Specjaliści od zarządzania zwykle intensywniej używają lewej półkuli mózgu, natomiast specjaliści od marketingu – prawej.
Dlatego właśnie podczas wszystkich narad tak trudno im się porozumieć, chociaż wydaje się, że mówią o tym samym. Autorzy udowadniają, że znacznie ważniejsze od tego, co się mówi, jest to, jak się mówi.
Tłumaczą, że zarządzanie należy do sfery realnej, a marketing do sfery mentalnej; zarządzający chcą coraz lepszych, a marketingowcy zróżnicowanych produktów; zarządzający wyrażają swoje myśli słowami, a marketingowcy pokazują wizje przedsięwzięć. Na pytanie, jak to wszystko pogodzić, można znaleźć odpowiedź w prezentowanej książce.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, kadr kierowniczych, osób zajmujących się marketingiem, studentów zarządzania i marketingu.
Rozdziały: Przedmowa. Dwoistość ludzkiego mózgu Wprowadzenie. Aksamitna kurtyna 1. Menedżerowie zajmują się rzeczywistością, a marketingowcy jej postrzeganiem 2. Menedżerowie skupiają się na produkcie, a marketingowcy na marce 3. Menedżerom zależy na zachowaniu marki, a marketingowcom na zawłaszczeniu kategorii 4. Menedżerowie domagają się lepszych, a marketingowcy odmiennych produktów 5. Menedżerowie wolą szeroki, a marketingowcy wąski asortyment 6. Menedżerowie starają się rozciągać, a marketingowcy odchudzać markę 7. Menedżerowie chcą zapewnić marce pierwszeństwo na rynku, a marketingowcy w umysłach konsumentów 8. Menedżerowie nastawiają się na spektakularny debiut, a marketingowcy na powolne rozwijanie skrzydeł 9. Menedżerowie biorą na cel środkowy, a marketingowcy skrajne segmenty rynku 10. Menedżerowie chcieliby zawłaszczyć wszystko, a marketingowcy tylko jedno słowo 11. Menedżerowie operują słowami, a marketingowcy obrazami 12. Menedżerowie wolą działać pod jedną, a marketingowcy pod wieloma markami 13. Menedżerowie cenią pomysłowość, a marketingowcy referencje 14. Menedżerowie wierzą w podwójne, a marketingowcy w pojedyncze marki 15. Menedżerowie planują pod kątem ciągłego wzrostu, a marketingowcy pod kątem stopnia dojrzałości rynku 16. Menedżerowie zazwyczaj unicestwiają, a marketingowcy rozwijają nowe kategorie 17. Menedżerowie chcą komunikować, a marketingowcy pozycjonować 18. Menedżerowie chcą zdobywać klientów na zawsze, a marketingowcom wystarcza krótkotrwały związek 19. Menedżerowie uwielbiają kupony i przeceny, a marketingowcy ich nie znoszą 20. Menedżerowie starają się naśladować konkurencję, a marketingowcy wręcz przeciwnie 21. Menedżerowie nienawidzą zmieniać nazw, a marketingowcy chętnie korzystają z tego zabiegu 22. Menedżerowie ciągle myślą o kolejnych innowacjach, a marketingowcy zadowalają się jedną 23. Menedżerowie mają bzika na punkcie multimediów, a marketingowcy nie są do nich przekonani 24. Menedżerowie myślą w wymiarze krótkoterminowym, a marketingowcy w wymiarze długoterminowym 25. Menedżerowie polegają na zdrowym rozsądku, a marketingowcy na marketingowym rozsądku
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 44,12zł
|