Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Reklama » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej 29.80zł
W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej

Tytuł: W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej
Autor: Anna Kowal-Orczykowska
ISBN: 978-83-7308-931-0
Ilość stron: 244
Data wydania: 2007
Format: 16.0x23.0cm
Wydawnictwo: Impuls

Cena: 29.80zł


Reklama stanowi prawdopodobnie jeden z najbardziej dynamicznych i agresywnych, a zarazem progresywnych, przekazów medialnych, z jakimi ma do czynienia człowiek żyjący w epoce zwanej niekiedy cywilizacją informacji.

Za sprawą uwolnienia mechanizmów tzw. wolnego rynku możemy nieustannie obserwować, w jaki sposób firmy, korporacje, koncerny, holdingi podejmują próby zmierzające do kolonizowania naszej wyobraźni za pomocą coraz bardziej wyrafinowanych technik reklamowych, w oczywistym celu – generowania własnych zysków.

Ujarzmieni konsumenci są prawdziwą żyłą złota, dlatego agencje reklamowe wkładają dużo wysiłku w to, aby mocniej przemówić do naszych emocji, skuteczniej kształtować nową wrażliwość czy wpajać nowe nawyki. Fenomen reklamy polega na tym, że niezwykle skutecznie potrafi ona anektować coraz to nowe obszary, nawet te, o których mówi się, że są publiczne (albo bardzo prywatne) i powinny być wolne od „ideologii reklamowej” poszczególnych firm.

Jednakże reklama to nie tylko sprawa zajmowanego miejsca w przestrzeni społecznej, lecz także kwestia konstruowania subtelnych, wyrafinowanych przekazów reklamowych mających cechy metanarracji (czyli pewnej opowieści o życiu), która pretenduje do bycia obiektywną prawdą. Metanarracja jest zbiorem przeświadczeń, uprzedzeń. Stereotypów, koncepcji, „mądrości” i „oczywistości”, które wprowadzane są do obiegu medialnego niejako przy okazji (lub równolegle z nią) promocji samochodów, kremów, tabletek przeciwbólowych i innych produktów.

Niniejsza praca jest próbą analizy reklamy na poziomie jej ukrytych znaczeń, które chociaż są ukrywane za radosnymi sloganami i obrazami, de facto stanowią istotę przekazu reklamowego. Stanowi także przyczynek do dyskusji na temat edukacji medialnej.

Rozdziały:

Rozdział I. Reklama jako medium komunikacji masowej
1.1. Rys historyczny reklamy
1.2. Reklama jako forma komunikowania masowego
1.3. Pytania badawcze Harolda Lasswella - czyli analiza procesu komunikowania

Rozdział II. Obszary i mechanizmy percepcji reklamy w wymiarze psychologicznym
2.1. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania obrazem
2.2. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania słowem pisanym i mówionym
2.3. Percepcja obrazu i słowa

Rozdział III. Teoria krytyczna i interakcjonizm symboliczny podstawą teoretyczną pracy
3.1. Reklama w świetle teorii krytycznej
3.2. Reklama w świetle interakcjonizmu symbolicznego
3.3. Sprawowanie władzy przez reklamę
3.4. Pedagogika emancypacyjna. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji

Rozdział IV. Ukryte przesłania reklamy
4.1. Przesłanie, tekst, "ukrytość" - podstawowe kategorie pojęciowe
4.2. Analiza wybranych reklam - kluczowe przesłania

Rozdział V. Badani uczniowie o reklamie
5.1. Dekodowanie przekazu reklamy przez młodzież
5.2. Reklama a życie codzienne młodzieży

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Zagrożone dorastanie Wyzwania dla wychowania rodzinnego i profilaktyki społecznej
Zagrożone dorastanie Wyzwania dla wychowania rodzinnego i profilaktyki społecznej
Jędrzejko Mariusz Z., Szwedzik Adam
Oficyna Wydawnicza ASPRA
Wenecja Biografia
Wenecja Biografia
Peter Ackroyd
Zysk i S-ka
Vocabulaire Progressif du Francais Niveau debutant książka z CD 2 edycja
Vocabulaire Progressif du Francais Niveau debutant książka z CD 2 edycja
Miquel Claire
Cle International
Cena przysięgi Francuski Batalion Szturmowy SS w bitwie o Berlin
Cena przysięgi Francuski Batalion Szturmowy SS w bitwie o Berlin
Tomasz Borowski
Replika
Żyć każdym dniem
Żyć każdym dniem
Phil Bosmans
Semen
Będziesz z chlubą wskazywać synów twoich groby Mitologizacja mogił bohaterów w literaturze i kulturze polskiej lat 1795-1863
Będziesz z chlubą wskazywać synów twoich groby Mitologizacja mogił bohaterów w literaturze i kulturze polskiej lat 1795-1863
Ewa Grzęda
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
 Koszyk
1 x Alianse marketingowe Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności
1 x Chrześcijaństwo pierwotne jako system religijny
1 x 1000 arcydzieł
1 x Mosty zintegrowane
1 x Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej Studium teoretyczno-empiryczne
257.15zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Impuls
 Kategoria:
 Biologia
Wprowadzenie do bioinformatyki

Wprowadzenie do bioinformatyki

99.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC