Tytuł: | Wizerunek miasta Od koncepcji do wdrożenia | | Autor: | Ewa Glińska, Magdalena Florek, Anna Kowalewska | | ISBN: | 978-83-7601-280-3 | | Ilość stron: | 176 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 14.5x20.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 49.00zł | |
Praca jest bardzo kompetentnym opracowaniem złożonej problematyki poświęconej kształtowaniu wizerunku miasta. Jej zaletą są, z jednej strony, solidne podstawy teoretyczne, oparte na najnowszej światowej literaturze przedmiotu, z drugiej natomiast, liczne przykłady rozwiązań i zastosowań różnego rodzaju instrumentów kształtujących ów wizerunek. Sprawia to, że niniejsza publikacja jest nie tylko kompendium wiedzy dla badaczy poruszających się w tej tematyce, lecz także interesującą i zrozumiałą literaturą dla władz zarządzających przestrzenią oraz dla lokalnych organizacji.
Z recenzji Prof. zw. dr hab. H. Szulce, UE w Poznaniu
Rozdziały:
Rozdział 1. Wprowadzenie do marketingu terytorialnego 1.1. Koncepcja marketingu terytorialnego 1.2. Miasto jako produkt
Rozdział 2. Wizerunek a tożsamość miasta 2.1. Istota wizerunku miasta 2.2. Funkcje wizerunku 2.3. Determinanty wizerunku Determinanty wizerunku zależne od odbiorcy Determinanty wizerunku zależne od nadawcy (miasta) 2.4. Tożsamość miasta 2.5. Etapy kształtowania wizerunku miasta
Rozdział 3. Badania marketingowe w procesie kształtowania wizerunku miasta 3.1. Istota i znaczenie badań marketingowych 3.2. Rodzaje badań marketingowych Badania pierwotne i wtórne Badania jakościowe i ilościowe 3.3. Etapy procesu badawczego Określenie celu badania Zdefi niowanie pytań badawczych Konceptualizacja i operacjonalizacja Wybór metody badawczej Sondaże Jakościowe badania terenowe Określenie populacji i dobór próby
Rozdział 4. Identyfi kacja aktualnego wizerunku miasta 4.1. Świadomość miasta 4.2. Znajomość miasta (wiedza o mieście) 4.3. Wizerunek miasta 4.4. Analizy przyczynowo-skutkowe między różnymi składowymi wizerunku i innymi zmiennymi
Rozdział 5. Potencjalni adresaci działań z zakresu kształtowania wizerunku miasta 5.1. Grupy docelowe a wizerunek miasta 5.2. Segmentacja a priori 5.3. Segmentacja a posteriori 5.4. Poprawa sposobu postrzegania miasta przez różne grupy adresatów działań wizerunkowych Poprawa sposobu postrzegania miasta przez lokalną społeczność Poprawa obrazu miasta w percepcji inwestorów zewnętrznych Poprawa zewnętrznego obrazu miasta poprzez stymulowanie przepływu osób spoza miasta
Rozdział 6. Wizerunek docelowy
Rozdział 7. Instrumenty kształtowania wizerunku miasta 7.1. Podział instrumentów kształtowania wizerunku 7.2. Instrumenty kształtowania wizerunku miasta w odniesieniu do mieszkańców 7.3. Instrumenty kształtowania wizerunku miasta w odniesieniu do inwestorów 7.4. Instrumenty kształtowania wizerunku miasta w odniesieniu do turystów
Rozdział 8. Monitoring efektów działań marketingowych 8.1. Uwagi wstępne 8.2. Monitorowanie globalnych efektów działań marketingowych 8.3. Monitorowanie efektywności konkretnych działań marketingowych 8.4. Monitorowanie pozycji miasta w dostępnych danych statystycznych i rankingach 8.5. Monitorowanie wizerunku miasta w mediach
|