Tytuł: | W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie Życie i jego trudności z energią duchową jako wyzwania pedagogiczne rezyduów tożsamoś | | Autor: | Julita Orzelska | | ISBN: | 978-83-7850-638-6 | | Ilość stron: | 330 | | Data wydania: | 2017/dodruk | | Format: | 16.0x23.5cm | | Wydawnictwo: | Impuls | |
| Cena: | 50.00zł | |
Książka ta służyła wypracowaniu pewnego podejścia do problematyki pedagogicznej w trosce o to, aby kompetencje działających na tym polu były lepiej zanurzone w wiedzy dotyczącej „spraw ludzkich” i ich umiejscowienia w cyklu życiowym.
Zadaniem Autorki było pokazanie możliwości (i uzasadnienie celowości) budowania perspektywy pedagogiki egzystencjalnej, w sensie: istotnej egzystencjalnie, opartej na idei rezydualności rozmaitych aspektów: postaw duchowych, „spraw ludzkich”, energii witalnych, składowych tożsamości czy rozmaitych aspektów ludzkiego dążenia, które zasługują na własną zintegrowaną i transwersalną refleksję. Jednocześnie chodziło o wzmocnienie echa najnowszych badań dla pedagogiki ogólnej czy społecznej w sferze zrozumienia dwoistej struktury kategorii tworzących napięcia wpisane w poszczególne fazy rozwojowe, czy też występujących w cyklu życia jako ważne dla niego wymiary ludzkich zaangażowań.
|