We współczesnej gospodarce sektor usług odgrywa coraz większą rolę. Popyt na usługi zwiększa się zarówno ze strony przedsiębiorstw, jak i ze strony indywidualnych klientów. Książka jest poświęcona wybranym zagadnieniom dotyczącym sfery usług.
Autorzy w przystępny sposób omawiają w niej między innymi:
istotę usług i ich systematyzację, funkcjonowanie przedsiębiorstwa usługowego na rynku, rynki usług w Unii Europejskiej i Polsce, specyfikę marketingu usług, konkurencję na rynku usług, innowacje usługowe, serwicyzację gospodarki.
Walorami książki są nowoczesne podejście do roli sektora usług w gospodarce, szeroki zakres poruszanych zagadnień, a także jej uporządkowana struktura. Ponadto, w celu zobrazowania zmian zachodzących w gospodarce autorzy posłużyli się interesującymi przykładami zaczerpniętymi z europejskiego sektora usług. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, a także uczestników kursów kształcących w zakresie ekonomiki usług.
Rozdziały:
Wstęp Rozdział 1. Usługi w ujęciu teoretycznym 1.1. Istota usług 1.2. Klasyfikacja i typizacja usług 1.3. Zmierzch teorii trzech sektorów Pytania Rozdział 2. Funkcjonowanie rynku usług 2.1. Istota rynku usług 2.2. Struktura rynku usług 2.3. Równowaga rynku usług 2.4. Konkurencja na rynku usług Pytania Rozdział 3. Przedsiębiorstwo usługowe na rynku 3.1. Istota funkcjonowania przedsiębiorstwa usługowego 3.2. Organizacja działalności przedsiębiorstwa usługowego 3.3. Typy podmiotów prowadzących działalność usługową 3.4. Rola przedsiębiorstw usługowych we współczesnej gospodarce Pytania Rozdział 4. Działalność marketingowa podmiotów działających na rynku usług 4.1. Koncepcja marketingu usług 4.2. Specyfika marketingu usług 4.3. Działalność marketingowa na rynku usług Działania marketingowe w komercyjnych usługach wybranych branż Działania marketingowe w wybranych usługach sektora non profit Działania marketingowe w usługach profesjonalnych Działania marketingowe w wybranych usługach "komercyjno-budżetowych" Pytania Rozdział 5. Jednolity rynek usług Unii Europejskiej 5.1. Dyrektywa usługowa na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej 5.2. Sektor usług w Unii Europejskiej Pytania Rozdział 6. Usługi we współczesnej gospodarce polskiej - wybrane aspekty 6.1. Sektor usług w latach 1999-2006 6.2. Świadczenie usług komunalnych 6.3. Konsumpcja usług w gospodarstwach domowych Pytania Rozdział 7. Innowacje usługowe - aspekty teoretyczne i praktyczne 7.1. Istota innowacji 7.2. Innowacje usługowe 7.3. Innowacje usługowe w polskich przedsiębiorstwach usługowych i przemysłowych 7.4. Wyroby i usługi wysokich technologii Pytania Rozdział 8. Serwicyzacja gospodarki 8.1. Geneza gospodarki opartej na usługach 8.2. Produktywność´ i zatrudnienie w sektorze usług 8.3. Innowacyjne znaczenie sektora usług 8.4. Enkapsulacja produktów i usług usługami
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 39,02zł
|