Tytuł: | Władcy pieniądza | | Autor: | Liaquat Ahamed | | ISBN: | 978-83-264-0402-3 | | Ilość stron: | 488 | | Data wydania: | 06/2010 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 129.00zł | |
Książka Władcy pieniądza jest barwną opowieścią o historii światowego kryzysu z przełomu lat 20. i 30. ubiegłego stulecia. Liaguat Ahamed, dyrektor i doradca w firmach zajmujących się inwestycjami, nie skupia się jedynie na mechanizmach ekonomicznych, ale kreśli sugestywne sylwetki czterech ludzi, szefów banków centralnych ówczesnych wielkich mocarstw, podkreślając wpływ ich działań na przebieg Wielkiego Kryzysu.
Poznajemy zatem zagadkowego Montagu Normana z Bank of England, podejrzliwego Emile'a Moreau z Bangue de France, aroganckiego i błyskotliwego Hjalmara Schachta z Reichsbanku oraz Benjamina Stronga z Federal Reserve Bank of New York, skrywającego smutne doświadczenia pod maską energii i determinacji. Starali się oni odbudować światowe finanse po l wojnie światowej, podejmując, zdaniem autora, nie zawsze słuszne decyzje.
Wydarzenia roku 1929 mogą posłużyć za uniwersalny model katastrofy finansowej, a dzięki temu lepiej zrozumieć załamania gospodarcze, o których czytamy na pierwszych stronach gazet, Liaguat Ahamed, pokazując związki konkretnych ludzi ze zdarzeniami, zachęca bowiem do świeżego spojrzenia na przyczyny zjawisk ekonomicznych, również tych współczesnych.
Rozdziały:
Część 1. Wstęp
Rozdział 1. Podstawowe założenie Kilka twierdzeń Od szkolenia do uczenia się Możliwości/zdolności przystosowawcze Nowa defi nicja roli Dodatek
Część 2. Kontekst
Rozdział 2. Nowa gospodarka Teza Reicha Dodatek
Rozdział 3. Ludzie i organizacja Kultura sprzyjająca uczeniu się i harmonizacja jego elementów w Australii Podstawy harmonizacji Co naprawdę działa Model zależności między potrzebami ludzi i efektywnością szkolenia opracowany przez CIPD Szkolenie, uczenie się i efektywność z perspektywy ASTD Dodatek
Rozdział 4. Rozszerzanie naszego wpływu Czymże jest nazwa? Zarządzanie talentami Model partnerstwa Droga do celu Dodatek
Część 3. Obecne praktyki
Rozdział 5. Metody zorientowane na ucznia Bariery postępu W jaki sposób ludzie się uczą? Dlaczego ludzie się uczą? Dopasowanie się do ucznia
Rozdział 6. Kluczowe procesy Kompetencje i struktury kompetencji Rola menedżerów pierwszej linii
Rozdział 7. Kurs szkoleniowy w kontekście Kurs w kontekście
Rozdział 8. Wsparcie i wyzwania Coaching Action learning
Rozdział 9. Konsekwencje rozwoju techniki Kilka zasad
Rozdział 10. Tworzenie wartości Wartość Tradycyjna praktyka ewaluacji Droga naprzód Harmonizacja postrzegania wartości: badanie ASTD/IBM Miary wartości Mierniki i karty wyników
Część 4. Szersza perspektywa
Rozdział 11. Wyzwanie naszych czasów: podsumowanie
Rozdział 12. Kultura i uczenie się Zbieżność czy rozbieżność? Argumenty przemawiające za zbieżnością Psychologia międzykulturowa Profile osobowości w kulturze Uwzględnienie kultury
Rozdział 13. Wymiar międzynarodowy Jak postępować z innymi kulturami Reaktywność uczniów i dziedzictwo pracy Kilka wniosków na temat kultury
Rozdział 14. Czy Chiny są inne? Czy uczenie się w Chinach musi być inne? Wielonarodowe środowisko Problem skali Droga naprzód
Rozdział 15. Podsumowanie, czyli co to wszystko oznacza
|