania
1 x Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej
1 x Abc każdej dziewczyny
1 x Jak być artystą na przykładzie Thomasa Manna
1 x Architektura Urbanistyka Nauka
1 x Interaktywna wizualizacja danych
1 x Techniki twórców złośliwego oprogramowania. Elementarz programisty
1 x Renty strukturalne w ustawodawstwie rolnym
1 x Wątroba Profilaktyka Choroby Żywienie Dieta
1 x Dawno temu był sobie algorytm Czyli jak książki, filmy i życie codzienne wyjaśniają nam dziedzinę algorytmów
1 x Jak być wspaniałymi rodzicami Trzy poradniki dla każdej rodziny
1 x Psychologia w geriatrii
1 x Dolce vita po polsku
1 x Bez wyboru
1 x Audiowizualne usługi medialne Reglamentacja w warunkach konwersji cyfrowej
1 x Mirabegron w terapii nadreaktywności pęcherza moczowego
1 x Zamówienia publiczne Wzory pism z objaśnieniami
1 x Zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem
1 x Encyklopedia dinozaurów Poznaj świat strasznych jaszczurów
1 x Religijność osób z niepełnosprawnością wzrokową Struktura i uwarunkowania
1 x Metodyka pracy sędziego w sprawach cywilnych Wydanie 7
1 x Problemy okołooperacyjne u osób w wieku podeszłym
1 x Charakter prawny zapisu na sąd polubowny Wydanie 2
1 x Zioło-lecznictwo czyli wywary na przywary
1 x Cukrzyca bez lekarstw
1 x Adobe Fireworks CS5/CS5 PL Oficjalny podręcznik
1 x De prospectiva pingendi O perspektywie w malarstwie
1 x Al Capone
1 x Zdrowie publiczne Wyzwaniem dla systemów zdrowia XXI wieku
1 x Transmisja internetowa danych multimedialnych w czasie rzeczywistym
1 x Aktualne problemy prawne w psychologii i medycynie
1 x Ziołolecznictwo dla seniora
1 x Aktywizowanie odbiorcy a gatunki mowy Wiedza i umiejętności uczniów
1 x Gastroenterologia hepatologia i endoskopia Tom 1
1 x Góralsko godacka Ilustrowany słownik dla ceprów
1 x Prawna ochrona przyrody w Polsce a Natura 2000 leśnictwo, łowiectwo i rybactwo
1 x Artystyczna rekonkwista Sztuka w międzywojennej Polsce i Europie
1 x Kultura Grecka a Nowy Testament
1 x Gramatyka dla gimnazjalistów Scenariusze lekcji ćwiczenia testy
1 x 1000 czeskich słów(ek) Ilustrowany słownik czesko-polski polsko-czeski
1 x Angielski Gramatyka kieszonkowa
1 x Psychoonkologia w praktyce klinicznej
1 x 365 Pytań i odpowiedzi
1 x Bezpieczeństwo w wymiarze krajowym Wybrane obszary
1 x Historia książki Od glinianych tabliczek po e-booki
1 x Opiekun medyczny w praktyce Wydanie 2
1 x Dzieje słownictwa z zakresu stosunków społecznych w Serbii i Czarnogórze Tom 1 Ród i społeczeństwo
1 x Arteterapia Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki
1 x Angielski Leksyka Repetytorium +CD
1 x Cuda Alp Najpiękniejsze szczyty i krajobrazy
1 x Badania operacyjne w przykładach i zadaniach Wydanie 6
1 x Dietetyka. Żywienie zdrowego i chorego człowieka Wydanie 4
1 x Jak spełnić marzenia 9 pytań które zmienią twoje życie
1 x Jak się uczymy 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów
1 x Balkony dawnego Rzeszowa
1 x Arabski świat
1 x Responsive Web Design z jQuery
1 x Jak pisać prace z psychologii Poradnik dla studentów i badaczy Wydanie 4
1 x Ekspozycja Sekrety doskonałego naświetlania
1 x Metody CAD i AI w inżynierii elektrycznej Wybór przykładów z zastosowaniem programu MATLAB
1 x Afryka dzisiaj Piękna biedna różnorodna
1 x Dialog innych albo inne monologi Przypisy do psychoterapii
1 x Wirtualne okno Od Albertiego do microsoftu
1 x Kodeks cywilny Komentarz Część ogólna
1 x Autyzm Co to dla mnie znaczy? Podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu
1 x Pogromca stresów czyli jak przejąć kontrolę nad własnymi emocjami
