Tytuł: | Uwarunkowania innowacyjności organizacji Studium teoretyczne i wyniki badań empirycznych | | Autor: | Magdalena Pichlak | | ISBN: | 978-83-7641-592-5 | | Ilość stron: | 310 | | Data wydania: | 02/2012 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 58.00zł | |
W opracowaniu dokonano identyfikacji kluczowych uwarunkowań innowacyjności organizacji, funkcjonujących w specyficznych warunkach regionu przemysłowego, jakim jest województwo śląskie. Szczególnie istotne jest zidentyfikowanie i opisanie kierunku oraz siły relacji pomiędzy poszczególnymi, poddanymi analizie, uwarunkowaniami a obiektywnymi i subiektywnymi miarami innowacyjności i efektywności organizacji.
Podjęcie tej złożonej i wielopłaszczyznowej problematyki podyktowane zostało potrzebą identyfikacji i systematyzacji wiedzy na temat uwarunkowań determinujących skalę, zakres i dynamikę wzrostu innowacyjności i efektywności organizacji w Polsce.
Rozdziały:
Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie innowacyjności oraz jej uwarunkowań z punktu widzenia efektywności organizacji 1.1. Pojmowanie innowacyjności organizacji – próba konceptualizacji 1.2. Pomiar innowacyjności organizacji 1.3. Powiązania między innowacyjnością a efektywnością organizacji 1.4. Istota i znaczenie determinant w stymulowaniu innowacyjności organizacji
Rozdział 2. Determinanty innowacyjności organizacji 2.1. Zasoby badawcze 2.2. System komunikacji 2.3. Kultura innowacyjna i jej atrybuty 2.4. Styl przywództwa w organizacji 2.5. Cechy członków zespołu zarządzającego 2.6. Struktura organizacyjna 2.7. Tworzenie więzi międzyorganizacyjnych
Rozdział 3. Mediatory i moderatory innowacyjności organizacji 3.1. Koncepcyjny model zależności pomiędzy uwarunkowaniami a poziomem innowacyjności i efektywności organizacji 3.2. Istota i znaczenie zmiennych pośredniczących (mediatorów) i regulujących (moderatorów) 3.3. Innowacyjna strategia organizacji 3.4. Wpływ otoczenia na innowacyjność organizacji 3.5. Rozmiar i okres istnienia organizacji a poziom jej innowacyjności
Rozdział 4. Innowacyjność organizacji oraz jej uwarunkowania – analiza empiryczna 4.1. Uzasadnienie podjęcia badań i cele badań 4.2. Model badawczy i hipotezy badawcze 4.3. Metodyka przeprowadzonych badań. Narzędzie badawcze. Próba badawcza 4.4. Ocena poziomu innowacyjności badanych organizacji 4.5. Identyfikacja uwarunkowań innowacyjności organizacji
Rozdział 5. Determinanty innowacyjności w kontekście efektywności organizacji – wyniki badań empirycznych 5.1. Ocena poziomu efektywności badanych organizacji 5.2. Determinanty innowacyjności w kontekście efektywności organizacji. Analiza relacji przyczynowych 5.3. Zmienne pośredniczące i regulujące a innowacyjność i efektywność organizacji 5.4. Strategia a uwarunkowania innowacyjności organizacji 5.5. Otoczenie jako moderator innowacyjności i efektywności organizacji
Zakończenie 1. Innowacyjność organizacji – podsumowanie wyników badań empirycznych 2. Uwarunkowania innowacyjności organizacji w świetle wyników badań własnych 2.1. Identyfikacja uwarunkowań innowacyjności organizacji w województwie śląskim 2.2. Zależności pomiędzy uwarunkowaniami innowacyjności a efektywnością śląskich organizacji 2.3. Zależność pomiędzy innowacyjnością a efektywnością organizacji w województwie śląskim 2.4. Analiza pośrednich i bezpośrednich zależności łączących wszystkie (ujęte w jednym modelu) zmienne 2.5. Analiza efektu mediacji, przy uwzględnieniu strategii innowacyjnej 2.6. Analiza efektu moderacji przy uwzględnieniu otoczenia badanych organizacji 3. Przesłanki podwyższania efektywności z punktu widzenia zidentyfikowanych uwarunkowań innowacyjności organizacji 4. Implikacje dla praktyki zarządzania 5. Ograniczenia i kierunki przyszłych badań
|