Tytuł: | Wprowadzenie do Raspberry Pi | | Autor: | Matt Richardson | | ISBN: | 978-83-7541-214-7 | | Ilość stron: | 206 | | Data wydania: | 09/2016 wydanie 2 | | Format: | 20.2x13.8 | | Wydawnictwo: | Microsoft Press | |
| Cena: | 35.70zł | |
Co możemy robić z Raspberry Pi, komputerem o wielkości karty kredytowej kosztującym zaledwie 35 dolarów? Wszystko! Jeżeli uczysz się programować lub zamierzasz realizować nowe projekty elektroniczne, przeczytaj ten praktyczny przewodnik, aby zobaczyć, jak wartościowa może być ta mała wszechstronna platforma.
Ta książka pokazuje krok po kroku różnorodne możliwości związane z zabawą i edukacją. Korzystaj z wielu wstępnie załadowanych języków programowania. Używaj Raspberry Pi z Arduino. Twórz projekty związane z Internetem. Baw się multimediami. Z Raspberry Pi możesz robić to wszystko i jeszcze więcej.
• Zapoznaj się z funkcjami sprzętowymi płytki Pi. • Naucz się Linuksa w wystarczającym stopniu, aby korzystać z tego systemu operacyjnego. • Poznaj podstawy języków Python i Scratch — i zacznij programować. • Rysuj grafiki, odtwarzaj dźwięki i obsługuj zdarzenia myszy dzięki bibliotece Pygame. • Użyj złączy wejściowych i wyjściowych Pi, aby obsługiwać sprzęt. • Odkryj, jak platformy Arduino i Raspberry Pi uzupełniają się wzajemnie. • Integruj kamery internetowe USB i inne urządzenia peryferyjne w swoich projektach. • Utwórz własny serwer internetowy w języku Python na komputerze Pi.
Matt Richardson jest kreatywnym technologiem, producentem wideo i redaktorem wspierającym magazynu MAKE i Makezine.com.
Shawn Wallace jest redaktorem w wydawnictwie O’Reilly Media.
Rozdziały:
Co możemy z tym robić? vii Raspberry Pi dla majsterkowiczów viii Linux i Raspberry Pi x Co inni z tym zrobili x Konwencje zastosowane w tej książce xi Korzystanie z przykładów kodu xii Jak się z nami skontaktować xii Podziękowania xiii
1 Uruchamianie Przewodnik po płytkach 2 Właściwe urządzenia peryferyjne 6 Obudowa 8 Wybór dystrybucji 9 Karty Flash SD 10 Rozruch 12 Konfi gurowanie komputera Pi 13 Wyłączanie 16 Rozwiązywanie problemów 16 Dodatkowe informacje 17
2 Podstawy Linuksa na Raspberry Pi Korzystanie z wiersza poleceń 22 Pliki i system plików 22 Więcej poleceń Linuksa 26 Procesy 29 Sudo i uprawnienia 29 Sieć 31 /etc 32 Określanie daty i czasu 32 Instalacja nowego oprogramowania 33 Dodatkowe informacje 34 iv Wprowadzenie do Raspberry Pi
3 Język Python na komputerze Pi Witaj Python 36 Odrobinę więcej o języku Python 39 Obiekty i moduły 41 Jeszcze więcej modułów 44 Rozwiązywanie problemów 45 Dodatkowe informacje 46
4 Animacje i multimedia w języku Python Witaj Pygame 47 Obiekty Surface biblioteki Pygame 49 Rysowanie na obiektach klasy Surface 50 Obsługa zdarzeń i wejścia 51 Sprite’y 53 Odtwarzanie dźwięku 56 Odtwarzanie wideo 58 Dodatkowe informacje 59
5 Scratch na komputerze Pi Witaj Scratch 61 Scena 65 Jeszcze dwie informacje na temat sprite’ów 66 Większy przykład: gra Przybysze z kosmosu 68 Scratch i świat rzeczywisty 73 Udostępnianie programów 75 Dodatkowe informacje 76
6 Platformy Arduino i Pi Instalacja Arduino w systemie Raspbian 78 Znajdowanie portu szeregowego 80 Komunikacja szeregowa 80 Dodatkowe informacje 84
7 Podstawowe wejście i wyjście Używanie wejść i wyjść 89 Wyjście cyfrowe: świecenie diody 90 Wejście cyfrowe: odczytywanie stanu przycisku 94 Projekt: lampa włączana według harmonogramu cron 97 Pisanie skryptów poleceń 98 Podłączanie lampy 99 Harmonogram poleceń w programie cron 100 Więcej na temat programu cron 101 Dodatkowe informacje 102
8 Programowanie wejść i wyjść w języku Python Instalowanie i testowanie GPIO w języku Python 103 Miganie diody 106 Czytanie przycisku 108 Projekt: prosty odtwarzacz dźwięków 110 Dodatkowe informacje 114
9 Kamery internetowe Testowanie kamer internetowych 116 Instalowanie i testowanie biblioteki SimpleCV 117 Wyświetlanie obrazu 118 Modyfi kowanie obrazu 120 Dostęp do kamery internetowej 122 Rozpoznawanie twarzy 124 Projekt: kabina fotografi czna z Raspberry Pi 125 Dodatkowe informacje 128
10 Python i Internet Pobieranie danych z serwera www 129 Pobieranie prognozy pogody 131 Komputer Pi jako serwer www 136 Podstawy środowiska Flask 136 Łączenie sieci WWW ze światem rzeczywistym 140 Projekt: lampa internetowa 142
Dodatkowe informacje:
A Zapisywanie obrazu karty SD Zapisywanie karty SD z systemu OS X 147 Zapisywanie karty SD z systemu Windows 148 Zapisywanie karty SD z systemu Linux 149
B Przybysze z kosmosu – pełna wersja gry C Wejście analogowe 157 Konwersja analogowo-cyfrowa 157
Zawiera omówienie nowej wersji Raspberry Pi Model 3, a szczególnie jej możliwości komunikacyjnych.
|