1 x Neuroanatomia czynnościowa i kliniczna
1 x Gdańsk Kazimierza Macura Z historii konserwacji i odbudowy zabytków w latach 1936–2000
1 x Cela Historia mordercy który stał się mnichem
1 x Gitara klasyczna i akustyczna z płytą CD Kurs podstawowy
1 x Konwencja o ochronie praw człowieka i Podstawowych Wolności Tom1
1 x Gen Ukryta historia
1 x Kontrola zamówień publicznych Zagadnienia praktyczne
1 x Ilustrowany leksykon zespołów w dermatologii Tom 3 O-Ż
1 x Poradnik zawałowca
1 x Europejski tytuł egzekucyjny dla roszczeń bezspornych
1 x Ochrona własności intelektualnej Wydanie 3
1 x Glosariusz terminologii call-center/help desk
1 x Prawo wodne Komentarz
1 x Ekspozycja zawodowa w praktyce
1 x Internet Strategie bezpieczeństwa
1 x 11 września Niepokojące pytania
1 x Prawo autorskie Komentarz do wybranego orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE
1 x Sieci bezprzewodowe praktyczny przewodnik
1 x Konsument na rynku energii elektrycznej
1 x Chłopiec-duch Prawdziwa opowieść o cudownym powrocie do życia
1 x Uzasadnianie w aksjologii i etyce w badaniach polskich i zagranicznych
1 x Negocjacje policyjne i więzienne
1 x AutoCAD 2014 PL
1 x Jak urządzić mieszkanie i nie zwariować? czyli kobieta w wielkim domu
1 x 50 idei, które powinieneś znać Filozofia
1 x Francuzki noszą koronki Jak kupować, dobierać i nosić bieliznę we francuskim stylu
1 x Atak złego
1 x Odpowiedzialność karna za wykonanie zabiegu leczniczego bez zgody pacjenta
1 x Herosi i filozofia Książka która ocali ten świat
1 x Czarodzieje mogą wszystko
1 x Dramat udanego dziecka W poszukiwaniu siebie
1 x Prawo budżetowe
1 x Czas pracy 50 najważniejszych problemów
1 x Kodeks spółek handlowych Komentarz Tom 1
1 x CCNA 200-120 Zostań administratorem sieci komputerowych Cisco
1 x Ubezpieczenia społeczne i świadczenia ZUS, zasiłki, emerytury, renty
1 x Wszy Poznaj i pokonaj problem
1 x Konstytucje państw współczesnych Studium prawno-historyczne
1 x Czytanie Tomasza
1 x Ginekologia plastyczna
1 x 20 lat rzeczywistości poradzieckiej Spojrzenie socjologiczne
1 x Jak nie zabić swoich roślin
1 x Neonatologia
1 x Czytanie menażerii Zwierzęta w literaturze dziecięcej, młodzieżowej i fantastycznej
1 x Atlas histopatologii
1 x Prawo prasowe Komentarz Wydanie 2
1 x Farmakologia Recepty
1 x Homeostaza tekstu Tłumaczenie i komunikacja międzykulturowa w perspektywie polsko-japońskiej
1 x Prawo budowlane Construction Law
1 x Zioła Jak zbierać przetwarzać stosować
1 x Dyskurs i narracja w kontekście nowych mediów
1 x Krzewy i drzewa Fachowe rady
1 x Ćwiczenia z immunologii
1 x Prawne aspekty gospodarowania nieruchomościami w ujęciu praktycznym
1 x Arteterapia Sacrum i profanum
1 x Korespondent czyli jak opisać pełzający koniec świata
1 x Prawa człowieka w polityce demokracji zachodnich wobec Polski w latach 1975-1981
1 x Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej ICNP w praktyce pielęgniarskiej
1 x Fizykoterapia Wydanie 4
1 x Czas na czasownik Podręcznik do nauki języka polskiego ćwiczenia gramatyczne Poziom średni ogólny B2
1 x Zioła pól i ogrodów
1 x Rak nie czyta książek Ty przeczytaj i wygraj życie
1 x Mama dookoła świata
1 x Ekologiczne dzieciaki
1 x Odpowiedzialność za szkody łowieckie
1 x Anatomia niewinności Świadectwa niesłusznie skazanych
1 x Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
1 x Moje najlepsze przepisy z roślin leczniczych Dla zdrowia rodziny
1 x Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
1 x Język ukraiński dla początkujących podręcznik + słownik + CD
1 x Blaski i cienie pracy mózgu O miłości sztuce i pogoni za szczęściem.
1 x Ukryta wiedza Rola jąder podstawy w utajonym uczeniu się
1 x Bezpieczeństwo w Unii Europejskiej
1 x Inna komparatystyka
1 x Kodeks postępowania administracyjnego
1 x Chirurgia kolorektalna
1 x Broń Problematyka prawna i kryminalistyczna
1 x Activate B2 New Student's Book plus Active Book z płytą CD
1 x Zielnik dla każdego
1 x Dinozaurium
1 x Basia Szczęśliwą się bywa
1 x W kręgu upiorów i wilkołaków Demonologia słowiańska
1 x Laktoferyna – niezwykłe białko
1 x Terminologia i słownictwo specjalistyczne w dramatach Stanisława Wyspiańskiego
1 x Boskie zwierzęta
1 x Adopcja międzyrasowa Refleksje nad pokrewieństwem, rasą i przynależnością
1 x Leki współczesnej terapii
1 x Jawność procesu karnego
1 x Dzieła zebrane tom 1 Przeciw śmierci niewyzyskane siły życia
1 x Prawo łowieckie Komentarz
1 x Jawność i jej ograniczenia Standardy europejskie Tom 11
1 x 70 cudów Chin
1 x Dylematy zmiany Pisarze rumuńscy XIX wieku wobec ideologii zachowawczej
1 x Edukacja obywatelska w działaniu
1 x Edukacja małego dziecka Tom 1 Teoretyczne odniesienia tendencje i problemy
1 x Reumatoidalne zapalenie stawów
1 x Jak przestać się martwić i zacząć żyć
1 x English for physiotherapy Podręcznik z płytą CD
1 x Co nam daje równość? Wpływ równości płci na jakość życia i rozwój społeczny w Polsce
1 x Egzamin łowiecki bez stresów
1 x Kodeks pracy Komentarz Wydanie 9
1 x Informacja jest piękna
1 x Neurologia Kompendium
1 x Alice Munro wprowadzenie do twórczości
1 x Hodowla kóz Rasy zdrowie opieka
1 x Co by tu jeszcze...
1 x Służebność przesyłu w praktyce Wydanie 2
1 x Obrona sycylijska Wariant Richtera Rauzera
1 x Człowiek w pracy Od stresu do sukcesu w organizacji
1 x Magnetyzm i nadprzewodnictwo
1 x Farmakologia ogólna i kliniczna Tom 1
1 x Encyklopedia Historia Polski Najważniejsze wydarzenia na przestrzeni wieków
1 x Informatyzacja postępowania sądowego w prawie polskim i wybranych państw
1 x Kodeks spółek handlowych Polish Commercial Companies Code
1 x Ateizm Teizm i co dalej? Świadectwo życia
1 x Czynniki zmniejszające rolę władczych form działania administracji skarbowej w realizacji zobowiązań
1 x Bezpieczeństwo urządzeń mobilnych. Receptury
1 x Osteoporoza
1 x Surogatka Jak moja mama urodziła mi syna
1 x Czytając
1 x Dlaczego jesteśmy ateistami
1 x Urlopy i zasiłki macierzyńskie 2013 Zasady przyznawania, dokumentowania i wypłacania
1 x Minecraft Tablice craftingu, alchemii i metalurgii
1 x Zarys otoneurologii Tom 2
14,030.17zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Chirurgia
Transplantologia praktyczna Tom 8 Transplantologia - sukces oparty na współpracy

Transplantologia praktyczna Tom 8 Transplantologia - sukces oparty na współpracy

119.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press